Самит о развоју авио-саобраћаја у Београду

Београд је данас и сутра престоница авио-бизниса југоисточне Европе. Представници 19 земаља и 61 компаније расправљају о будућности и развоја авио-саобраћаја и аеродрома у региону.

Скуп у Београду организован је уз помоћ "Етихада", "Ер Србије" и сјата "Танго Сиx". Укупно ће бити 31 панел, а највише речи ће бити о приватизацији Аеродрома "Никола Тесла" и о приватизацији још једне велике компаније "ЈAT Технике".

Отварајући овај скуп директор "Етихада" Џејмс Хоган рекао је да наредни век припада бизнису авјације. Рекао је да се тржишта отварају свакодневно, а да тржиште Азије има потенцијала који садашње комапније не могу да задовоље.

Стратегија алијансе "Етихад" којој припада и "Ер Србија" је стално ширење, али уз проналажење партнера који могу да изграде мрежу светског ранга.

"'Етихад' ове године планира 9 милијарди долара обрта, имамо дневно око 240 летова, број наших пратнера и наша флота расту. Ми смо свхатили да без партнера у свету не можемо сами да из корена развијемо компанију. Зато смо присутни и ту, у Србији, где смо од ЈАТ-а направили команију која је од губиташа постала регионални лидер у авио-превозу", каже Хоган.

Ове године "Ер Србија" треба да допринесе буџету чак 200 милиона евра директно, а преко 800 милиона индиректно, кроз туризам, каже Синиша Мали, председник Управног одбора "Ер Србије". Додаје да је око 900 већином младих људи пронашло посао у "Ер Србији" у последње три године.

"Почели смо линију за Њујорк која је пунија него што смо мислили. У плану нам је ускоро отварање директне линије за Кину која би значила нове пословне али и турустичке потенцијале региона. Очекујемо да нам се придружите у овим великим операцијма од којих ће сви имати користи", објаснио је Синиша Мали.

Аеродром "Никола Тесла" већ следеће године биће приватизован, а његова цена је са 100 милиона евра за само три године подигнута на 500 милиона евра. Аеродром ће бити дат у концесију тако да ћемо поред једне веће суме имати и по десетак милиона прихода сваке године.

број коментара 1 пошаљи коментар
(уторак, 13. дец 2016, 13:47)
Markovljev [нерегистровани]

Neprivatizovati jednom zauvek

Stalno ista priča. Srbija investira veliki novac u rekonstrukciju Aerodroma Nikola Tesla pa ga onda privatizuje za iste pare koliko je uložila samo u rekonstrukciju. A gde su pare izgradnje, zemljište? Nikada me niko neće ubediti da je ispravno privatizovati nešto što je država gradila ili osnivala. Ako neko može da zaradi i plati još 500 miliona Eura za privatizaciju i još po desetak miliona Srbiji kao bakšiš, onda zašto bismo to prodavali kada će zarada biti daleko veća. Takva aktivnost u Češkoj je neuspešna i dosta često padaju ugovori o privatizaciji a objekti se vraćaju u gorem stanju nego što su preuzeti. Poslednji primer je secesna glavna železnička stanica u Pragu i firma Grande Stazzione iz Italije. Neka kupe zemljište, ili ga iznajme, neka postave zgrade, piste i ostalu infrastrukturu pa neka zaradjuju koliko ih volja. Hvala na prostoru