Михајловић: Ауто-пут Ниш–Мердаре–Приштина готов до 2020.

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства и саобраћаја Зорана Михајловић најавила је да ће пројектна документација ауто-пута Ниш–Мердаре–Приштина бити готова почетком 2017, након чега ће почети и његова градња, која би требало да се заврши до 2020. године. Приликом обиласка радова на Жежељевом мосту у Новом Саду, министарка Михајловић истакла је да се нада да ће већ крајем следеће године, мост бити отворен за железнички саобраћај, а потом и за друмски.

Европска комесарка за транспорт Виолета Булц рекла је да је Европска унија за пројекте у Србији определила 175 милиона евра грантова и додатних 40 милиона грантова за земље Западног Балкана.

Михајловићева је на конференцији за новинаре након састанка са европском комесарком за транспорт у Влади Србије рекла да је тај ауто-пут веома важан за повезивање и развој целог региона као и да је у железничком саобраћају приоритетан пројекат модернизације и електрификације пруге Ниш–Димитровград, будући да је то једини део железничког Коридора 10 који није електрифициран.

"За ауто-пут Ниш–Мердаре кренуло се у израду техничко-пројектне документације што се финансира средствима Фонда за Западни Балкан и градња ауто-пута би требало да буде готова до 2020. године", рекла је Михајловићева.

Она је додала да је укупна вредност актуелних инфраструктурних пројеката у Србији пет и по милијади евра.

Булцова је истакла да је Србија остварила велики напредак у области саобраћаја и да ће наша земља моћи да се укључи у европске путне и железничке коридоре.

"Имамо 175 милиона за појекте у Србији у периоду од 2014. до 2020. године, као и нових 40 милиона евра које смо обезбедили за пројекте у земљама Западног Балкана, а за које ће моћи да аплицира и Србија", казала је Михајловићева.

Она је рекла да је реч о грантовима, додајући да је поред тих средстава само Европска инвестициона банка обезбедила Србији 1,2 милијарде евра, а да је ЕУ укупно помогла Србију са око три милијарде евра.

Жежељев мост до краја следеће године

Градња Жежељевог моста у Новом Саду требало би да буде завршена до краја следеће године, речено је током обиласка радова на том мосту.

Радове су обишли министарка грађевинарства, саобраћаја и инраструктуре Зорана Михајловић, председник Покрајинске владе Игор Мировић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и европска комесарка за транспорт Виолета Булц.

Министарка Михајловић рекла је да се нада да ће веома брзо, већ крајем следеће године мост бити отворен за железнички саобраћај, а потом и за друмски.

Она је истакла да је у претходном периоду фалило више сарадње између града Новог Сада, покрајине и Републике на реализацији тог пројекта, али да је сада ситуација много боља и да је комуникација свакодневна.

Министарка је нагласила да је у претходне две године Град Нови Сад био тај који је иницирао покретање радова на мосту.

Михајловићева је подсетила да је пре извесног времена на састанку у Београду договорено да се формира радна група која ће радити на капиталним пројектима међу којима је и изградња моста и изградња фрушкогорског коридора.

"Надам се да ће колико је могуће брзо ићи реализација фрушкогорског кридора, већ је у току припрема докумантације, разговара се о изворима финансирања и верујем да ће у колико је год могуће кратком року сви ови камиони и грађевинске машине ићи фрушкогорским коридором", истакла је Михајловићева.

Председник покрајинске владе Игор Мировић је рекао да није задовољан начином на који је цео пројекат вођен од самог почетка изградње Жежељевог моста истакавши да верује да ће долазак европске комесарке за транспорт Виолете Булц значити велики преокрет у начину и брзини реализације тог значајног пројекта.

Мировић је нагласио да је Покрајина потпуно спремна да финансијски испрати темпо радова на изградњи моста и одговори обавезама које има.

"Изградња се поприлично одужила и надам се да ћемо до краја следеће године имати нов Жежељев мост који је од изузетног значаја и уређене приступне саобраћајнице што је нова фаза у целом пројекту која тек треба да започне", рекао је Мировић.

Он је посебну захвалност исказао министарки Михајловић за коју је рекао да је још пре неколико месеци успела да отклони проблеме који су раније утицали на кашњење целог пројекта.

"Данас већ видимо боље и организованије градилиште и верујемо да пробијања рокова више неће бити и да ћемо крајем следеће године поред готовог Жежељевог моста имати и расклопљен постојећи монтажно-демонтажни мост који је послужио сврси, али за којим више нећемо имати потребе", рекао је Мировић.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је истакао да је Град Нови Сад до сада учинио све да изградња моста иде планираним током и да ће то чинити и убудуће, како би мост био изграђен у што краћем року.

Европска комесарака за транспорт Виолета Булц казала је да је задовољна сликом коју је видела на градилишту.

"ЕУ је учествовала у изградњи Моста слободе и учествује у изградњи Жежељевог моста, јер их сматра виталним коридором важним и за Европску унију и за Балкан", рекла је Булц.

број коментара 9 пошаљи коментар
(четвртак, 08. сеп 2016, 20:20)
anonymous [нерегистровани]

A Istocna Srbija

Na Istocnu Srbiju se kao i po navici zaboravlja!!!!

(четвртак, 08. сеп 2016, 11:17)
anonymous [нерегистровани]

Zalosno

Toliko ima nuznije vaznijih puteva u srbiji da se gradi a ovi nasi zapeli da povezuju nis sa albanijom. Jeste to lepa zamisao ali je jos rano za to povezivanje. Mnogo je vaznije da se povezuju krusevac,kraljevo,cacak i uzice kao i krak batocina-kragujevac prema aerodromu ladjevci nego nis i albanija

(уторак, 06. сеп 2016, 23:08)
anonymous [нерегистровани]

Putevi

Bolje napravite autoput prema BIH i Republici Srpskoj!

(уторак, 06. сеп 2016, 17:12)
anonymous [нерегистровани]

NATO nema alternativu

Na putu ne insistira EU nego NATO. Znacaj puta raste pogotovu sto je Turska pocela da uslovljava saradnju i moze doci do problema pri prolasku NATO teretnih brofova kroz Bosfor i Dardanele. Ovako, brodovi se istovaraju u albanskim lukama a onda prugom ili autoputem u Bugarsku i Rumuniju prema Rusiji. Cenu svega toga necemo platiti u novcu nego u teritorijama, jer ce (kao i vekovima ranije) vojna sila da naseljava lojalno stanovnistvo duz puteva radi obezbedjivanja istih. Zato apelujem na pamet drzavnog rukovodstva da ne radi to sve i da nam milijarde poklone, Sacuvajmo Nis, Vranje, Leskovac, ne mozemo svi ziveti u Beogradu. Zahvaljujem na prostoru ako ovo smete da objavite.

(уторак, 06. сеп 2016, 16:55)
anonymous [нерегистровани]

Prov unutrashnjost Srbije, bre

Ministarka nije zavrsila deo deonice od Beograda do Pozege, a vec planovi za region?

Prioritet je i deonica Batochina-Kg- Mrcajevci

(уторак, 06. сеп 2016, 16:30)
anonymous [нерегистровани]

Za Koga

Da bi se pravio auto put osim ako nije po naredjenju EU morate imati vise od 6000 vozila dnevno u datom preseku, to su neki standardi.Ako toga nema a znam da nema sve ostalo je uzimanje kredita bez razlozno.Ako EU i Albancima treba veza sa Nasim Auto putem do evrope neka ga izfinansiraju. Mi mozemo da ucestvujemo sa par procenata u tome , mada i to moramo da pozajmimo a nemoramo.Nemojtee da zard "Pohvale EU naravno za naivne politicare da se jos zaduzujete posebno ne za njihove puteve.Pojate Kraljevo je preopterecen najmace 10 puta vecim saobracajnim opterecenjem ili Ibarska magistrala od Kraljeva do Raske , i td. tamo nam treba bolji put.

(уторак, 06. сеп 2016, 16:11)
branik [нерегистровани]

Ne treba ni vama

Ovaj put treba samo Kosovu i na tome Evropa insistira. od njega nikome u srbiji nece biti koristi. na kraju ce se ispostaviti da ce nam putarina biti preskupa i da cemo opet guslati starim. A ministarku bi trebalo pitati da li projekat rade i za trasu nakon administrativne linije. Vlast kaze da ih nisu priznali, da je to jos uvek deo Srbije, pa ocekujemo da ce projektovati i graditi, a ona nadgledati i deonicu do Pristine. zar ne?

(уторак, 06. сеп 2016, 13:47)
anonymous [нерегистровани]

pojate

A kad će pojate-kruševac-kraljevo-čačak.Obećavaju od kad znam za sebe.Doživeću valjda...

(уторак, 06. сеп 2016, 13:02)
Nenad [нерегистровани]

Naravno!!!

Nemoj nekoga da čujem, naročito ne beograđane, kako im ovaj auto put ne treba, ako njima ne treba, treba nama prokupčanima, kuršumličanima...