"Опел" и "Форд" остају без финансијске помоћи САД

Изјаве Доналда Трампа о последицама које ће трпети америчке компаније које послују ван САД, изазвала је зебњу и међу великим произвођачима аутомобила. Многи који су планирали отварање фабрика у Мексику одустали су од те идеје, а они који већ производе возила ван Америке страхују од увођења царине од 35 одсто.

Субвенције за чиста еколошка возила која се продају у САД могу да уживају само возила која производе амерички радници. Из ове ситуације можемо имати користи, јер Србија има специфицан положај у трговини са Америком.

У Европи постоје две велике америчке компаније - "Опел" који је у саставу Џенерал моторса и келнски "Форд" који је везан за централу у Америци.

Обе марке настале су као део Маршаловог плана и добро су су се котирале и на берзи и код купца.

Да би опстале мораће убудуће да нађу свој пут и да се осамостале, с обзиром на то да остају због америчке финасијске подршке. Новац из САД неће долазити за развој, а само тржишна утакмица и победа могу осигурати да ти брендови опстану.

Рај Наир из Америчког аутомобилског удружења напомиње да су евроски и амерички пут развоја ауто-индустрије нешто различити.

У Европи иде се ка чистој енергији електричним аутомобилима али и савршеним дизелима који мало тросе и још мање загађују околину. До сада није било проблема где се шта производи, где је јефтиније и квалитетније ту су биле и фабрике, наводи Наир.

Према његовим речима, у будућности ће се водити рачуна о државним границима, јер аутомобилска индустрија има социјалну ноту, запошљва највећи број људи на свету.

"Форд" је одмах реаговао на Трампове захтеве и није преселио производњу једног читавог бренда "линколн" из САД у Мексико.

"У Мексику има много фабрика. Тамо су скоро сви произвођачи који продају аутомобиле у САД", наглашава председник компаније "Форд" Мајкл Филдс.

Подсећа да се у ауто-индустрији већ деценијама користи јефтина радну снага. "Мексиканци раде чак 80 одсто јефтније него радници у САД, а тако произведени аутомобили имају царину само пет одсто. Замислите која је то предност при формирању цене на америчком тржишту, каже Филдс.

Из Европе у САД извозе се милиони аутомобила, између осталог и крагујевачки "фијат 500 Л". Србија има специфицан статус у тргови са САД.

Трговински споразум гарантује милијарду и сто милиона купаца на светском тржишту сваке године. На тржиште САД Србија извози два одсто робе без царине, а то би у будућности био и адут да се више произвођача аутомобила појави у Србији, кажу аналитичари.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
25° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи