Мали: Ђилас само "цртао", шансу није искористио

Градоначелник Београда Синиша Мали изјавио је да су се планови Драгана Ђиласа о изградњи метроа сводили само на "цртање" и да је имао шансу коју није искористио.

"Драган Ђилас поново обећава да ће направити метро. Такво обећање дао је 2010. године када је рекао да ће за две године бити завршена прва линија метроа. Наравно ни то обећање није испунио", рекао је Мали новинарима.

Како је рекао, Ђилас је водио Београд шест година и имао своју шансу коју није искористио. 

"Његови планови су се сводили само на цртање и сада је наша прилика да 2020. као што смо и обећали кренемо изградњу метроа", поручио је Мали.

Градоначелник Београда и запослени у ГСП-у негирали су наводе кандидата за градоначелника Београда Драгана Ђиласа да је ситуација у ГСП-у тешка и да ће то предузеће бити угашено ако се нешто не промени, а грађанима су поручили да је то само још једна лаж челника претходне власти.

У прилог томе, градоначелник каже да је Ђилас лагао о висини зарада запослених у ГСП-у, али указује да је, напротив, то градско предузеће за време Ђиласове власти доведено практично на руб пропасти.

"Према листићу који имам и на основу разговора са радницима, у време Ђиласове власти 2011, плата возача у ГСП у јуну месецу износила је тачно 53. 995 што је много мање од 850 евра, колико је он тврдио да примају", рекао је Мали.

Грдоначелник истиче да је ГСП у време Ђиласа доведен до руба пропасти. 

Са Ђиласовим бус-плус системом, паре су отишле у приватне руке, на штету ГСП, набавка "Соларисових" аутобуса из пољске фабрике, такође је била на штету ГСП и набавку скупих трамваја, такође на штету ГСП, рекао је Мали.

"То је особа (Ђилас) која је толико бринула о радницима да је већина имала уговоре на привремено повремене послове, а ми смо за 823 радника обезбедили уговоре за стално запошљавање прошле године То је брига о радницима и разлика Ђиласове власти и онога што смо за раднике урадили ми", рекао је Мали.

Заменик шефа Службе диспечера, Синиша Младеновић потврдио је да плате запослених у ГСП сада нису мање.

"Имамо нови колективни уговор, боље услове рада и бољи однос према радницима. Све остало је апсолутна лаж", рекао је Младеновић. 

Милан Стојановић, возач, каже да је највећи проблем у ГСП-у то што је из предузећа измештена наплата карата и посао поверен некој приватној фирми.

Електромеханичар Стева Џенопољац истиче да сада добијају редовно нове делове, да имају нов алат и све то, каже, стиже на време. 

СНС неће лепити плакате, уклањају и графите 

Листа "Александар Вучић - Зато што волимо Београд!" саопштила је да у оквиру предизборне кампање неће лепити плакате како не би ружила и прљала Београд и позвала све остале учеснике на изборима за скупштину Београда да следе њихову иницијативу.

Кандидати са те листе истовремено су започели данас акцију уклањања графита широм Београда. 

Тако је први на листи "Александар Вучић - Зато што волимо Београд!" др Зоран Радојичић заједно са Гораном Весићем, Гораном Грбовићем, те Бојаном Борић Брешковић графите уклањао на Обилићевом венцу. 

Градоначелник Београда и трећи на листи Синиша Мали је, са Лепомиром Ивковићем и активистима, чистио графите у блоку зграда на булевару Милутина Миланковића.

Ирена Вујовић је графите уклањала заједно са другим кандидатима са листе, Светиславом Булетом Гонцићем, Бранком Милићевићем.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић обишао је почетак радова на изградњи нове саобраћајнице која води ка језеру у Реснику.

Љајић је поручио да држава ствара предуслове који су битни за привлачење инвеститора.

Како је истакао, Ресничко језеро налази се на само 17 километара од Београда, те представља велики туристички потенцијал наше престонице, који треба искористити.

"Да би неко дошао и уложио свој новац потребно је да види да држава са своје стране чини све да створи елементарне услове и показује да је тај туристички потенцијал и ресурс важан, у који сама држава улаже, и ствара претпоставке за инвестиције приватног сектора", рекао је Љајић.