петак, 24. окт 2014. | Изаберите писмо: Latinica



 

Насловна > Вести > Економија > Израда плана за нови речни канал

недеља, 23. дец 2012, 14:12 -> 15:21

Израда плана за нови речни канал

Почела припрема плана за израду просторног плана за пловни канал Дунав-Морава-Вардар, рекао министар Милан Бачевић. Канал ће променити економске и геополитичке односе у Европи, у корист свих људи који живе на подручју од Немачке до Егејског мора, каже Бачевић.

Министарство природних ресурса, рударства и просторног планирања прикупља документацију за израду просторног плана посебне намене за пловни канал Београд-Софија, рекао је за Танјуг ресорни министар Милан Бачевић.

Ministar Milan Bacevic.jpg

Према проценама које су дали експерти седамдесетих година прошлог века, вредност инвестиција неопходних за изградњу канала је 15 до 17 милијарди долара, а само за изградњу дела канала кроз Србију требало би обезбедити између 10 и 12 милијарди долара.

Министар Бачевић истиче да је реч о каналу већем од канала Рајна - Мајна или Сена - Рона или Одра - Висла, јер ће се каналом Дунав - Морава - Вардар сви ти пловни системи преко Дунава везати у Мораву и изаћи на један широк простор у солунском заливу.

Према његовим речима, на изградњи тог канала активирали би се сви расположиви капацитети, а за кратко време би се запослило неколико стотина хиљада људи.

Бачевић каже да је о улагању у овај пројекат већ разговарао са руководством једне кинеске компаније, чије име није желео да открије. Разговара се и са неким америчким компанијама из Илиноиса, а интересовање за пројекат показала је и Немачка.

"Очекујем да ћемо до маја следеће године успешно завршити многе разговоре које сада водимо, али се још увек не зна да ли ће то бити концесија, стратешко партнерство или неки други облик сарадње", рекао је министар Бачевић.

"Просторни план за пројекат, који ће се звати пловни канал Београд-Солун, треба да покрије површину од око 10.500 квадратних километара, што је равно површини Косова и Метохије, а разговара се и о изради студије за тај пројекат", тврди Бачевић.

Министар истиче да држава пре договора са инвеститорима мора да створи све прописане услове да се такав пројекат законски квалификује као тема разговора, што треба да омогући потписивање уговора.

Велику корист од тог пројекта имале би Македонија и Грчка, указао је Бачевић и рекао да ће он променити економске, политичке, геостратешке и геополитичке односе у Европи, на корист свих људи који живе на подручју од Немачке до Егејског мора.

Бачевић је рекао да је председник Николић, приликом посете Македонији и Грчкој, добио позитивне сигнале руководства тих земаља за заједничку реализацију пројекта.

Он није искључио могућност да на том пројекту сарађују компаније са истока и запада, али је нагласио да је најважније да Србија препозна свој интерес у том послу и да домаће фирме у што већем обиму буду ангажоване.

"То је велика развојна шанса за Србију, коју немамо право да не искористимо", закључио је Бачевић.

1
коментари број коментара 7 | cwпошаљи коментар
(понедељак, 24. дец 2012, 00:10)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Istorija

Ta ideja je stara više od 100 godina, prvo su taj projekat odlozili ratovi posle kriza, pa nova državna politika, a sad samo puštaju neke pričice da sakupe političke poene. Neka prvo završe auto-put u punom profilu od Leskovca do Preševa pa onda neka razmišljaju o novim projektima. U svakom slučaju ideja je dobra ali nerealna.

1
(понедељак, 24. дец 2012, 00:03)
Saobracajni fakultet [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Supeeer!

Kao buduci inzenjer vodnog saobracaja, odusevljen sam ovom vescu i znam koliko je ovo dobro za Srbiju i nas narod!

1
(недеља, 23. дец 2012, 21:27)
siki [нерегистровани]
oпошаљи одговор

kanal

Mislim da ne znaju geografiju.

1
(недеља, 23. дец 2012, 20:54)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

vodostaj

Mi smo imali razgranatu mrezu kanala
u Vojvodini, u Macvi, oko Kolubare
u Pomoravlju.Ta mreza danas ne funkcionise.
Niko nece da kaze.Zasto?
Meni se cini da su konstruktori promasili
vodostaj.
Inace projektantu kanala Dunav-Tisa -Dunal.
Nikad nije isplacen ni jedan dinar za rad.
Kakav je projekat Dunav-Morava -Kosovo.
Koje su njegove naucne prednosti.
Ko je projekat sacinio.Koju dinarsku sumu
predvidja kao pocetnu investiciju.
A ko to sebi racuna proviziju na
kredit od petnaest milijardi evra.

1
(недеља, 23. дец 2012, 16:50)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

mozda i moze......

moze ali ali morace nekako da smisle da promene tokova reka da teku uzvodno, ili da kopaju kanale dubine po 200 metara.mi nismo male kanalcice ocistili da bih navodnjavali njive, nego cemo kopati kanal za solun i sofiju.do sofije nisam siguran, tu ce morati da se probije tunel.divan je plan.

1
(недеља, 23. дец 2012, 16:45)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Sjajno!

To je sjajno, plavni kanal do Soluna! Samo napred!!!

1
(недеља, 23. дец 2012, 15:42)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

glupost

Plovni kanal Beograd -Sofija? Da li vi citate sta pisete?

1
1