Коридор 10 за две године

Србија мора да заврши Коридор 10 до 2010. године, пре него што Румунија и Бугарска саграде конкурентски Коридор 4, изјавио је министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић.

У интервјуу  "Политици", он је рекао да Румунија и Бугарска убрзано граде мост код Видина преко Дунава, али да је сигуран да ћемо их претећи.

"Ако пропустимо ту шансу, камиони из Турске ће радије да круже 300 километара преко Коридора 4, јер имају само један гранични прелаз за улазак у ЕУ. Улог је велик. Повољан географски положај нам иде наруку, а на нама је да то искористимо", нагласио је Мркоњић.

Подсећајући да је Европска унија још деведесетих година означила Коридор 10 као најперспективнију саобраћајну везу Европе и Азије, он је додао да "нажалост, до сада није било политичке воље и подршке да Србија искористи предност тог путног правца, а да не говоримо да нису искоришћена чак ни средства која нам је нудила ЕУ".

Мркоњић је рекао да сматра великим успехом то што садашња влада схвата значај Коридора 10, али је нагласио да неће више бити министар ако тај посао не буде под његовим вођством, јер нико не може да га уради боље од њега.

Говорећи о новцу који је потребан за завршетак Коридора 10, он је прецизирао да је "за аутопут потребно око 1,7 милијарди евра, који ће бити усмерени у изградњу аутопута од Ниша до Димитровграда, деоницу од Лесковца до македонске границе и леву траку Хоргош - Нови Сад. Железница захтева улагања од око 4,6 милијарди евра, али тек када завршимо пројекте знаћемо о којој суми је реч".

На питање да ли би он лично прихватио најновију Алпинину" понуду за споразумни раскид уговора, Мркоњић је рекао да би то учинио јер аутоматски ослобађамо аутопут Хоргош - Нови Сад за градњу.

"Они сада нуде да уђу у концесију за пун профил аутопута од Остружнице до Лајковца и даље полуаутопут до Чачка. Пошто изградња кошта око 800 милиона евра, лично бих им дао ту деоницу под концесију. Траже да им платимо и 35 милиона евра за трошкове, у које су вероватно урачунали и гаранцију", објаснио је министар.

Говорећи о свом предлогу да се поново уведе такса од три одсто за Београд, која је постојала и деведесетих година, он је рекао да су га "Београђани дочекали на нож, али су га у унутрашњости поздравили".

Мркоњић је објаснио да би новац из таксе уложио, пре свега, за завршетак обилазнице око Београда, на којој ће 15. октобра бити отворена деоница од Остружнице до Орловаче, где се спаја са Ибарском магистралом, а затим иде метро.

"Нико не зна да у претприступним фондовима ЕУ има 480 милиона евра намењених за то. Унутрашњи магистрални прстен би коштао знатно више од метроа за који је потребно милијарду евра", рекао је Мркоњић.

Истичући да би будући метро мост преко Саве у наставку Немањине улице аутоматски растеретио саобраћај са Газеле", преко које дневно прође 160.000 возила дневно, он је упозорио да је то "најоптерећенији мост на свету".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво