Руска инјекција за српску привреду

После посете потпредседника владе Русије Дмитрија Рогозина Београду, руска штампа је писала да ће највећи руски произвођачи аутомобила и камиона "Автоваз", "Камаз" и "ГАЗ" преселити производњу ауто-компоненти из Турске у Србију. Како наводе, тај посао могао би српским фирмама да донесе зараду од око 30 милиона долара годишње. Шта би то значило за нашу привреду?

Све је почело изјавама руског потпредседника Рогозина који је обраћајући се новинарима рекао да су до сада компоненте за производњу комби линије "газела" рађене у Турској, али да због садашње ситуације Русија жели да ту производњу премести. Рогозин је истакао да је српска привреда способна да произведе те делове и да веома брзо очекује помак у том послу.

У "Групи ГАЗ", која је још 2014. године започела производњу и продају "газеле некст" у Турској, кажу да размишљају о производњи у Србији, али немају још ништа конкретно па се вероватно очекује понуда наше стране.

"Могли би да радима кардане, дакле карданска вратила која се сада производе у Русији и Турској. Она би без икаквих проблема могла да се производе и код нас. Наравно, поред кардана, могли би да радимо све пластичне елементе битне за ентријер возила", тврди Милан Вукасовић из "Верана" увозника ГАЗ возила за Србију.

Српска страна разматра које би домаће фирме могле да праве ауто-компоненте и ауто-делове за Русе, а спомињу се фабрике као што су: "Тигар" из Пирота, "Прва петолетка" из Трстеника, "Трајал" из Крушевца, "Крушик акумулатори" из Ваљева, "Застава тапацирница" из Крагујевца.

Међутим, увозник за Србију "Верано" напомиње да би у случају индустријске кооперације та возила знатно појефтинила, те би наши грађевинари добили одличну прилику да обнове возни парк.

"Ми бисмо аутоматски и код продаје самих аутомобила за толико колика је вредност царине били повољнији према клијентима, а то у просеку значи додатних још хиљаду до две хиљаде евра", напомиње Вукасовић.

У децембру прошле године било је говора и о томе да Русија разматра ембарго на увоз ауто-делова и ауто-компоненти из Турске, али до тога није дошло.

Ипак, руска царина после догађаја у Сирији појачала је мере провере робе која стиже из Турске, због чега је дошло до застоја испорука ауто-компоненти руским произвођачима.

Примера ради, унија "Автоваза", "Реноа" и "Нисана" увози из Турске око 200 врста ауто-делова. Крајем децембра руски произвођачи су успели да нормализују испоруке из те земље, али у случају да избију нови проблеми припремају алтерантивне схеме набавки.

"Автоваз" је један од лидера аутомобилске индустрије у Русији. Само у 2014. години произвео је 28 милиона возила, док је највећи руски произвођач теретних возила "Камаз" произвео више од два милиона теретњака.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи