Отворена деоница ауто-пута Владичин Хан–Доњи Нерадовац

Грађани Србије најкасније до марта 2017. године моћи ће ауто-путем да путују од Хоргоша до Прешева и од Хоргоша до Димитровграда, поручио премијер Александар Вучић. Технички директор грчке компаније "Терна" каже да је пуштање у саобраћај деонице ауто-пута Владичин Хан-Доњи Нерадовац велики догађај који је важан како за тај крај тако и за целу Србију.

"Од Хоргоша до Прешева, од Хоргоша до Димитровграда моћи ћете свуда да идете ауто-путем најкасније до марта 2017. а покушаћемо да то буде до краја следеће године", рекао је Александар Вучић на отварању деонице ауто-пута Владичин Хан-Доњи Нерадовац на Коридору 10 код Врања у дужини од 26,3 километара.

Оценивши да је данас велики дан не само за грађане у Пчињском округу већ и у целој Србији, јер се први пут после много година отвара деоница ауто-пута дуга 26,3 километра и која је коштала 74 милиона евра, Вучић је истакао да ће тиме југ Србије бити повезан са целом Србијом.

"Када погледате да смо скоро 30 километара одједном пустили, да ће људи моћи да за 10-15 минута скрате своје путовање, а до маја ћемо да отворимо део пута Грабовница-Грделица. Остаје још 28,7 километара и то ћемо завршити за годину и неки месец јер ме стално слажу, па сам им месец или два додао. Ми до својих обећања стално држимо и то ћемо да испунимо", рекао је премијер. 

Вучић је захвалио српским градитељима, који су даноноћно радили и показали да Србија може да се изграђује и да напредује.

"Овај ауто-пут је развојни пројекат", рекао је премијер који је обећао нове инвестиције и нова радна места – у Врању 2.000, у Владичином Хану 400, у Нишу такође око 2.000...

Како је рекао, радиће се на посебним субвенцијама за оне који хоће да инвестирају у ове крајеве и да ово "не буде долина глади већ долина развоја".

Додао је, међутим, да се не може све променити за месец или два али да хоће у наредним годинама. "Будите уверени у то", поручио је Вучић.

Захвалио је и Коридорима Србије, Светској банци као и потпредседници Владе и министарки саобраћаја Зорани Михајловић на уложеном труду и напорима да се овај пројекат заврши овако успешно.

Вучић је захвалио грчкој компанији "Терна", извођачу радова и додао да су показали да имају референце и за будуће послове у Србији.

Премијер је навео и да је у последњих годину дана изграђено 316 малих и великих мостова, а да је план да се у 2016. отвори више од 500 мостова у Србији. Приметивши да "неки причају да се то не види", оценио је да људи који желе добро својој земљи то итекако виде.

Премијер је додао да ће се сарадња са Светском банком наставити да смо од ње добили похвале али и да смо разумели и упозорења око 17 предузећа...

"Много нас посла чека", рекао је Вучић, али и подвукао да се поштен рад исплати.

"Наставићемо поштено да радимо, да градимо Србију и она ће бити нормална, пристојна и успешна земља. Нећемо да станемо ни да се уплашимо", поручио је премијер и додао да ће све оно што није рађено 30, 40 па и 70 година бити урађено у наредних неколико.

Свима који су се смејали на све што се ради поручио је да дођу и виде "ову писту а не ауто-пут" и да онда кажу да ли им је и даље смешно.

Позвао их је и да на пролеће дођу у Владичин Хан наводећи да ће тамо после десетина година почети људи да се запошљавају.

"Тешко, напорно, одговорно и поштено ћемо да радимо. Победићемо, обрачунаћемо се са криминалцима и обезбедити грађанима посао", поручио је Вучић рекавши окупљеним грађанима да ће се видети на пролеће у Владичином Хану и Врању где ће бити отворене нове фабрике.

Премијер је, одговарајући на питања новинара, рекао и да 14. децембра иде у Брисел на међувладину конференцију где ће, како је навео, отворити прва два преговарачка поглавља за приступање Србије Европској унији. 

"Добра инфраструктура кључ економског развоја"

Светска банка кредитом од 388 милиона долара подржала је изградњу ове веома значајне балканске саобраћајнице која пролази кроз Србију. 

Шеф канцеларије Светске банке у Србији Тони Верхејен рекао је да је отварање Коридора 10 резултат вишегодишњег тешког рада Владе Србије, Коридора Србије и извођача радова и показатељ да такав сложени пројекат може да се оствари и заврши благовремено и то да буде квалитетан.

Истакао је да су добра инфраструктура и повезивање кључ економског развоја и поручио да се нада да ће данас отворена деоница допринети развоју како те општине тако и Србије.

Верхејен је додао и да је интеграција српске саобраћајне мреже у регионалну мрежу ТЕНТ од кључног значаја за српску економију и регионални развој, истичући да је Коридор 10 најаважнији коридор у Србији који побољшава регионалну повезаност наше земље са својим суседима.

"Недавно завршени самит за Западни Балкан у Бечу, потврдио је значај Коридора 10 и одредио га је као срж мреже коридора", додао је Верхејен.

Подсетио је да је 2009, када је почео пројекат, било много скептицизма, да су многи сумњали у могућност државе да га заврши, али да је данашње пуштање у саобраћај деонице показатељ да је све могуће ако постоји напоран рад, добра воља и посвећеност државе.

Пердикарис: Отварање деонице Коридора 10 важно за Србију

Технички директор грчке компаније "Терна" Јоргос Пердикарис изјавио је да је пуштање у саобраћај деонице ауто-пута Владичин Хан–Доњи Нерадовац велики догађај који је важан како за тај крај тако и за целу Србију.

"Уложили смо све напоре да овај пројекат буде референца за нашу компанију, али да остане кад одемо одавде, као битан инфраструктурни пројекат на коришћење братском народу Србије", рекао је директор "Терне", која је извођач радова на тој деоници.

Рекао је да је било техничких и временских, те процедуралних проблема који су се временом појављивали, али да су они превазиђени захваљујући залагању и разумевању учесника.

Пердикарис је рекао да је сигуран да је допринос компаније у овом послу одлична препорука за даљу успешну сарадњу, посебно како је додао, имајући у виду да је изградња ауто-пута од стратешког интереса сваке земље која брине о свом развоју.

Захвалио се свима и истакао да су Србија и Грчка напорно радили на окончању пројекта, а посебну захвалност упутио је Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Шест надвожњака, петља код Врања и 24 моста, сврставају ову деоницу у ред захтевнијих на јужном краку Коридора. Проблема је овде било и са еспропирацијом земљишта, али су и они решени.

"На Е-75 је остало да се још петнаестак милиона да се исплати експропријације, а на путу ка Бугарској је остало око двадесетак милиона. Све оно што је заостало јесте тамо где су људи ушли у судски процес, незадовољни ценама. Међутим, те цене одређују пореске управе", истиче директор Коридора Србије Дмитар Ђуровић.

Радови на деонци од Владичиног Хана до Доњег Нерадовца трајали су три године. "Терна" је ангажовала локално становништво, које је углавном било без посла.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи