Читај ми!

Имам који је намеравао да уништи саудијску династију

Имам Тутунсуз џамије у Скопљу Реџеп Мемиши, који је приведен у акцији македонске полиције "Ћелија", заједно са својим сарадницима ширио је "истински ислам" и никада није признавао Исламску верску заједницу. Због идеје да уништи саудијску краљевску династију Мемиши је протеран из Саудијске Арабије, где је студирао исламске студије, које није завршио.

Текфир групу Реџеп Мемиши је почео да формира непосредно уочи и током 2001. Исте карактеристике прате и његовог колегу, имама из Гази Бабе кога је полиција привела у акцији "Ћелија", преноси Танјуг.

Позивајући се на своје изворе, скопски Дневник пише да је Мемиши постао лидер ове групације откако је у њој дошло до унутрашњих промена.

Према сазнањима листа, она се сада проширила на више делова града и са више теолога који су, како се наводи, очигледно утицали на слање младих џихадиста у редове терористичке Исламске државе Сирије и Ирака.

"Корен ове групе датира из 2001. када је била повезана са теологом Бећиром Халимијем. Али, после оружаног сукоба 2001, а посебно после битке код Арачинова, у којој су учествовали и муџахедини, започиње њено дељење. Вођа друге групације је постао Шукри Алију, познати радикал који је сада на издржавању затворске казне у Прилепу. Та група је после тога наставила са својим деловањем", испричао је саговорник листа.

Та групација, предвођена Шукријем Алијуом, 2004. године је извршила упад са калашњиковима у кабинет тадашњег поглавара Исламске верске заједнице, после чега је успела да издејствује чак и запошљавање двојице својих људи у редове те верске заједнице. Један од њих је, наводи се, сада наставник у школи у скопској општини Чаир.

Алију и његова групација стоје и иза напада на групу младих скопских имама 2005. у скопском насељу Кондово, као и иза бомбашког напада на полицијску станицу на Бит-пазару.

Алијуа је 2012. Косово изручило Македонији због учешћа у убиству једног таксисте у Скопљу.

"После ових догађања, Алијуу се губи траг, а уместо њега све више почиње да се појављује Реџеп Мемиши. Он је критиковао остале исламисте да нису довољно радикални и да треба да промене своје понашање. Реч је о групи од седам-осам људи који су почели да се идентификују прво са талибанима, затим са симпатизерима Ал Каиде, а последњих годину дана и са џихадистима Исламске државе", објаснио је саговорник Дневника.

Језгро те групе, како се наводи, јесу исламисти из Куманова, из скопског села Бојане, Сараја и из села Крушопек код Сараја.

За центар свог деловања изабрали су Тутунсуз џамију, која се налази у непосредној близини Мемишијеве куће.

Македонски Дневник је већ раније писао како је та џамија ван контроле Исламске верске заједнице (ИВЗ) и о томе како је људи из тог насеља не прихватају пошто у њој људи са брадама нису проповедали традиционални ислам као у осталим исламским храмовима.

У том периоду је дошло и до дефинитивног одвајања Мемишија од Халимија, који се помирио са ИВЗ и ушао у њу као запослени на Исламском факултету у Кондову.

Традиционални муслимани Мемишијеву групу називају Текфири, односно неверници, пошто проповедају ислам који је другачији од њиховог. Унутар Мемишијеве групе истомишљеници се ословљавају са "браћа" и сматрају се истинским муслиманима.

"Разликују се по томе што примењују посебне принципе у међусобним односима где један припадник никада не познаје све остале. Тачније, познаје само једног или двојицу из опреза", каже саговорник Дневника.

Познато је седам младих људи који су живели у непосредној близини те џамије и који су погинули у редовима џихадиста.

Саудијске власти су Мемишију 2007. одбиле да дају визу за одлазак на хаџилук пошто је провером утврђено да му је забрањен улазак у ту земљу, а касније се сазнало да је он још као студент био депортован због антидржавне активности.

Македонски извори наводе да један од Мемишијевих присталица ради у џамији Абдулкадир Арнаут на Чаиру у непосредној близини бензинске пумпе.

Тај верски објекат је смештен у једној згради и у њему се редовно одржавају обреди који су другачији од оних у осталим скопским џамијама.

Ова џамија није добила дозволу за рад од Исламске верске заједнице Македоније и још је ван њене контроле.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво