четвртак, 10.11.2016, 19:30 -> 20:29
Извор: РТС
Када се очекују нови километри ауто-пута?
Прича о завршетку Коридора 10, односно ауто-пута од Мађарске до Македоније и Бугарске, биће завршена крајем наредне или најкасније почетком 2018. године, кажу у Влади. Обећавају и да ће на другом правцу, Коридору 11, ауто-пут од Београда до Чачка бити готов за две године. Онда преостаје градња још 137 километара од Чачка до границе са Црном Гором, али ту рокови нису утврђени.
Од Београда до Црне Горе треба да се изгради укупно 270 километара ауто-пута. Нешто више од 40 километара, од Љига до Прељине, од понедељка је отворено за саобраћај, али то није прва завршена деоница.
Прва завршена деоница ауто-пута Београд – Јужни Јадран је између Уба и Лајковца. Коштала је 84 милиона евра и отворена је 2014. године. Сада возила њоме не пролазе, јер почиње и завршава се њивом. Пут свеједно пропада, а "Путеви Србије" месечно троше десетак милиона динара на његово одржавање.
То би крајем наредне године требало да се промени. Сада се гради пре и после те деонице – 26 километара од Обреновца до Уба и 24 километра од Лајковца до Љига, односно до петље Дићи. На њима је укупно 30 мостова, али је највећи изазов градња тунела Бранчићи, дугог готово километар. Радове отежавају воде и глинасто земљиште.
"То је терен који је мало незгодан и има мало обрушавања, али иде", каже Невен Жуњић, радник "Енергопројекта".
"Ово је најтежи објекат до Чачка. Почели смо са бетонским завршним радовима, требало би да се заврши у тих 36 или 37 месеци како је планирано", наглашава директор пројекта Десимир Максимовић.
Вредност радова на обе деонице на Коридору 11 је 333 милиона евра. Кредит је дала кинеска Ексим банка, а главни извођач је компанија "Шандонг". Под истим условима, са Кинезима је договорено да догодине почне и градња деонице ауто-пута од Сурчина до Обреновца.
"Можемо да кажемо грађанима Србије да практично од Обреновца до Чачка иду ауто-путем од краја следеће године, а од самог Београда до краја 2018. године, када завршимо Сурчин–Обреновац. Многе смо ствари научили, да тако кажем, просто мора много више да се контролише", објашњава министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
Надзор и неочекиване инспекције најављује и за Коридор 10, односно његове краке ка Македонији и Бугарској.
"Коначно ћемо имати тај коридор завршен, крајем следеће године или у јануару 2018. године. У источном краку имамо проблем са једном компанијом и покушавамо да нађемо начин да видимо шта се десило", истиче Михајловићева.
"Како се појављују проблеми, тако их решавамо. Ова деоница ће бити комплетирана у 2017. години, као што је планирано", напомиње Душан Мијук, шеф пројекта Исток.
На 87 километара источног крака је пет тунела и 85 мостова и до сада је завршено око две трећине. Ускоро ће за саобраћај бити отворено 24 километра од Просека до Банцарева и између Пирота и Димитровграда. Ради се и обилазница око Пирота.
"Радим на овој машини која управо уграђује асфалт, то је јако битно да се заврши пре зиме и мислим да ћемо да испоштујемо рокове", каже Саша Јовановић, радник на петљи око Пирота.
На правцу од Ниша ка Македонији остало је да се заврше деонице од Грделице до Владичиног Хана и Српска Кућа – Левосоје. На нешто више од 26 километара граде се 33 моста, две петље и два тунела.
"Дневно је у просеку ангажовано преко 1.150 радника и преко 450 јединица радних машина, односно камиона, све у циљу да се радови и траса ауто-пута и кроз клисуру заврше до краја 2017. године", наводи Дарко Шубаревић из "Коридора Србија".
А на северу поново почињу радови на Ипсилон краку код Суботице, дугом око 23 километра, који треба да повеже Хоргош и Келебију. Његова градња почела је пре четврт века, али није завршена ни половина. За остатак, најновији рок је 100 дана.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар