Индонезија, авион се срушио дан након замене важног сензора

На авиону индонежанске компаније "Лајон ер", који се прошле недеље срушио у Јаванско море, кључни сензор је замењен дан уочи несреће, саопштио је индонежански Национални комитет за безбедност саобраћаја.

У саопштењу се наводи да је сензор предмет безбедносног извештаја компаније "Боинг" која је произвела летелицу, а који је авио-компанијама достављен у уторак, преноси АП.

"Боинг" наводи да су у том извештају поновљене смернице о томе како би пилоти требало да одговоре на погрешне податке са сензора, након што се авион компаније "Лајон ер" срушио 29. октобра са 189 путника и чланова посаде.

Реч је о сензору који бележи податке о углу "кљуна" авиона везане за ваздух како би се спречило загушење мотора или нагло спуштање авиона, објашњава америчка агенција.

Председник Комитета за безбедност саораћаја Соерџанто Џахџоно рекао је да је, поред питања сезонора, анализом рекордера података о лету утврђено да су постојали проблеми са индикатором брзине кретања ваздуха током последња четири лета авиона.

Прва два покушаја компаније "Лајон ер" да реши проблем са индикатором брзине ваздуха нису успели, па су уочи претпоследњег лета замењени сензори за угао, рекао је Џахџоно.

На том лету, од Балија до Џакарте, два сензора се нису сложила, па се авион неколико минута након полетања изненада нагло спустио, али су пилоти успели да га врате на адекватну висину, мада су до Џакарте авионом управљали на нижој висини него што је уобичајено.

На основу тог, претпоследњег лета авиона, који се одвио 28. октобра, индонежански истражитељи су саопштили да су доставили препоруке "Боингу" да их дистрибуира авио-компанијама широм света о томе како поступити у таквој ситуацији.

Међутим, "Боинг" је данас саопштио да је авио-компаније усмерио на "постојеће" процедуре које посада треба да примени како би решила проблеме везане за угао.

"Боинг" је навео да наставља да сарађује са индонежанским истражитељима.

Индонежанска агенција за потрагу и спасавање продужила је потрагу за остацима делова авиона и тела по други пут, до недеље.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво