Модернија железница за већу безбедност

Да би веза између композиција и станица на српским пругама била боља, али и да би се непрестано знало где се који воз налази и спречиле несреће, кинеска фирма "Хуавеи" од јесени ће полагати оптичке каблове. Вредност тог посла је 78 милона евра.

Српске железнице почеће обнову телекомуникациних система који су технолошки две или три генерације старији од стандарда потребних на Коридору десет. Да би веза између композиција и станица била боља али и да би се непрестано знало где се који воз налази и спречиле несреће, кинеска фирма "Хуавеи" од јесени ће полагати оптичке каблове. Вредност тог посла је 78 милона евра.

Одобрено је 200 милона евра за модернизацију 3.800 километара пруга у Србији, а на коришћење тог новца чекало се скоро три године. Кинески партнер је чекајући да посао почне израдио пројекат.

У првој фази Кинези ће каблове положити на Кориддору десет и на делу Београдског железничког чвора. Квалитет опреме је неспоран када се зна да је та кинеска фирма добављач и за велике зелезничке системе у Европи и свету.

Џек Веи, директор "Хуавеији" за Србију каже да су до сада поставили 100.000 километара оптичког кабла у свету, а од 50 највећих телекомуникациних фирми у свету чак 45 користи њихову опрему и софтвер.

"Планирамо да поставимо такав систем који ће моћи да подржи регулисање саобраћаја и са возовима чија је бзина преко 160 километра на час, а биће могуће да се хардверски и софверски надограђује", каже Џек Веи.

Ребалансом буџета ове године обезбеђено је 16 милона евра за телекомуникације на железници и то је новац на који кинески партнери могу рачунати. У 2014. години биће обезбеђена још 22 милона евра, а последња транша од 40 милона биће утрошена до 2018. године.

"Ово је само за ове три-четири деонице на које сада усмеравмо енергију, пошто немамо новца да модернизујемо комплетну железничку мрежу у Србији а немамо ни потребу јер немамо брзе пруге па смо то оставли за нека друга времена, за нека срећнија времена, јер ако немамо потребе немамо ни штету", каже Драгољуб Симоновић, генерални директор Железница Србије. .

Када први системи прораде побољшаће се и услови за путнике који могу рачунати на боље комуникације током путовања пре свега интренетом, биће бољи сигнал мобилне мреже, а једноставније ће се планирати и путовање.

Најважнија ће ипак бити безбедност јер да подсетимо несреће се често дешавају због лоше комуникације између возова и станица.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(понедељак, 22. јул 2013, 13:26) - anonymous [нерегистровани]

Podzemna

Umesto podzemne u Beogradu koja ce biti promasaj bolje je da izgrade brze koridore od nisa do subotice. i da im ostane para jos i da srede i prosire tramvajske linije po beogradu!