Кад је регистрација скупља од аутомобила

После скоро две деценије отако је донета Уредба о плаћању пореза на луксуз приликом регистрације возила има шансе да буде прилагођена стварном стању на терену, најавио је министар Александар Вулин. Нажалост, проблем је почео да се решава од особа са инвалидитетом које су регистровале око 50.000 возила са мотором јачим од 2.000 кубика и које на њихово име, уз овлашћење, возе прави власници аутомобила. Тиме држава годишње изгуби милионе евра, кажу увозници нових аутомобила, и тврде да би измена ове уредбе смањила могућност манипулације.

Ако сте власник аутомобила преко 2.000 кубика немате много избора. Или ћете платити таксу која некада превазилази вредност возила или морате свесно да кршите закон и да региструјете аутомобил на особу са инвалидитетом, која не плаћа таксу, ПДВ и царину приликом увоза, а после ни путарину и паркинг.

Вредност од чак неколио хиљада евра годишње подели се између особе са инвалидитетом и власника, а држава не добија ни динар. Они који имају аутомобиле преко 2.000 кубика кажу да се нешто мора хитно променити јер не желе да свесно крше закон.

"Највећи је проблем што регистрација у неким случајевима прелази стварну вредност возила. Возило вреди, на пример, 3.000 евра а морате да издвојите уа регистрацију између 1.200 и 1.500 евра", истиче Борис Шелмба који је власник аутомобила са више од 2.000 кубика.

Сличног је мишљења и ресорни министар Александар Вулин који каже да нико не жели да одузме право на повластице особама са инвалидитетом, али сматра да се изменама закона може доста тога поправити.

"Сигурни смо да ће Министарство финансија учинити напоре да то учини прихватљивијим и јефтинијим, али не само за особе са инвалидитетом, ја размишљам о свим регистрацијама", напомиње Вулин.

У Удружењу увозника кажу да су до сада поднели пет иницијатива да се уредба о луксузу промени и прилагоди реланом стању.

"Много је боље и за државу и за грађане да имамо систем који се примењује у осталом делу света и да онда и људи који возе те аутомобиле са већим запреминама буду поштено опорезовани, односно да поштено плаћају те своје дажбине", објашњава Милан Вукасовић из Удружења увозника аутомобила и делова Србије.

На потезу је Министарство финансија које има могућност да сагледа све проблеме и да уредбу прилагоди времену.

Оваква ситуација никоме не одговара кажу у Удружење увозника. Наводе пример да нови луксузни "бе-ем-ве" серије 3 који кошта и до 50.000 евра, а има исту таксу за регистрацију као аутомобил стар више од 20 година који има преко 2.000 кубика и чија вредност не прелази 1.000 евра.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи