Нови "Рус” на прузи Нови Сад - Суботица

"Железнице Србије" пустиле нови дизел-моторни воз руске производње у редован саобраћај на прузи Нови Сад - Суботица. Од кредита банке "Еурофиме" од којег су набављени руски возови, модернизоваће се пруга Београд - Нови Сад, којом ће се у будућности пролазити за 45 минута, каже директор Железница Драгољуб Симоновић.

Нови дизел-моторни воз руске производње, "Железнице Србије" пустиле су редован путнички саобраћај на прузи Нови Сад - Суботица.

То је један од 12 возова које су српске железнице купиле средствима из кредита међународне железничке банке "Еурофиме", у вредности од 43 милиона швајцарских франака.

Директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић рекао је том приликом да је на реду следећа фаза у којој ће, из другог кредита, у Србију стићи још 26 возова, од којих се први очекује у септембру идуће године.

"За две, три године имаћемо 60 нових возова, а паралелно с том акцијом вршимо модернизацију пруге Коридора 10. Наш циљ је да релацију Београд - Нови Сад у будућности прођемо за 45 минута, јер се сада путује 100 минута", истакао је Симоновић.

Честитајући "Железницама Србије" на пуштању у саобраћај последње гарнитуре руског воза, ресорни министар Милутин Мркоњић нагласио је "изузетну важност" тога што нови возови иду нашим пругама.

Мркоњић: Пруга је приоритет

"Пруга Београд-Нови Сад-Суботица-Будимпешта била је приоритет и у претходној Влади Србије, а и данас је", рекао је Мркоњић новинарима и додао да "нема реконструкције циљева, барем када се говори о саобраћају".

"Они који буду способни да раде, они ће и остати у Влади", истакао је Мркоњић и подсетио да се у Србији граде два аутопута, за које је новац већ обезбеђен, као и да су у току и велики радови на изградњи железничког Коридора 10.

Помоћник градоначелника Новог Сада Владимир Стојковић навео је да је у току и други важан пројекат у сарадњи са "Железницама Србије", изградња друмско-железничког моста у Новом Саду.

Према његовим речима, Нови Сад је као партнер измирио све своје обавезе, па Новосађани могу да очекују да мост буде завршен у предвиђеним роковима.

У регионима где су у саобраћај уведени нови возови "Железница Србије" број путника је повећан за 25 до 50 одсто. А у протеклих 16 месеци, откако је први нови руски воз укључен у саобраћај, Железнице су превезле око 650.000 путника и зарадиле око 55 милиона динара.

Нови дизел моторни воз руске производње, којим су се у промотивној вожњи од Новог Сада до Футога превезли министар Мркоњић, представници града Новог Сада и руководства "Железница Србије", саобраћаће на релацији Нови Сад-Сомбор- Суботица и имаће седам полазака дневно.

Руски воз је произведен по европским стандардима, има 120 места за седење и 126 за стајање, као и "најсавременију опрему", каже се у саопштењу Владе Србије.

број коментара 10 пошаљи коментар
(четвртак, 25. јул 2013, 14:23)
anonymous [нерегистровани]

e...

ako pisete o vozu onda nam dajte i da vidimo te vozove...gospodina Mrkonjica gledam vec 20 i kusur godina...

(четвртак, 25. јул 2013, 13:36)
anonymous [нерегистровани]

Ništa

Ništa neće biti za sada, novac se preusmerio na koridor 10 - relaciju Stara Pazova - Novi Sad gde će brzina biti 160 km/h posle remonta. :)

(четвртак, 25. јул 2013, 11:00)
anonymous [нерегистровани]

verovatno

Zbog pitanja.

(четвртак, 25. јул 2013, 02:55)
anonymous [нерегистровани]

@Loznica - Valjevo

Ne priyivaj tu nesreću, najbolje da zaborave na tu prugu.
Dva puta su počinjali da je grade, oba puta je počeo rat kad i izgradnja pruge. Neka je onako kako jeste poluzavršena sa iskopanim tunelima, dobra je.

(четвртак, 25. јул 2013, 01:54)
anonymous [нерегистровани]

Pancevo - Beograd

Dok se bude putovalo od Beograda do Novog Sada za 45 min, za isto to vreme ce da se nastavi putovanje od Panceva do Beograda na 3-4x manjoj kilometrazi. Kad ce da se posveti malo saobracaj izmedju ta dva grada, posto je ipak konekcija sa Rumunijom, Ukrajnom i Rusijom ide preko Panceva i Vrsca?

(среда, 24. јул 2013, 23:43)
Rade [нерегистровани]

Kada

Kada će biti lokalne mreže ponovo oživljene (putovaće se vozovima i prenositi teret).Vojvodina, je većinom pogodna za željeznicu i nije skupa a donela bi mnogo.?!

(среда, 24. јул 2013, 22:16)
anonymous [нерегистровани]

Dizelke za 21 vek

Svi planovi dugorocnog razvoja zeleznice pocevsi od sezdesetih godina predvidjali su elektrifikaciju svih pruga do 2000 godine. Kupovina novih kompozicija na dizel gorivo znaci da ce te pruge ostati neelktrificirane i za narednih 30 godina. Lako je Rusima, imaju svoju naftu i daju gorivo svojim zeleznicama skoro za dzabe jer to kompenzuju skokom cena gasa koji izvoze u ogromnim kolicinama.

(среда, 24. јул 2013, 22:08)
anonymous [нерегистровани]

Преко Сомбора

Преко Сомбора до Суботице није електрификована пруга...

(среда, 24. јул 2013, 21:34)
anonymous [нерегистровани]

Cudno...

Zasto dizel-motorna garnitura na elektrificiranoj pruzi??

(среда, 24. јул 2013, 19:14)
anonymous [нерегистровани]

Loznica - Valjevo

Sta ce biti sa prugom Loznica Valjevo?