Митрополија црногорско-приморска: Клеветничка мантра службеника у Црној Гори

Митрополија црногорско-приморска је саопштила да ће безакоња у Црној Гори бити ако "властодршци не почну да поштују традиционалну цркву онако како се она поштује у пристојним земљама и како је она поштована у вријеме хришћанских владара Петровића". МЦП критикује изјаве црногорског министра спољних послова Срђана Дармановића и, како наводе, спиновање тамошњих медија.

Митрополија црногорско-приморска издала је саопштење поводом интервјуа шефа црногорске дипломатије Срђана Дармановића Гласу Америке, у ком је навео да неће бити никаквог безакоња и отимања имовине.

"Отимања имовине неће бити, можемо се сагласити са министром, али не зато што актуелни црногорски режим то не жели, него зато што ће сваки такав покушај вјерни православни народ Црне Горе спријечити, а ни европски правни поредак то неће прихватити", наводи се у саопштењу Митрополије.

Указују да је безакоња било и да нас искуство учи да ће се оно наставити, осим ако "властодршци не почну да поштују традиционалну цркву онако како се она поштује у пристојним земљама и како је она поштована у вријеме хришћанских владара Петровића".

Митрополија се осврнула и на амбасадора Црне Горе при Уједињеним нацијама у Женеви.

"Не чуди од амбасадора што понавља готово исту реченицу коју је чуо од министра – да је СПЦ 'прије свега политички чинилац у Црној Гори, па онда вјерски'. Ова клеветничка мантра коју је изгледа дужан да понавља сваки државни службеник, одраз је нездравог односа који власт има према Цркви све од 1945. године", наведено је у саопштењу.

Истиче се да се Црква бави својим послом у Црној Гори. "Нису они ни прва ни посљедња власт која Цркву гледа као реметилачки фактор. Од Нерона и Диоклецијана, до Стаљина и Броза, много се властодржаца слично односило према Цркви, посматрајући је као сметњу и држећи да је она 'политички чинилац' који пријети њиховој неупитној власти и свемоћи на одређеном простору. Не дао Бог данашњим црногорским властима да се сврстају међу овакве прогонитеље Цркве. Добро би било да се макар подсјете како су сви они и њихова моћ – завршили", пише у саопштењу.

О Храму Светог Саве

Митрополија је реаговала и поводом тога што је Дармановић поновио тезу да се црквена имовина у Србији води на државу, и за то навео пример Храма Светог Саве на Врачару. Ради се о грубој манипулацији, кажу у Митрополији.

"Спомен-храм Светог Саве још увијек нема употребну дозволу, јер није завршен, те се Црква води као његов држалац, а након завршетка, нема никакве сумње, да ће Црква бити уписана као његов власник, као што се води да је власник сусједне мање цркве Светог Саве, која се налази у непосредној близини Спомен-храма. При томе, треба истаћи да садашња власт не само што не својата Спомен-храм Светог Саве, него даје милионе за његов завршетак", навела је Митрополија.

Новинари и сарадници министра су, наводе у Митрополији, могли да погледају како се воде у катастру манастири Ваведење или Раковица, који се налазе на градском подручју.

"Оба су, наравно, у пуној црквеној својини. Могли су да прошире потрагу, потроше пола сата свог времена и утврде и да се манастири широм Србије: Крушедол, Раваница, Манасија, Жича, Студеница, Сопоћани, Ђурђеви ступови, Милешева – такође сви воде на Цркву – и земљиште и објекти", указала је Митрополија црногорско-приморска.

Циљ је, истичу, да се створи атмосфера у којој ће планирана неонационализација проћи мирно, стварајући утисак да је то исто учињено и у Србији.

"А није. Само ћемо узгред поменути да је држава Србија (али и Хрватска, Словенија, донекле БиХ...) вратила и враћа имовину Цркви и вјерских заједница одузету послије Другог свјетског рата за вријеме комунистичке владавине, а ниједној од земаља бивше СФРЈ, осим Црној Гори, није пало на памет да је наново одузима", навела је Митрополија.

Црква се не плаши губитка "монопола" 

Митрополија је навела да се министар вара ако мисли да се Црква плаши губитка неког монопола.

"Ни сада не постоји никакав монопол. Ово је земља у којој нико никога не може да принуди (или макар не би смио да може) да припада било каквој вјерској заједници или организацији", пише у саопштењу.

Митрополија црногорско-приморска, Епархија будимљанско-никшићка и делови Епархије милешевске и захумско-херцеговачке "имају одговорност само за православне хришћане".

"Тај 'монопол' им је дат устројством Српске православне цркве, која овдје постоји и дјелује, као дио Васељенске православне цркве, од тринаестог вијека, откад је Свети Сава основао претече сваке од ових поменутих епархија: зетску, будимљанску, дабарску и хумску. Једнако је бесмислено прозивати ове православне епископије за монопол, колико би било бесмислено и недопустиво за министра секуларне државе да прозива, рецимо, Надбискупију барску и Бискупију которску за монопол у погледу Римокатоличке цркве", навела је Митрополија.

"Држимо да начин говора о Цркви и манипулације које је министар употребио нису достојни одговорног човјека, а камоли некога ко је на једној од најважнијих државних функција, те позивамо и њега и све друге који имају потребу да се на овакав начин очитују о црквеним питањима да се уздрже од прозивања Цркве. Тиме не прозивају неколико владика и пар стотина свештеника, монаха и монахиња, него огромну већину православног становништва своје земље, чији глас упорно неће да чују", закључује се у саопштењу.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(понедељак, 22. јул 2019, 13:43) - Воронцов [нерегистровани]

Црногорска политика у служби НАТО данас против ствараоца Црне Горе

Ко је ослобођаао и уједињавао Црну Гору ако то није радила СПЦ предвођена на просторима Црне Горе владикама Црногорским из породице Петровић, почевши од владике Данила, Владике Саве, владике Петра 1. ( св. Петар Цетињски) владике Петра 2. Касније ће бити и предводници световне власти Данило 2 и Никола. И сами предводници ослобођења и стварања Црне Горе имали су бројне непријатеље не само у спољном непријатељу и освајачу него и у унутрашњим непријатељима похлепним за власти, склоним свакаквим интригама тада . И све су то успели савладати и дочекати коначно ослобођење. И гле до ког нивоа се данас срозала власт у Црној Гори. Ко може имати верски монополи у Црној Гори? Све верске заједнице које тамо постоје имају право да се боре и за своје присталице и за свој положај. Ако неко има највећи број присталица то није никакав монопол већ реално стање које је резултат целог историјског постојања и данашњег реалног стања у религијским опредељењима народа у тој земљи.