Читај ми!

Следеће недеље решење за ЈАТ?

Влада Србије следеће недеље одлучује о судбини Јат ервејза. У оптицају два предлога -потрага за заједничким партнером за "Јат ервејз" и "Јат технику" или оснивање нове компаније. Поједини економисти сматрају да би ЈАТ требало да иде у стечај.

Годинама се говори о судбини "Јат ервејза" и о томе када ће од губиташа постати профитабилна компанија. Из Владе су за следећу недељу најавили потписивање меморандума са неком страном компанијом која је заинтересована за обнову српског авио превозника.

Према једном предлогу који је достављен Радној групи, тражио би се заједнички стратешки партнер за "Јат ервејз и "Јат технику"", а према другом, била би основана нова компанија, а дугови би се пребацили држави.

Судбина домаћег авио превозника у рукама је Радне групе Владе Србије, која треба да предложи конкретна решења. Руководство ЈАТ-а тражи да се од априла изнајме четири авиона Ербас 319, јер ЈАТ од 13 авиона, сада користи само седам.

Неки су на ремонту, а они изнајмљени треба да буду враћени власницима. Нерационална флота и препуштање тржишта страним компанијама основни су узроци пропадања фирме, кажу у Синдикату пилота.

"Компанија Визер која је из мађарске, а послује у Србији, није регистрова у Србији и лети из Србије на 14 дестинације за разллику од ЈАТ-а који не може у Будимпешти да формира своју компанију. Значи ако неко право важи за нас мора да важи и за друге и очекујемо од Владе Србије да нас једноставно заштити", каже Борис Вранеш из Синдиката пилота.

У Министарству саобраћаја тврде да ће се судбина ЈАТ-а ове године коначно решити.

"ЈАТ треба да остане компанија чији ће део радника бити збринут социјалним порограмом. Други део радника радиће у овој компанији, која ће лизинговати нове авионе, држати ове или неке нове дестинације и која ће на крају ове године имати за резултат позитвину нулу", истиче министар саобраћаја Милутин Мркоњић.

Поједини економисти подсећају да ће, на крају, неко морати да плати 280 милиона евра дуга, и да би ЈАТ требало да иде у стечај.

"Прављење нове компаније никада није јасно и увек се може оклизнути нешто сасвим друго. Може се догодити да се нека од права не могу пренети на нову компанију. Ако правите нову компанију сигурно сте на терет пореских обвезника оставли дугове ове компаније", упозорава економиста Милан Ковачевић.

Владу Србије посетила је делегација британске фирме "Еј-Џеј Волтер авиејшн" која је спремна да постане стратешки партнер ЈАТ ервејза. Већ има спремне авионе који нам одговарају по капацитету и који могу одмах да се укључе у саобраћај, а заинтересовани су и за "Јат технику".

Број коментара 25

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво