Потписан уговор за модернизацију железница Србије

Поводом 124 рођендана "Железница Србије", директор тог предузећа, Миланко Шаранчић, потписао је уговоре са фирмама "Сименс" и "Телефонкабл" за набавку опреме и извођење електро радова на деоници Батајница - Голубинци на прузи Београд-Шид.

Процес модернизације 'Железнице' који је започео 2000. године интензивиран је ове године. После "Програма обнове Железнице 1" данашњим потписивањем уговора са "Сименсом и Телефонкаблом почиње "Програм обнове Железница 2".

Компанији "Сименс" је у оквиру овог пројекта поверена је набавка опреме и извођење радова на реконструкцији и модернизацији сигнално-сигурносних постројења на деоници Батајница - Голубинци у вредности од око 1,7 милиона евра, као и радови на стабилним постројењима електричне вуче и погонским електро-енергетским постројењим, вредни око 2,2 милиона евра.

Компанија "Телефонкабл" ће изводити радове на реконструкцији и модерензацији телекомуникационих постројења и каблова на тој деоници пруге, чија је вредност процењена на око 1,8 милиона евра.

У оквиру "Програма обнове Железница 2" Европска инвестициона банка одобрила је "Железницама Србије" кредит од око 80 милиона евра за модернизацију Коридора 10.

Од тих средстава планиран је комплетан ремонт 93 километра пруге на Коридору 10, и то на деоницама Ћеле Куле - Станичење на прузи Ниш- Димитровград, Батајница-Голубинци на прузи Београд -Шид и Гиље - Ћуприја - Параћин на магистрали Београд- Ниш.

Ово је други кредит који је Европска инвестициона банка у последње четири године одобрила "Железницама", а захваљујући тада добијеним средствима од 70 милиона евра реализован је "Програм обнове Железнице 1".

У оквиру тог програма ремонтован је 21 километар пруге између Чортановаца и Петроварадина на магистарали Београд - Суботица, изграђене су зграде релејних поставница у Суботици и Александрову са системом сигнално - сигурносних уређаја.

Урађен је и капитални ремонт пруге и њена електрификација између Димитровграда и границе са Бугарском, а ремонтован је и 41 километар колосека између Ресника и Ваљева на прузи Београд -Бар.

Подсећајући да су ретки системи у земљи који могу да се похвале са 124 године активног живота и рада, Шаранчић је нагласио да су "Железнице Србије" у целокупном постојању делиле судбину државе и да су имале и успоне, развојни период, али и падове.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво