Немци гласају за Зелене, а возе теренска возила

Од краја 2018. године у Немачкој странка Зелени бележи вртоглав успон популарности у немачком јавном мњењу, али то код Немаца није променило најмање једну ствар – љубав према возилима и то онима који се сматрају највећим загађивачима животне средине.

Према најновијим подацима немачке Савезне службе за моторни саобраћај, у овој години у Немачкој је новорегистровано више од милион теренских и спортских робусних возила – познатим по акрониму СУВ, док их у Србији многи називају џиповима.

До краја ове године биће регистровано 1,1 милион оваквих нових возила, што је 18 одсто више него прошле године, а безмало двоструко више него 2015. године.

Ова рекордна продаја џипова је за многе поприлично изненађење, будући да је заштита животне средине једна од главних политичких тема у Немачкој, а да је ова категорија возила у медијима често истицана као опасност по климу, али и по остале учеснике у саобраћају на улицама великих градова.

Штавише, око такозваних СУВ возила и теренаца се читава јавност у Немачкој поделила. За једне ова врста возила представља бесмислена улична чудовишта која прождиру огромну количину горива, док је за друге израз личне слободе и много комфорније вожње по брдовитом терену или вожње више људи и опреме.

Тај "израз личне слободе" протеклих месеци био је у немачким медијима на поприлично јаком удару критика и позива да им се забрани улазак у центре немачких градова. Ти позиви су нарочито постали гласни када је један четрдесетдвогодишњи возач "поршеовог" спортског теренца у Берлину у удесу убио четири пешака, међу којима и једног трогодишњег дечака.

"Такви аутомобили, који личе на тенкове, не припадају овом граду", рекао је Шефан фон Дасел, председник централне берлинске општине, додајући да чак и мала грешка возача оваквих возила представља опасност за животе људи.

Ни то што би, према анкетама, скоро сваки четврти бирач у Немачкој гласао за Зелене, скоро исто као и за демохришћане, није утицало на пад популарности теренаца. Напротив, популарност ове категорије аутомобила тако расте да она чини више од 30 одсто продатих возила на немачком тржишту у првих девет месеци ове године. Популарност класичних модела, како малих градских аутомобила, тако и луксузних лимузина, опада.

Према оцени стручњака за индустрију Фердинанда Дуденхефера, наредних година ће бити настављено ово појачано интересовање за теренце.

"Нема назнака за промене овог тренда, као што се може видети из поређења са осталим тржиштима аутомобила", рекао је Дуденхефер, а преносе немачки медији. "Уколико се продаја такозваних СУВ возила настави по истом високом темпу као и претходних десет година, до 2025. године више од 50 одсто новорегистрованих возила биће такозвана СУВ возила", наводе медији.

У првих 11 месеци ове године на немачком тржишту из ове категорије возила највише је продао "фолксваген" (170.000), потом БМВ (93.000), "ауди" (76.000), "форд" (70.000) и "мерцедес" (66.000).

"Трендови (у продаји) који се тичу такозваних СУВ возила су апсурдна ненормалност у временима климатске кризе", каже посланица Левице у Бундестагу Ингрид Ремерс.

"Таква возила гутају превише горива, избацују превише загађивача, представљају повећани безбедносни ризик и заузимају превише простора на хронично закрченим путевима", додаје Ремерсова.

Сличног става су и Зелени, чија популарност је на стабилном другом месту у истраживањима јавног мњења, а у појединим недељама су претекли и владајуће демохришћане.

"Произвођачи аутомобила, који фокусирају своју производњу на овакве убице климе, торпедују заштиту климе", наводи посланик Зелених у Бундестагу Штефан Кин, који истиче да је време да се ови велики потрошачи горива више опорезују.

Са друге стране, представници аутомобилске индустрије тврде да такозвана СУВ возила нису "гутачи горива" и да емитују угљен-диоксида колико и стандардни аутомобили.

Савезна служба за моторни саобраћај пак тврди да су електрични аутомобили све популарнији у Немачкој.

Истини за вољу, тај раст је неприметан, нарочито ако се упореди то да странка која инсистира на темама климе, Зелени, ужива подршку око 23 одсто бирачког тела у Немачкој, а да је свега 2,6 одсто новорегистрованих аутомобила на електрични или хибридни погон.

У конкретним бројевима, у првих 11 месеци ове године, новорегистровано је у Немачкој тек 97.301 електрични или хибридни аутомобил, што је 12 пута мање од броја новорегистрованих теренаца.

Додуше, овај скроман број је допринео да Немачка у продаји електричних возила за нијансу претекне Норвешку и тако заузме треће место на свету. Тиме што су до новембра регистрована 57.533 нова електрична возила, Немачка је постала највеће европско тржиште електричних аутомобила, док су на свету испред ње једино Кина и САД.

број коментара 7 Пошаљи коментар
(петак, 13. дец 2019, 11:52) - anonymous [нерегистровани]

Razlika

Postoji razlika između terenca i SUVa i to ne mala.
Oni koji imaju terence i to zato što im trebaju sada imaju problem i na lošem su glasu. A oni su većinom pravi ljubitelji prirode. Idu u prirodu, brinu o njoj, obilaze preostale stanovnike zabiti po Srbiiji i okolini.
A oni "fini" zeleni koji se zalažu za "obnovljivu energiju" trpaju reke u cevi, zalažu se za solarne farme u ruralnim predelima - tamo gde je daleko od očiju "ekološki svesnih građana", kojima su usta puna parola ali ozbiljno promišljanje fali.

A to oko težine i potrošnje, recimo da je Land Cruiser lakši od 2 tone, a toliko ima jači BMW 5.

SUVovi su uglavnom nove limuzine srednje klase. Pogledajte ko je nestao iz proizvodnje ili je na izdisaju - Akord, Mondeo, Avensis ...

(петак, 13. дец 2019, 10:34) - anonymous [нерегистровани]

Terenska vozila, zagadjenje vazduha

Pisu se razni komentari o takozvanim terencima, ja bih da pitam da li znate koliko ima kamiona u Nemackoj i koliko kamiona u trazitu, potrosnja goriva u proseku 35 litara, grijanje u kabini kad kamion stoji recimo 1 litar na sat pa kada sve to izracunvimaate to je cifra?vozim kroz Nemacku i u Nemacku preko 40 godina, kamioni na putevima kompozicije, na parkinzima nema mesta, delimicno parkiraju na zelenim povrsinama.Razgovor i diskusija izmedju nas vozaca kamioni u vecini slucajeva su pokretna skladista koji narodski receno setaju robu a mi krajnji kupci sve to placamo.

(петак, 13. дец 2019, 08:36) - Furioso [нерегистровани]

u prevodu

U prevodu na srpski to bi bilo ''hvali selo a živi u gradu''.

(петак, 13. дец 2019, 07:30) - DS [нерегистровани]

Istrošene baterije

Litijumske baterije nemaju nikakav problem odlaganja pošto je litijum metal koga najviše ima npr. u moru. Takođe elektrolit kod tih baterija je običan rastvor a ne kiselina. Dakle neznanje a ne baterije su možda opasnost.

(четвртак, 12. дец 2019, 19:47) - anonymous [нерегистровани]

Pa šta ako je SUV, ako je hibrid i troši 4L bezolovnig benzina.

Ekološki problem je eksploatacija litijuma i odlaganje istrošenih baterija.

(четвртак, 12. дец 2019, 19:43) - Aleksandar Danilovic [нерегистровани]

Malo realnosti

Molim da se ode na google Earth, u pogled iz vozila, u nekom prosecnom gradicu u Nemackoj, koji je ni 15 km od centra nekog od poznatijih gradova i da se vidi sta oni voze tamo. Kao da ste U Beogradu, ako ne voze i losija kola od ovih iz ne tako centralnih gradskih zona.

Nije njima mnogo bolje od ovih nasih vozaca (od ovih sto imaju za gorivo...), srecom Frau Merkel drzi zakonom cene izdavanja pod kontrolom, inace bi imali cene ko u San Francisku.

(четвртак, 12. дец 2019, 18:00) - V.Mitic [нерегистровани]

Nemci glasaju za zelene

Ne slazem se sa redakcijom da glasaci zelenih voze SUV auta.Zivim u Nemackoj skoro pedeset godina i dosta poznajem prilike u ovoj zemlji.Oni koji su u mogucnosti da kupe i voze ovakva auta su simpatizeri FDP-a i CDU-a.Trazilo se da se vlasnici ovih vozila vise oporezuju.Takvima ne skodi nista jer oni mogu da plate.Pominje se da se vrlo mali broj elektroauta kupuje.To nije jednostavna stvar jer su prvo prilicno skupi,jer je radius kretanja prilicno mali,oko 300 km.Punjenje strujom traje po nekoliko sati,a stanice za punjene je jako mali broj. I jos nesto.Kupio covek smarta za 30.000 evra i nakon sedam godina propao je akomulator.Popravke nema a nov kosta 17.000 evra.Jos jednom 17.000 evra.Pa izvoli vas da kupite elektroauto .Spostovanjem!