Пара нема, а сви возе

Упркос беспарици, грађани Србије не одричу се лако волана. На седам милиона становника, у Србији је регистровано 1,5 милиона возила, а само у последње две године издато је око 200.000 нових возачких дозвола.

У време економске кризе, упркос поскупљењу горива, опреме и одржавања возила, и даље се не одричемо лако волана. На седам милиона становника, у Србији је регистровано 1,5 милиона возила, а само у последње две године издато је око 200.000 нових возачких дозвола.

Ако годишње пређете око 15.000 километра, тај пут, уз све пратеће трошкове, одржавање и регистрацију, за годину дана платићете 200.000 динара. Многи кажу да не знају где налазе новац за аутомобил.

Када улажемо у аутомобил, највише дајемо за гориво, затим за казне, паркинг или гаражу. Инвестиција на месечном нивоу некад буде и до трећине укупних месечних примања.

"Просечан грађанин Србије спреман је пуно тога да се одрекне, али не од тога да се превози својим возилом", рекао је Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Европљани полако одустају од аутомобила и све више људи, посебно младих, користи метро или бицикл. План је да се до 2050. године уведе одлука о коришћењу искључиво електромобила у градском језгру, не рачунајући јавни превоз.

Милан Божовић са Саобраћајног факултета Беград каже да све развијене земље имају политику штедње, средстава и ресурса. 

"Један од видова штедње је фаворизовање јавног масовног превоза путника, тако што се ограничава коришћење аутомобила и корисници превоза усмеравају на средства масовног јавног превоза", каже Божовић.

Стручњаци упозоравају да возимо аутомобил иако нам стандард то често не дозвољава, а јавни превоз, иако побољшан, недовољно је искоришћен.

број коментара 51 пошаљи коментар
(понедељак, 05. дец 2011, 15:16)
anonymous [нерегистровани]

kako to funkcionise u nekim zemljama

evo ovako. postoje sajtovi za takve stvari. tamo se pr ijavljuju i registruju sa dosta podataka vozaci kao i njihove navike, da li je pusac itd. vozaci takodje ostavljaju ponude, na primer, vozim u tolikoi toliko sati od novog beograda do pozeske. sa druge strane su ljudi koji traze prevoz, oni kontaktiraju vozaca ako im odgovara. postoji cenovnik. takodje postoji ocenjivanje vozaca, ako ti se nije dopao ili bio napadan lose vozio das mu losu ocenu. svima dobro, vozac nekog poveze, zaradi neku paru, saputnik ima solidan prevoz.

(понедељак, 05. дец 2011, 00:30)
anonymous [нерегистровани]

nizak standard

Ako je prosecna plata 400 Euro kako to da su kupljeni toliki automobili u poslednjih par godina. Neko laže. Reko bih statistika.
Ona ne moze da obradi svu tu zarada stecenun sivom ekonomijom

(недеља, 04. дец 2011, 21:21)
anonymous [нерегистровани]

vladimir

Libija ima isto stanovnika kao i Srbija a ima 15 miliona registrovanih automobila. Mi sa 1,2 miliona registrovanih automobila smo bedaci da nismo ni svesni.

(недеља, 04. дец 2011, 21:00)
anonymous [нерегистровани]

haha

Para nema, a svi se voze.
Jer vam zao zbog toga? Zivotni standard na nivou seoskog okruga u Americi i jos vam je zao sto ljudi bar za automobil uspeju da skrpe.

(недеља, 04. дец 2011, 20:44)
anonymous [нерегистровани]

...

Шта кад ми је јефтиније колима него Ластом. Рађе ћу сипати 500 динара нафте у кола и отићи и вратити се из Београда кад хоћу са све климом, музиком, и свим предностима која ми кола нуде, наспрам олињале Ласте. Нова Пазова - Београд обичном Ластом 180 динара, у једном смеру а оном ''фенси'' је и скупље, плус су нам и Беовоз укинули, а таман што су средили пругу...

(недеља, 04. дец 2011, 20:32)
MLT [нерегистровани]

Malta

Ovde kod nas na Malti ima 315 000 automobila na 416 000 stanovnika

(недеља, 04. дец 2011, 19:51)
anonymous [нерегистровани]

@Zaostali ljudi

delimično se slažem i zaista postoji deo populacije kojima je auto potreba ali postoji i veliki deo koji neće da se odrekne statusa ... kada bi ljudi razmišljali o potrebi i automobil doživljavali na isti način, onda bi racionalno bilo da očekujemo veliki broj ekonomičnih i jeftinih modela... stvarnost je drugačija jer automobil je statusni simbol pa onda i potreba...znam masu ljudi koji bi se osećali kao građani drugog reda ukoliko ne bi imali svoj auto...da li je to u domenu njihovih mogućnosti je totalno nebitno...mi smo finansijski neozbiljna nacija :)

(недеља, 04. дец 2011, 19:34)
Stefan KG [нерегистровани]

Zaostali ljudi

Прошло је време када је аутомобил био луксуѕ. данас да би човек дошао до посла, у већини случајева, мора имати дозволу Б категорије. Сходно томе, данас је аутомобил потреба и наша привреда се не може развијати оном брзином којом бисмо желели јер јој држава не дозволјава превеликим ценама регистрације и горива. Имамо најскупље гориво у Европи и најгори квалитет истог...

(недеља, 04. дец 2011, 19:08)
novak [нерегистровани]

nista nepoznato

Ovakva pojava nije nepoznanica za nase prostore.Velika ekonomska kriza vise je zahvatila one zemlje (EU i SAD) gde preovladava regularna t.j. bela trzisna ekonomija.To kod nas na Balkanu je drugacije t.j. preovladava crna ekonomija, pa sad se dokazije da je sigurnija od ove prethodne po koju trcimo a nikako da stignemo.Stariji stanovnici ove zapadne drzave gde ja zivim to priznaju i znaju da jedini razlog za ove krize je zivot na kredit i kamatu, i t.z. drzavna pljacka.

(недеља, 04. дец 2011, 19:07)
anonymous [нерегистровани]

Razlike

U Parizu idu trotinetima na posao.