Михајловић: Река Дунав потенцијал за нове инвестиције

Министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је река Дунав један од највреднијих природних и привредних ресурса Србије, који треба искористити за повећање робног транспорта и привлачење нових инвестиција.

Зорана Михајловић је, поводом Међународног дана Дунава, 29. јуна, навела и да постоји могућност да се "знатно повећа обим транспорта робе и путника до 2025, што је предвиђено и Стратегијом развоја водног саобраћаја", саопштило је ресорно министарство.

"Наш циљ је да до 2025. повећамо обим промета са 5,5 милиона тона робе годишње на 8,5 милиона, а број путника са 74.000 на 174.000 број путника", рекла је Михајловићева, додаје се у саопштењу.

Министарка је истакла и да је повећање транспорта том реком уз изградњу ауто-путева и модернизацију железнице, "део стратешког позиционирања Србије као саобраћајног чворишта у региону".

"Долазак кинеског 'Хестила' у Железару Смедерево и нова улога луке Смедерево, интересовање потенцијалних инвеститора за изградњу нове луке у Београду и позиционирање производних погона у близини Дунава, само потврђује значај ове реке за убрзани привредни развој Србије", рекла је Михајловићева.

Она је рекла и да Србија поштује све међународне обавезе које се тичу очувања природних карактеристика Дунава и да ради на промоцији туристичких и привредних потенцијала најдуже европске реке, која кроз Србију пролази у дужини од 588 километара.

Према њеним речима, министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је протеклих година, уз помоћ новца из претприступних фондова ЕУ, уложило значајна средства у обезбеђивање услова за слободно одвијање пловидбе Дунавом.

Србија је са још 13 европских земаља чланица Међународне комисије за заштиту реке Дунав и потписница Међународне конвенцију о сарадњи на заштити и одрживом коришћењу Дунава.

Од јуна 2014. Србија председава и Дунавској комисији, са седиштем у Будимпешти, која координира активностима на обезбеђивању слободне пловидбе Дунавом, укључујући безбедност пловидбе, развој речне инфраструктуре, унапређење бродске флоте и конкурентности бродарских компанија.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво