Уговор о изградњи прве брзе пруге у Србији

Генерални директор саобраћајног Института ЦИП Милутин Игњатовић и генерални директор руских државних железница Сергеј Павлов потписали уговор о пројектовању реконструкције и изградње двоколосечне пруге Стара Пазова-Нови Сад која би требало да буде готова почетком 2018. године.

Та пруга ће омогућити да се од Београда до Новог Сада возом стигне за 30 до 40 минута.

Потпредседница Владе и министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, која је приствовала потписивању у Влади Србије, рекла је да је вредност израде пројекта девет милиона долара, а укупна вредност те инвестиције 450 милиона долара, преноси Танјуг.

Михајловић је напоменула да је реч о такозваном анексу три уговора, о делу руског кредита намењеног српској железници.

Према њеним речима, планирано да пројекат буде готов у јуну следеће године, потом следе четворомесечне провере тог документа, након чега ће почети изградња која ће трајати 30 месеци.

Михајловићева је истакла да би крајем 2017. односно почетком 2018. године требало да буде готова пруга на деоници Стара Пазова - Нови Сад.

Директор ЦИП-а Милутин Игњатовић рекао је да је тај пројекат веома важан не само за "Железнице Србије", већ и за целу земљу, јер ће пруга Стара Пазова-Нови Сад бити прва у Србији и региону пројектована за брзине од 200 километара на сат.

Игњатовић је нагласио да ће завршетком изградње те двоколосечне пруге релација Београд-Нови Сад, прелазити за 30 до 40 минута.

Директор руске фирме Руске железнице "РЖД Интернешенел" која ће бити извођач радова, Сергеј Павлов казао је да ће радови бити обављени веома квалитетно, уз ангажовање најсавременије железничке технологије, и у предвиђеном року.

број коментара 11 пошаљи коментар
(понедељак, 13. окт 2014, 11:13)
Dragan Stanković [нерегистровани]

Aneks?

Prema izjavi u pitanju je "aneks tri ugovora"! Koja tri ugovora? Koji aneks? Tako je pričao i Mrkonjić, da ne podsećam u kakvom stanju.
Ovakve izjave bi trebalo uvek da podsete na celinu, sa mapom dosad izgrađenih pruga, i planom dalje izgradnje. I rokovi, itd. Ove parcijalne informacije nas čine srećnim a ne govore ništa drugo nego o 70 km. brze pruge od stotina i stotina km. koje treba tek izgraditi. Neka oprosti ministarka, uz svo uvažavanje, ovo počinje da liči na Mrkine informacije... To nam ne treba.
I mi obični smrtnici znamo da ne može sve ono što je godinama propušteno da se uradi,da se prevaziđe za kratko vreme. Nije vreme izbora!, a bilo je priča, priča, priča... Za sve treba vreme i ogroman trud. Ne treba se plašiti istine, u pravu je Vučić!Ovo je istina, ali parcijalna...

(петак, 10. окт 2014, 18:11)
anonymous [нерегистровани]

jako brzo

Tim tempom cemo mozda imati jednu celu prugu vec za 350 godina.

(петак, 10. окт 2014, 17:08)
Бетмен [нерегистровани]

А Будимпешта?

Шта би са причом о брзој прузи Београд - Будимпешта, са брзином од 300 км/ч? Опет лева рука не зна шта ради десна?

(петак, 10. окт 2014, 16:03)
anonymous [нерегистровани]

brze pruge

40 g. se govori o tome... zamajavanje

(петак, 10. окт 2014, 15:29)
anonymous [нерегистровани]

a roba?

Osim putnickog, postoji i teretni zeleznicki saobracaj. Osim toga, od negde se mora poceti. I kineski zid je krenuo od prve cigle. Sad, da li je ova deonica trebalo da bude prva, to ne znam.

(петак, 10. окт 2014, 15:28)
anonymous [нерегистровани]

vreme

Projekat nije skup kada se pogledaju brzi vozovi Francuske (TGV) ili Spanije (AVE), ali je za te pare vrlo spor. Npr. Madrid-Barcelona od 620 kms se predje za 2,5 sata i to sve sa usputnim zaustavljanjima. Projekat je pogresan jer bi trebalo odmah na nekoliko mesta poceti rad na celoj deonici Subotica-Novi Sad-Beograd-Nis a kada se taj deo zavrsi, spajenje gradova Beograd-Valjevo-Uzice i kada Crna Gora bude spremna, spajanje sa njima na jug.

(петак, 10. окт 2014, 14:55)
Ivan [нерегистровани]

brze pruge

Bravo, bravo! Živela konurbacija Beograd-Novi Sad! To treba spojiti, a za nas ostale, može i mrvice, ipak smo mi građani drugog reda.

(петак, 10. окт 2014, 12:42)
kizza [нерегистровани]

Puno kasni

Ovaj projekat je trebao da bude urađen još pre par godina, kada je kredit i odobren. Voleo bih da čujem šta imaju da kažu oni koji su bili protiv realizacije ovog projekta 

(петак, 10. окт 2014, 12:40)
anonymous [нерегистровани]

Brzi Novci

Kaplje sa svih strana, 450 miliona za 70 km. Ovo nije podzemna zeleznica. Nesto tu ne stima, ni japanci nebi dali tolke pare. Od stare pazove ima 50 km. A gradi se tri godine. Pruga Bgd Nis izgradjena 1884 god za samo tri godine.

(петак, 10. окт 2014, 12:35)
anonymous [нерегистровани]

Delo stoleća

Dosta toga ne razumem: na ulicama i autoputu ima sve više automobila, a ulice i putevi sve lošiji. Sve manje ljudi koriste usluge železnice a mi izgrađujemo železnicu. Toliko smo velika zemlja pa nam treba voz koji vozi 200 na sat. Ako stignem za 60min iz Beograda do Novog Sada, zašto da idem vozom 40 min. Dok platim voz i taxi do odredišta nisam ni vreme ni trošak smanjio. Samo rusko preduzeće ima korist od tog dila a kredit će da vraćaju vozači automobila.