И "Хонда" масовно повлачи возила

Други по величини јапански произвођач аутомобила "Хонда" потврдила да због неисправних ваздушних јастука повлачи пола милиона возила широм света. "Хонда" ће имати губитак и до 33 милиона долара.

Компанија "Хонда", други по величини јапански произвођач аутомобила, само дан након што је "Тојота" саоштила да ће због проблема са кочницама поново бити прегледано више стотина хиљада возила, потврдила је да због неисправних ваздушних јастука повлачи пола милиона возила. 

Гигантску јапанску аутомобилску индустрију, која последњих деценија обара светске рекорде по броју продатих и произведених возила, тешко су погодила два истовремена масовна опозива аутомобила.

"Хондин" најновији опозив укупно 438.000 аутомобила односи се на популарне моделе "акорд" и "сивик" из 2001. и 2002. године, због проблема са ваздушним јастуцима испред возача. Међу опозваним возилима су и миниван "одисеј", спортско-теренско возило ЦР-В и "акура" из 2002. године.

Компанија је исти технички проблем са око 514.000 возила решавала 2008. и 2009. године, а пре 12 дана "Хонда" је објавила план опозива 646.000 возила поводом проблема са електричним подизачима стакала.

Поред 379.000 аутомобила опозваних у САД, "Хонда" ће на технички преглед позвати око 42.000 возила у Канади, неколико хиљада у Јапану и око 13.000 јединица у другим земљама.

Други по величини јапански произвођач аутомобила, признао је да је 12 особа повређено у вези са проблемима који су се јавили са ваздушним јастуцима у САД у јулу 2009. године, а регистрован је и један инцидент са смртним исходом у мају 2009. године.

Финансијски директор "Хонде" Јоићи Хојо изјавио је да ће опозив око пола милиона возила највероватније коштати између две и три милијарде јена што је између 22 до 33 милиона долара.

Сва опозвана возила израђена су у "Хондиним" америчким и канадским погонима, а ваздушне јастуке произвела је јапанска корпорација "Таката", која снабдева и низ других ауто-компанија у свету.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(четвртак, 11. феб 2010, 01:57) - anonymous [нерегистровани]

Buva

Ma pustena je buva od strane Amera da nisu ispravni, samo da bi ojadili Japance....

(четвртак, 11. феб 2010, 01:04) - anonymous [нерегистровани]

nikad ih nisam voleo!

kada su kola tih japanskih marki ja ih i ne gledam, nikad nisam voleo te proizvodjace i ne razumem se ni u jedan model, ali postujem to sto su tako posteni i profesionalni...svaka im cast na ovim potezima.mora da je jugo bio savsen kada nikad ovakav potez nije razmatran iako dok vozis otpadnu ti vrata!!!

(среда, 10. феб 2010, 19:13) - pro-Japanac [нерегистровани]

Japanci

Bez obzira na tehnicke probleme koji su se pojavili kod ta dva japanska proizvodjaca, impresivno je sa kakvom efikasnoscu su oni uspeli da obezbede potrebne delove i organizuju zamene.

Mozete biti sigurni da su oni iz ovoga povukli dobru lekciju.

(среда, 10. феб 2010, 14:02) - anonymous [нерегистровани]

Japanci

Ocigledno da su Ameri stisli Japance pa im nedaju da disu.Taj americki komplex superiornosti polako iscezava, i grcevito se bore da ne dozvole da drugi auto proizvodjaci budu ispred njih.( Iako je Toyota sada najveci svedski proizvodjac auta na svetu).Nazalost protiv Japanaca I Korejanaca Ameri nemaju nikakve sanse.

(среда, 10. феб 2010, 13:16) - anonymous [нерегистровани]

Masovno povlacenje

Ako je neko i masovno zastupljen na svetskom prostoru, onda jednom dodje vreme da se izvrsi raspodela, a tome sledi i masovno povlacenje. Takvi su Japanci, jako progresivni i usmereni proizvodjaci i dosledni kvalitetu svog proizvoda. Oni su se u njih zaklinjali i "vencavali" sa svojim firmama gde so provodili sav svoj radni vek. Bice to, predpostavljam, slucaj i sa drugim proizvodjacima u ovoj zemlji, sobzirom da sva vozila poticu iz jednog te istog razvojnog centra automobilske industrije i u principu sve marke nose istu oznaku: "Made in Japan".