Читај ми!

Произвођачи аутомобила у паници

Украјинска криза промениће многе планове европских произвођача аутомобила. Тржиште од 40 милиона купаца за ову годину је изгубљено, а питање је хоће ли руско тржиште, које годишње купи 3,2 милиона аутомобила, такође запасти у кризу.

Немачки и француски произвођачи су у паници. Прати се свака вест, јер свако компликовање ситуације значи неколико стотина продатих аутомобила мање. Рубља је девалвирала и руски купци који су аутомобиле куповали од плате за четвртину су сиромашнији него прошле године, што ће многе од њих натерати да одложе куповину или смање апетите.

Западни произвођачи плаше се одмазде Кремља и поскупљења гаса, који је мотор немачке индустрије.

Чак 60 одсто извоза Русије чини овај енергент који се преко украјинске, веома несигурне територије, преноси у Западну Европу, а највише у Немачку. С једне стране, аутомобили се не продају планираним темпом, а с друге, могу и знатно да поскупе због веће цене гаса.

Бернард Стегреман из "Мерцедеса" каже да та компанија за сада нема неки одређен сценарио ако се нешто значајно буде дешавало.

"Једноставно, такав поремећај био би прави пословни цунами. Ми не размишљамо о томе и надамо се да ће политичари наћи излаз из ове кризе који неће утицати на бизнис", истиче Стегреман.

Зачарани круг који је годинама функционисао у економији и који дозвољава да свако заради онолико колико допринесе, распада се, а економисти кажу да ће бити потребно бар пет година да се ситуација доведе у почетну фазу.

Нашу ауто-индустрију неће много погодити украјинска криза јер се "фијат 500Л" не извози знатно на руско и украјинско тржиште.

На америчком тржишту, "фијат 500Л" бележи рекорде. Само у марту продато је 18.000 возила, што је најбољи резултат у историји "Фијата", откако поново извози аутомобиле у Америку.

Економски аналитичар Марк Галагер напомиње да ситуација са Украјином може бити изузетно компликована за све у аутомобилској индустрији.

"Чак и ако произведемо одређену количину возила, а немамо пласман у Русију и Украјину, транспорт до неких далеких тржишта где могу да се продају биће толико скуп да ће појести сву зараду. Ми једноставно немамо алтернативу", упозорава Галагер.

Уколико се ситуација заоштри и Русији се уведу санкције, чак три милиона радника у ауто-индустрији у Европи остаће без посла, а самим тим и наше микрофабрике ауто-делова могле би да стану или смање капацитет.

Украјнски експеримент имаће последице за све нас, кажу аналитичари, а ко ће на крају платити цех - још се не зна.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи