субота, 22. нов 2014. | Изаберите писмо: Latinica



 

Насловна > Вести > Регион > Хрватски "фантоми"

среда, 16. мар 2011, 13:27 -> 14:41

Хрватски "фантоми"

После пада два борбена авиона током вежбе, хрватска војска је практично преполовила своју флоту. Немачка понудила на поклон 20 авиона "Ф-4", који су се користили за време Вијетнамског рата.

Немачка је Хрватској бесплатно понудила 20 борбених авиона "Ф-4 фантом", који потичу из времена Вијетнамског рата, преноси Хрватска телевизија.

F4.jpg

ХТВ наводи да њихов рок трајања истиче за неколико година, док су ресурси преосталих шест, иначе још старијих авиона типа "миг-21" Хрватског ваздухопловства на измаку, а Хрватска нема новца за куповину нових авиона.

"С овим немачким ратним авионима Хрватско ратно ваздухопловство имало би довољан број летелица за обуку пилота и контролу хрватског ваздушног простора. С једне стране, то је дар с неба, с друге, обавеза и прилагођавање потпуно другачијим летелицама, коју Хрватска не може сама да спроведе", изјавио је војни аналитичар Игор Табак.

Ако Хрватска остане без авиона након што "мигови" постану неупотребљиви, контролу ваздушног простора морала би да препусти некој другој земљи, као што је Словенија за тај задатак, уз наплату, препустила Италији.

По мишљењу многих хрватских стручњака, то би био најгори сценарио.

Одговора хрватског министарства одбране о прихватању или одбијању немачке понуде још нема, извештава ХТВ, уз питање да ли Немци том понудом улазе на мала врата у будући велики посао набавке нових авиона.

 "Ф-4 фантом" је двомоторни амерички суперсонични ловац-бомбардер са два седишта.

Ослонац америчких снага

За потребе Америчке морнарице, копнених снага и ратног ваздухопловства САД, развио га је Мекдонел-Даглас.

f4-2.jpg

У службу је ушао шездесетих, када је постао саставни део америчких ваздушних снага, чији је ослонац био током седамдесетих и осамдесетих година, када је почело постепено повлачење тих авиона из употребе.

Њих су заменили савременији авиони попут "Ф-15 игла" и "Ф/А-18 хорнета". Авион је коришћен као ловац, бомбардер и извиђач у многобројним сукобима, док су најпознатија ратишта у којима је коришћен били вијетнамски и арапско-израелски рат 1973. године.

Развијен је као ловац за одбрану носача авиона, али је због одличних летних и борбених особина коришћен и као бомбардер.

Последњи сукоб у којем је учествовао је био Заливски рат 1991. године, када је обављао улогу извиђачког авиона, после чега се 1996. коначно повлачи из службе.

Из фабрике је укупно изашло 5195 примерака тог авиона, а у производњи су учествовале и бројне кооперантске фабрике у Немачкој.

1
коментари број коментара 52 | cwпошаљи коментар
(субота, 19. мар 2011, 18:02)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

avioni

nek plate oni nama da im cuvamo nebo. Imamo ca cetir' miga 29 :DDDD

1
(субота, 19. мар 2011, 17:17)
sergios [нерегистровани]
oпошаљи одговор

poklon

F-4 je dobar avion i tokom vremena je izvrseno puno modernizacija koje su mu omogucile da bude u operativnoj upotrebi tri decenije.Bez obzira na zastarelost, sa 20 F-4 Hrvatska ce biti superiorna na bivsem yu prostoru. Nasi odnosi sa Rusima se nazivaju bratski ali nam Putin nece pokloniti 20 migova 23(da ne spominjem prvu generaciju 29-ki koje su pregurale tridesetu i koja se povlaci) vec ce pokusati da nam proda nove avione.

1
(петак, 18. мар 2011, 12:04)
mica bor [нерегистровани]
oпошаљи одговор

kad je bal nek je uz muziku

Mogli bi da im poklone i pilote.

1
(четвртак, 17. мар 2011, 14:50)
mile-novi sad [нерегистровани]
oпошаљи одговор

ma nisu ludi

da ne prihvate ? Poklonu se u zube ne gleda i ako je istina da su ovi avioni u poprilicno dobrom stanju, ocuvani i to sa solidnim radarima, onda je to samo razlog vise. E sad, s druge strane koliko ce biti tesko i ekonomski "isplativo" da obuce pilote koji su leteli na ruskim avionima mig21 za ove amerikance F-4 to je vec neka druga tema ali njoj se onda treba dodati i tema zvana odrzavanje polovnih, ali eto, kazu, dobro ocuvanih aviona. Po mom misljenju bolje je tih 20-tak takvih da imaju nego da nemaju nista i da placaju drugim drzavama odrzavanje bezbednosti vazdusnog prostora koje je cisto bacanje novaca, vece nego obuka pilota koji su dakle vec piloti "samo" da se presaltaju na drugu tehniku (primer bacanja novca Slovenija - Italija). Evo uzmimo i nasu situaciju sada, nemamo nista! Tri mig-29 , remontovana i to je to. Dok se ne uradi modernizacija aviona G-4 na G-4MD standard, ako je uopste bude zbog ekonomske situacije, mi nemamo dovoljno aviona ni za osnovnu potrebu, zastitu vazdusnog prostora i odvracanje od upada. Ne znam da li iko racuna na nase avione Mig21, nadam se da nema takvih... ?!

1
(четвртак, 17. мар 2011, 10:57)
Oficir RV i PVO [нерегистровани]
oпошаљи одговор

"ORAO"

Prema mom znanju negde krajem 97. nas rem.zavod"M.Stanojlovic"uspeo je da napravi novu komoru za sagorevanje na"Rols-Rojs"motoru, koji poseduje Orao, pe se time omogucila, nasem avionu, supr sonicna brzina.Neki Orlovi su korisceni u suprostavljanju NATO agrsiji i bili iznenadjenje,s obzirom na brzinu,za neprijateljske pilote.

1
(четвртак, 17. мар 2011, 10:53)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

...

Ne razumem,zasto se poredi nasa avijacija sa Hrvatskom..!!!
Pa mi smo godinama bili pod ekonomskim i vojnim sankcijama,a zatim NATO bombardovao ono sto je ostalo,dok je za to vreme Hrvatska prihvacena oberucke i vojno i ekonomski,od strane velike sile..pa valjda je vidljiva razlika!!!
Hrvati bi trebali u ovom trenutku biti bar deset puta ekonomski i vojno jaci od nas..(bar se tako ocekivalo)..

1
(четвртак, 17. мар 2011, 09:07)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

bravo daleko ste stgli,

zahvaljujete se za odpad...

1
(четвртак, 17. мар 2011, 07:16)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Srbija

Dali moji sugradjanio shvataju da nakon 99 godine Srbija nema prava za veliku modernizaciju dok ne postane deo Nato.Jednostavno je tako.

1
(четвртак, 17. мар 2011, 07:15)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

orao

nije orlu odbijena licenca za jaci motor zbog konkurencije vec zato sto avion zvanicno potice iz komunisticke drzave odnosno zato sto je Rumunija kao deo SSSR bila deo projekta.

1
(четвртак, 17. мар 2011, 07:13)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Hladni rat

Dokle ce moji Srbijanci da razmisljaju hladnoratovski kad je to vreme proslo i definitivno potvrdjeno novim Rusko-Americkim vojno -ekonomskim ugovorom.F4 je i dalje dobar avion jer se i danas koristi u mnogim drzavama .Kazem dobar jer je F4 modernizovan a i dalje ima programa za proizvodnju rezervnih delova dok je mig21 pusten nizvodno i za njega je gotovo nemoguce naci delove zato se retko ko i odlucuje da mu produzava resurse.

1
1