Краљевачка "сила" лети за Немачку

Немачка купује цивилне лаке авионе "сила 450-Ц" произведене у краљевачкој фабрици. Авион, који је, изузев мотора, српски производ, премашио све критеријуме за најрестриктивнији немачки сертификат.

Српски лаки авион "сила 450-Ц" краљевачке фабрике "Аеро-ист Јуроп", прошао је све тестове отпорности, премашивши критеријуме за најрестриктивнији сертификат немачких ваздухопловних власти.

Авион "сила" у Немачкој се већ користи за обуку пилота, а доказ о квалитету отворио му је врата широм света.

Кабина те ултралаке летелице издржала је сабијање под пристиском четири пута већим од прописаног, чак и пад под теретом виших категорија летелица.

Инспектор Немачког вазухопловног директората Михаел Бет каже да је то први авион тог типа који је без последица прошао тестове.

"Очекујем да ће 'сила 450-Ц' остварити изузетно велики успех у свету, а на немачком тржишту сасвим сигурно", каже Бет.

Тај авион ће за две недеље већ бити испоручен једном од највећих спортских центара у Немачкој. Власник "Флугспортцентрум Баутцена" у Немачкој Герд Петер Кун чекао је само формалну потрвду квалитета српске 'силе 450'.

"Коначно, тај авион долази код мене у Каменц, али и 10 таквих до краја године", истиче Кун. 

Краљевачка фабрика авиона је на основу привремено издатих дозвола већ испоручила у Немачку четири авиона, за чије је тржиште прошлог априла уговорила испоруку 27 таквих летелица.

"Наруџбина од већег броја авиона која је приликом потписивања дата, ступила је на снагу добијањем сертификата", каже власник фабрике "Аеро-ист Јуроп" Милорад Матић.

Авион је, изузев мотора, српски производ. Почетни капитал стигао је из иностранства, па власник 40 одсто фабрике, који је из Италије, у шали каже да је увозна радна снага.

Сувласник "Аеро-ист Јвроп" Томазо Перозино каже да је апсолутно задовољан. Овде имамо све услове које, нажалост, нисмо имали у Италији, рекао је Перозино посебно истичући вештину људи.

На изради српских лаких летелица у Краљеву запослено је педесетак авио-инжењера и мајстора. Зоран Ракезић напустио је посао авио-механичара у Италији, јер, како каже, нигде није боље и лепше него у својој кући.

Краљевачка фабрика ултралаких авиона извезла је на европско тржиште све што је произвела, највише у Бугарску. Сертификат немачких ваздухопловних власти званично ће бити уручен 24. априла на највећем европском сајму за ту врсту авијације у Немачкој.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
26° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво