Нови руски возови пуштени у саобраћај

Четири нова воза која су стигла из Русије, од укупно 27 возова које је Србија купила од компаније "Метровагонмаш", укључена су у саобраћај и то два на релацији Београд Дунав станица-Вршац и по један на релацијама Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд.

Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић пустила је у рад нови руски дизел моторни воз који ће саобраћати на линији Београд-Вршац. Ови возови ка граду у којем је била најстарија пуга на Балкану саобраћају из Београда већ четири године. Вршчани и суседи су им указали поверење.

"Број путника пре него што су уведени руски возови био је занемарљиво мали. Нажалост, испод 500 путника 2012. од марта. А 2014. превезли смо 300.000 путника", указује шеф Организационе јединице у Вршцу Радован Лекић.

Зорана Михајловић је са амбасадором Русије Александром Чепурином и представницима српских и руских железница, као и новинарима путовала новим возом од Београда до Вршца.

У Србију су стигла четири нова воза из Русије, од укупно 27 возова које је Србија купила за 100 милиона долара од руске компаније "Метровагонмаш" захваљујући средствима руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Представници руских железница су у Вршцу званично предали четири нова воза директору железничког предузећа "Србијавоз" Југославу Јовићу.

Вршачки железничари кажу да спајају исток и запад. Баш из Вршца Руси су својевремено кренули у ослобађање Београда. Кроз руске возове данас тачка спајања и са западом - у њима је немачки мотор. Славомир Ановић на релацији Београд-Вршац вози 30 година.

"Управљање је једноставно, нема замарања као раније. На појединим деловима иде и 100 километара на сат", каже машиновођа Славомир Ановић.

Возови стари само четири године мењају се новијима. Разлог, како нам кажу у Железницама, јесте близина сервисера, јер су још под гаранцијом.

"Изграђени су други колосеци, формирана механизација, техника, руски и српски стручњаци данас активно сарађују. Не само да градимо, ми обучавамо и српске стручњаке", истиче потпредседник Руских железница Александар Сергејевич Мишурин.

Амбасадор Чепурин наводи да Србија и Русија напредују у свим сегментима сарадње привреде.

"Имамо огромне могућности које нисмо искористили у довољној мери. Ове могућности постоје у области индустрије, али и у области саобраћаја", напомиње Чепурин.

Министарка је рекла да су сва четири воза укључена у саобраћај и то два на релацији Београд Дунав станица-Вршац и по један на релацијама Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд.

"Купили смо укупно 27 нових руских возова (за сто милиона долара) и та набавка је спроведена у оквиру наставка реформи српске железнице", рекла је Михајловићева.

Нагласила је да ће руски кредит, вредан укупно 800 милиона долара, бити реализован до краја 2017. године и да ће обухватити реконструкцију и изградњу више од 150 километара пруга и набавку 27 нових возила.

Кад је реч о пругама, руски кредит обухвата реконструкцију шест деоница на Коридору 10, укупне дужине 110 километара, обнову дела барске пруге, градњу пруге Београд-Панчево и Стара Пазова-Нови Сад.

Вредност актуелних пројеката на железници који се реализују је милијарду и по евра, а заједно са предвиђеном модернизацијом пруге Београд-Будимпешта кроз Србију, вредност износи више од две и по милијарде евра.

Михајловићева је рекла да је тренутно просечна брзина возова 45 километара на сат и да је циљ да се у целој Србији подигне на 120 километара на сат.

Предвиђено је да до краја 2016. стигне из Русије још 20 возова и преостала три у 2017. године.

Гарнитуре имају и места за бицикле, вакуум тоалете, као и места прилагођена особама са посебним потребама.

Реч је о возовима који саобраћају на неелектрификованим пругама, у локалном и регионалном унутрашњем саобраћају.

То су савремени климатизовани возови који имају 246 места, 120 за седење и 126 за стајање, а њихова брзина је 120 километара на сат.

Тренутна вредност пројеката у Железници је већа од милијарду и по евра, не рачунајући модернизацију пруге Београд-Будимпешта. 

број коментара 4 пошаљи коментар
(петак, 12. феб 2016, 17:00)
Dragan Manojlović [нерегистровани]

......

Srpska železnica je u periodu od 2011do2012.godine kupila 12 novih dizel-motornih garnitura od ruskog Metrovagonmaša.Sve garniture su isporučene u roku i posle testnih vožnji puštene u redovan putnički saobraćaj na neelektrifikovanim prugama.Prošle godine je dogovoreno s ruskom stranom da se iz ruskog kredita za obnovu srpske železnice vrednog 800 miliona dolara,izdvoji 100 miliona dolara za kupovinu još 27 novih dizel-motornih garnitura Metrovagonmaša.Danas su u saobraćaj puštene 4 nove garniture,a ostale bi trebalo da budu isporučene za maksimalno dve godine kako je ugovorom planirano.

(петак, 12. феб 2016, 13:34)
Еуроскептик [нерегистровани]

Био је то неки други воз!

Ови возови су купљени захваљујући средствима руског кредита, који је одобрен прошле године и никако нису могли пре 4 године бити на нашим пругама!

(петак, 12. феб 2016, 11:32)
voz [нерегистровани]

voz

ja koliko se secam, ti vozovi su vec saobracali na relaciji beograd - vrsac jos onda kada su stigli prvi put u srbiju pre 4god. tako da ovo moze da znaci da su ili povuceni, sto ne vidim neki razlog i bilo bi bezobrazno od zeleznice srbije, ili je izborna kampanja 

(петак, 12. феб 2016, 11:20)
anonymous [нерегистровани]

Brzina

Brzina je daleko ispod one kojom vozovi danas idu. Ali i ova naznačena je daleko iznad one koju pruge mogu da izdrže.