Почела обнова барске пруге после четири деценије

Обнова барске пруге почела је после пуне четири деценије на деоници Ресник-Ваљево, у присуству потпредседнице владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић и првог потпредседника Руских железница Александра Мишарина.

Радове изводи компанија Руских железница РЖД интернешнел.

Министарка Зорана Михајловић је рекла да ће пруга од Ресника до Ваљева бити модернизована најкасније до новембра 2017, а тада ће возови моћи да саобраћају брзином од 120 километара на сат.

Уговор за модернизацију 77,6 километара деонице Ресник-Ваљево је потписан у децембру 2015. године, а вредност радова који се финансирају руским кредитом је 80 милиона долара.

Михајловић је наглсила да се сада од Ресника до Ваљева возом путује и до два сата и 20 минута, док ће након радова то путовање бити скраћено на 70 до 75 минута.

Истиче да је вредност актуелних пројеката и инвестиција у путној инфраструктури већа од 3,5 милијарди евра, а на железници више од милијарду и по.

"Руски кредит је, пре свега, партнерски однос између српских и руских железница, али и посебан однос између две земље", нагласила је Михајловић поручујући да ће Србија испоштовати уговорене рокове.

Подсетила је да руски кредит не обухвата само реконструкцију колосека већ и набавку нових возова.

Радови, у којима ће учествовати и домаћа предузећа, започети су у желеничкој станици Вреоци и то је прва озбиљнија реконструкција барске пруге од њене градње.

Током летње сезоне неће бити радова који утичу на функционисање железничког саобраћаја на барској прузи, тако да ће се радови одвијати само у железничким станицама Вреоци и Дивци.

Након летње сезоне почеће и радови на деоници Ресник-Вреоци који ће трајати око седам месеци, а наредне године и Вреоци-Ваљево који ће трајати око два и по месеца.

Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП.

Радови ће обухватити реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.

У Руским железницама кажу да ће цео пројекат бити завршен у јуну 2018. године.

Пруга Београд-Бар кроз Србију је дуга 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.

Михајловић је јутрос у Влади Србије присуствовала потписивању анекса уговора о руском кредиту за изградњу пруге Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 43 километра.

број коментара 0 пошаљи коментар