Читај ми!

Лоше пруге коче извоз бакра

Након што је путнички воз потпуно изгорео на прузи Мајданпек-Зајечар, још једном покренуто питање о стању железница у Србији. Уколико се не ремонтују пруге и не обнови возни парк, последице би могле бити забрињавајуће. У источној Србији то би могло да заустави производњу у Рударско-топионичарском басену Бор.

Уколико се у стање железничке путне мреже битно не промени, не ремонтују пруге и не обнови возни парк, последице би могле бити забрињавајуће. У источној Србији то би могло да заустави производњу у Рударско-топионичарском басену Бор.

Око 12 сати након што је путнички воз због квара потпуно изгорео, пруга Мајданпек - Зајечар оспособљена је за саобраћај, а шинобус је уклоњен дизалицом рудника бакра у Мајданпеку.

Овај путнички воз један је од три, колико дневно дође и крене из станице у Зајечару. Са те исте станице недељама не полази ни један воз за Београд, а док је ишао, путовао је и по 12 сати, са преседањем у Пожаревцу.

"То што не иде воз од Зајечара до Београда је зато што нема довољно возних средстава, а то што иде 10 сати наравно да је због лоше инфраструктуре. Наравно да је разлог за то велики број лаганих вожњи, које су неопходне на овој релацији", рекао је директор Медија центра "Железница Србије" Ненад Станисављевић.

Према његовим речима, тако ће бити све док се не модернизује железница у Србији.

Што се тиче теретног саобраћаја, железничка станица у Бору сервисира углавном РТБ Бор. Овај наш највећи комбинат бакра готово у потпуности се ослања на ту врсту превоза.

Директор РТБ Бор Бобан Тодоровић каже да се пруга користи за транспорт преко 120 хиљада тона концентрата бакра из Мајданпека, који се прерађује у Борској топионици.

"Користи се и за транспорт 40 хиљада тона угља из луке Прахово према Бору, за транспорт преко 150 хиљада тона сумпорне киселине из Бора на одредишта широм света, као и за транспорт свих производа који се произведу у топионици и рафинацији рудника бакра у Бору", каже Тодоровић.

Када се наредне године заврши нова топионица, РТБ ће имати четири пута више робе за транспорт железницом. То је још један од разлога да се ремонтују пруге и возна средства у источној Србији.

Статистика је до сад била поражавајућа. Уместо да се ремонтује 190 километара пруга, у Србији је ремонтовано свега 30 километара годишње.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи