Једнострана примена Прелазног споразума

Влада Србије донеће сутра одлуку о једностраној примени Прелазног трговинског споразума са Европском унијом, најављује Млађан Динкић. Примена споразума почеће 1. јануара 2009. године.

"Трговински споразум обухвата смањивање царина на увоз производа из ЕУ по фазама, што ће допринети већој конкуренцији на српском тржишту и омогућити грађанима да купују робу из ЕУ по нижим ценама", рекао је Динкић у изјави агенцији Бета.

Царина на увоз нових и половних аутомобила из ЕУ, додао је Динкић, биће преполовљена од 1. јануара 2009. године.

"Србија је у приближавању Европској унији урадила свој део посла, ратификовала је Споразум о стабилизацији и придруживању, а значајно је и побољшана сарадња са Хашким трибуналом", нагласио је потпредседник Владе и министар економије и регионалног развоја.

Динкић је нагласио и да је у борби против корупције Влада Србије урадила свој део посла и Скупштини предложила два добра закона - о заплени имовине стечене корупцијом и криминалом и о Агенцији за борбу против корупције.

Подсећамо, Европска унија још није одобрила примену Прелазног трговинског споразума, због противљења Холандије која своју подршку условљава хапшењем Ратка Младића.

Преговори са Ивеком

Потпредседник Владе најављује да ће сутра почети и преговори са италијанским "Ивеком" о склапању уговора о инвестирању у "Застава камионе".

Уговор ће бити склопљен на основу Меморандума о разумевању, који је 29. септембра потписан са "Ивеком" и "Мањети Марелијем".

"Меморандумом је предвиђено да се формирају још две нове заједничке компаније, које би 70 одсто биле у власништву италијанских партнера, а 30 одсто у власниству Републике Србије", објаснио је српски министар економије и додао да би уговор требало да буде потписан до краја године.

Почетна инвестиција тих компанија износиће око 240 милиона евра.

До краја 2012. године "Ивеко", који је сувласник "Застава камиона", у Србији би производио специјална возила и око 2.200 аутобуса годишње, а "Мањети Марели" компоненте и делове за домаће и за инострано тржиште.

"Обе фабрике биће у индустријској зони Крагујевца и запослиће 2.350 радника", истакао је Динкић, уз оцену да би производња аутомобила требало да постане водећа привредна грана у Србији - у овој години, и без Фијата Србија, очекује се милијарду евра прихода од извоза аутомобилских делова.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи