Полеће "Ер Србија"

Потписан споразум о стратешком партнерству "Етихада" и "Јата". "Етихад" преузима 49 одсто удела у "Јату", а држава са 51 одсто остаје већински власник националног авиопревозника који мења име у "Ер Србија". Надам се да ће "Ер Србија" летети дуго, високо и сигурно на сопственим крилима, поручио вицепремијер Александар Вучић на церемонији потписивања уговора.

Компанија из Абу Дабија "Етихад", према данас потписаном споразуму о стратешком партенрству, преузима 49 одсто удела у "Јат ервејзу", а држава ће, са 51 одсто удела, остати већински власник националног авиопревозника који мења име у "Ер Србија". Споразум су потписали први потпредседник Владе Србије Александар Вучић и председник "Етихада" Џејмс Хоган, а свечаности су присуствовали и премијер Србије Ивица Дачић и министар финансија и економије Млађан Динкић.

Александар Вучић је, на церемонији потписивања уговора, захвалио страним партнерима на поверењу у српске пилоте, механичаре, нашу памет, летачку традицију и спремност да савладамо лекцију. На нама је да то поверење оправдамо, каже Вучић.

Захвалио је и људима из Владе Србије који су заслужни за склапање овог уговора, међу којима је и досадашњи министар финансија и економије Млађан Динкић. 

Посебну захвалност, како је истакао, дугујемо шеику Мухамеду, чија је "визија и жеља да Србија буде јача, модернија и успешнија, помогла да се дође до оваквог пројекта".

Надам се да ће "Ер Србија" летети дуго, високо и сигурно на сопственим крилима, нагласио је вицепремијер Вучић.

Поручио је и да је данас велики и важан дан за Србију, јер ће српски авион бити постављен на писту за узлетање, а уговор са "Етихадом" омогућиће Србији технолошко и пословно окружење у којем ће 30 милиона путника добити поузданог превозника до значајних дестинације Европе и света.

Како је рекао, коначно ћемо моћи да кажемо да смо лидери региону, а да то не звучи патетично и да нам се нико због тога не руга.

Председник "Етихада" Џејмс Хоган најавио је да ће у компанију "Ер Србија" бити "упумпано" 40 милиона евра.

Хоган је поручио је да је авиокомпанија из Абу Дабија опредељена за то да Србија добије нову националну авиокомпанију и да Београд претвори у чвориште целог Балкана.

"Не бисмо били овде да не верујемо да ће 'Ер Србија' имати узбудљиву будућност. Поставили смо јасне циљеве профитабилности. Ово је велики дан не само за 'Ер Србију', већ и за Етихад", поручио је Хоган и најавио промене, од менаџмента до флоте.

Како је објаснио, ново српско особље "Етихада" употпуниће постојеће особље ЈАТ-а.

Такође, најавио је да ће се фазно уводити нови авиони, а планиране су и нове дестинације - Абу Даби, Мелбурн, Сиднеј, Чикаго.

Хоган је истакао да је за нови бренд заслужна српска студенткиња Тамара Максимовић.

Компанија ће имати и "мапу пута" - краткорочну, средњерочну и дугорочну.

Када је реч о флоти, Хоган је најавио најпре обезбеђивање 10 нових авиона "ербас" А319, али и план да и они у наредних 24-36 месеци буду замењени још модернијим авионима Боинг 737.

"Биће потребно донети и неке тешке одлуке, биће потребно унутрашње реструктурурирање", упозорио је Хоган.

Дане Кондић на челу "Ер Србија"

"Промене зависе од лидерства", рекао је Хоган, додавши да је новоименовани директор Дане Кондић, са 20 година искуства, "прави човек на правом месту".

Кондић је рођен у Сиднеју као прва генерација исељеника из СФРЈ. Има 20 година искуства у авио-индустрији и туризму. Има двојно држављанство и говори српски и енглески језик.

Према писањима медија, Кондић је био на највишим руководећим позицијама у "Етихаду".

Крајем деведесетих био је менаџер развоја пословања у аустралијској компанији "Квантас" и шеф глобалне продаје у "Малезија ерлајнс", од 2001. до 2005. године

Пре него што је дошао у "Етихад" прошле године, био је на високим менаџерским позицијама компанија које се баве туризмом - "Куони травел", и "Абакус интернешенал".

У међународним пословним круговима, Дане Кондић који је дете српских исељеника са Козаре у данашњој Републици Српској, познат је као Дени Кондић.

Супруга му је пореклом Српкиња, а и деца му говоре српски. Кондић ће "Ер Србију" званично преузети од октобра.

Вишегодишња потрага за стратешким партнером 

"Јат" је први пут понуђен на продају 2008. године, али се на тендер нико није јавио, а још од 2007. године као потенцијални партнери "Јата" у медијима су помињани руски "Аерофлот", "Исланд ер", "Туркиш ерлајнс", "Балтик авиејшн системс", конзорцијум домаћих привредника, "Ер Ејжа" и "Етихад".

На првом тендеру 2008. године, било је понуђено 51 одсто капитала "Јата" по цени од 51 милиона евра. На другом тендеру 2011. године за оснивање нове српске авиокомпаније јавио се само "Балтик авиејшн системс", који је касније одустао.

Домаћи стручњаци очекују да би удомљавање српског националног авиопревозника требало да донесе коначно решавање проблема у пословању "Јата". Држава ће преузети дугове "Јата" од 170 милиона евра.

"Етихад" је успоставио редовне дневне летове од 15. јуна на линији Абу Даби-Београд, и "Јат" има свој код на тој авиолинији на основу споразума о комерцијалној сарадњи две компаније на више од 40 десетинација.

Блискоисточни авиопревозник је једна од најбољих фирми у тој бранши у свету.

"Етихад" је прошле године превезао 10,3 милиона путника, а путнички и робни саобраћај обавља ка 94 одредишта на Блиском истоку, у Африци, Европи, Азији, Аустралији и америчком континенту са флотом од 77 авиона Ербаса и Боинга.

Има 29 одсто власничког удела у немачком "Ер Берлину", 40 одсто у "Ер Сејшелима", око три одсто у "Ер лингусу", девет одсто у компанији "Вирџин Аустралија" а у току је преузимање 24 одсто индијског "Џет ервејза".

број коментара 78 пошаљи коментар
(субота, 03. авг 2013, 19:36)
anonymous [нерегистровани]

konkurs-Etihad

Zasto nije objavljeno da je javni konkurs za posao u Etihadu otvoren za sve kandidate koji se prijave, i da je zakazan za 05.avgust u hotelu Metropol?

(петак, 02. авг 2013, 14:34)
anonymous [нерегистровани]

Zanimljivo

... da jos uvek ima ljudi koji ostavljaju negativne komentare. Neverovatno.

Svaka cast samo napred ljudi da se radi i u nove pobede.

Tacno je zaradice oni ali ono sto je najbitnije zaradicemo i mi i drzava i svi oni koji tamo budu radili a broj zaposlenih moze samo da poraste za godinu dve.

Pozdrav svima

(петак, 02. авг 2013, 12:55)
anonymous [нерегистровани]

Leti, leti .....

.... lepa moja AirSRBIJO!!!!!!!!!!

(четвртак, 01. авг 2013, 23:43)
Vlaja [нерегистровани]

Extra

Vrhunski logo

(четвртак, 01. авг 2013, 21:47)
Penzioner [нерегистровани]

Re: Realan

Postalo je sasvim normalno da se radi od ujutru do uveče, da svako odgovara za svoje rezultate i tako je u celom svetu. Svako ko ne radi posao kako treba mora da ustupi mesto nekome ko može bolje. Taj sistem koji Vi pominjete ne valja i zato se menja, ali je ovde svaka promena dočekana sa pesimizmom. Ovde nema "megadent" klinaca i tatinih sinova nego osoblje koje već radi u Etihadu,obučeno,iskusno i stručno, ali zato ima rad,rad i samo rad.
I naravno da otkaze dobiaju oni koji još uvek nisu ispunili uslov za penziju, upravo u tome je problem, što penzioneri i dalje odlučuju o nekoj budućnosti, valjda da njima bude bolje jednog dana.

(четвртак, 01. авг 2013, 21:35)
borislav.maric.66@gmail.com [нерегистровани]

Šalu na stranu

Boje zastave bi trebale biti pod uglom i valovite u odnosu na simbol (logo) tako bi bilo jasno da su boje u pozadini boje zastave Srbije!

(четвртак, 01. авг 2013, 21:32)
Milan [нерегистровани]

takve vesti zelim

da citam jos,i jos vise bravo!!!!

(четвртак, 01. авг 2013, 21:06)
anonymous [нерегистровани]

Najveci dobitak

Glavni dobitak danas je Dane Kondic.
Sretno.

(четвртак, 01. авг 2013, 20:01)
anonymous [нерегистровани]

šmrk

Baš treba žaliti što je otišao još jedan gubitaš...

(четвртак, 01. авг 2013, 19:53)
anonymous [нерегистровани]

real realan

Nisam siguran da si realan.Radio sam u takvim firmama,a razlog što sam otišao je taj što sam bio baš dobro plaćen,te sam uspeo da započnem sopstveni biznis.A što se tiče prekovremenih sati,ili kao što ti kažeš rad od 15 sati,svaki započeti sat posle norme je itekako plaćen.Što se tiče bonusa,nije na nama koliko su plaćenoi ljudi u vrhu,bitno je da nas naš deo ili ti plata čini dostojanstvenim.Uvek volimo da znamo šta ima u tudjem dvorištu.