Убрзо решење за мост код Бешке

Врло брзо ће бити стављена тачка на проблем око цене новог моста преко Дунава код Бешке, рекао министар саобраћаја Милутин Мркоњић.

Министар саобраћаја Милутин Мркоњић рекао је да ће врло брзо бити стављена тачка на проблем око цене новог моста преко Дунава код Бешке, који се решава арбитражом.

Мркоњић је то рекао на састанку са аустријским амбасадором Јоханесом Ејгнером с којим је разговарао о интензивирању привредне сарадње две земље и том приликом је било речи и решевању тог проблема између аустријске компаније "Алпина" и "Путева Србије", саопштило је министарство саобраћаја.

Нови мост преко Дунава код Бешке биће плаћен највише 62 милиона евра, рекао је раније Танјугу вршилац дужности генералног директора Путева Србије Зоран Дробњак.

"Мост је јефтино погођен и сада Алпина покушава да подигне цену", рекао је Дробњак истичући да су захтеви за повећање цене неосновани.

Поједини медији преносили су да Алпина тражи око 100 милиона евра за изградњу новог моста код Бешке.

Челник "Путева Србије" је напоменуо да већина извођача радова спусти цену да би добила посао и касније покушава то да промени.

"Путеви Србије" признају да је извођач радова имао додатне трошкове који су поскупели првобитно уговорену цену за изградњу моста 2006. године од 37 милиона евра.

Дробњак је рекао да према "Фидик" стандарду може да се повећа цена када је то оправдано, али не колико Алпина тражи.

Проблем је у томе што се изградња започела на основу идејног, а не и главног пројекта, који је предвидео и додатне радове.

Уколико извођач радова није задовољан одлуком прва инстанца је по уговору независни "Фидик" инжењер који доноси свој став, а уколико једна
од страна у поступку није задовољна други учесник може покренути арбитражу, наводе у "Путевима Србије".

Уговором за изградњу моста Бешка од самог старта били су ангажовани као надзор компаније Скот Вилсон са подизвођачем "Мостпројектом", као и компаније БЦОЕМ из Француске и Хил Инт. из САД као техничка помоћ финансирана од стране ЕУ.

Наведене компаније су активно учествовале на реализацији комплетног пројекта, док је периодично пројекат контролисан и прегледан од стране консултаната Европске банке за обнову и развој, истакли су у "Путевима Србије".

То предузеће истиче да би пример моста код Бешке требало да буде поука за Србију да више никада послове не уговора по процедури која подразумева и пројектовање и извођење радова.

Нови мост код Бешке је изграђен поред старог моста и с обзиром да је идентичан старом назван је "Близанац".

Ти мостови су део аутопута од Новога Сада до Београда односно део Коридора 10. Нови мост дужине 2,2 километра отворен је за саобраћај у октобру 2011. године.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(субота, 12. јан 2013, 13:07) - anonymous [нерегистровани]

Zasto komplikujete?

Uzmite Nemacke normative za gradnju, napravite kalkulaciju i eto vam realne cene. Ubuduce: Pre nego pustite da vam oru njivu, pogodite cenu. Tako seljaci u mom kraju - da vas posle zavrsenog posla ne ucenjuju. Poznavajuci Austrijance, siguran sam da im prvobitna kalkulacija nije bila losa...