Метро развојни пројекат Србије

Новоосновано предузеће "Коридор 10" биће самостално, са сопственим рачуном, подрачуном и руководством. Финансирање се ставља под кнтролу државе. Метро постаје трећи развојни пројекат у Србији, изјавио за РТС министар Мркоњић.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић изјавио је да је Национални савет за инфраструктуру донео право решење да се унутар ЈП "Путеви Србије" формира сектор "Коридор 10" који ће бити самосталан, са својим рачуном и подрачуном и руководством. У пројекту ће радити 30-40 људи.

Суштина формирања "Коридора 10" за путеве је да се потпуно дефинишу путни правци по задатим пројектима a да се финансирање ставља под контролу државе.

"До сада је финансирање изградње, рецимо, обилазнице око Београда било из више и извора, делом град, делом Република из буџета, делом из НИП-а, међународних кредита", објашњава Мркоњић.

Сада ће сав новац ићи из међународних кредита или НИП-а преко групе "Коридор 10".

Предузеће има задатак да изгради аутопут на Коридору 10.

Век трајања је 2,5 године. Предузеће се гаси када се заврши аутопут.

Метро трећи развојни пројекат Србије

На Националном савету за инфраструктуру било је речи и о метроу, који је до сада био брига града.

Мркоњић подсећа да унутар "Железница Србије" већ постоји Дирекција за изградњу београдског чвора који је најслабија тачка на железничком Коридору 10.

Метро је на седници Савета за инфраструктуру проглашен као трећи најзначајнији пројекат у Србији, после путева и железнице. Уврштен је у ред националних српских интереса. О њему ће бринути Република Србија.

Формирана је радна група коју воде градоначелник Драган Ђилас и министри Милутин Мркоњић, Верица Калановић, Оливер Дулић.

Радна група има задатак да у року од 60 дана припреми комплетан предлог реализације тог значајног пројекта за целу Србију.

"Дакле, метро је развојни пројекат Србије", нагласио је Мркоњић.

Мркоњић подсећа да је више група стручњака радило на том пројекту и залаже се да претходна група буде ембрион тима.

Прва етапа изградње метроа од 5 километара коштала би 500-600 милиона евра. За другу етапу, по тадашњим пројектима, потребно је још наредних 500 милиона евра.

"Дакле, 1,5 милијарди би коштало првих 14 километара метроа у Београду", изјавио је Мркоњић.

Раније предвиђени рок реализације прве етапе је 4 године, а друге 8 година.

"Врло брзо ћемо имати комплетан предлог", каже министар.

Србија постаје велико градилиште, то је пут да се "ломи рецесија у свету". Зато постоје међународни кредити и интерес међународних банака и за метро, нагласио је министар Милутин Мркоњић.

број коментара 3 пошаљи коментар
(петак, 21. нов 2008, 18:44)
anonymous [нерегистровани]

Sramota

jao kako ne volim ove pacenicke komentare dajte obdanista i skole itd... ionako pola skola u beogradu zvrji prazno, po 20ak ucenika po odeljenju, i sta kao nova skola bi resila neki kritican gradski problem... dok bi metro bio investicija na duge staze, jer bi pomogla kako razvitku samog grada, tako i smanjenju guzvi u centru, samo pogledajte Praski metod...

(петак, 21. нов 2008, 16:50)
anonymous [нерегистровани]

U metrou je spas

Da bi ucenici stigli na vreme di svojih skola, treba im kvalitetan prevoz gde se nece gurati, a to je metro. Prvo uradite put (metro) da bi se doslo do novih skola.

(петак, 21. нов 2008, 14:58)
anonymous [нерегистровани]

Sramota

Kako vas nije sramota. Koliko ima skola i obdanista sto nemaju dovoljno sredstava za rad a vi hocete da pravite metro.

Zapamtite to je i zakon u inostranstvu: najvece bogatsvo svake firme i zemlje su dobri i skolovani radnici. Zgrade i hale moze svako da pravi, ali za buducnost zemlje je vaznjije da se prvo resi socijalni i ekonomski sistem.
Ko ce da vam se zovi metrom kada ljudi nemaju pare za obican autobus.