Индонезија, срушио се авион са 189 особа

Авион индонежанске компаније "Лајон ер" са 189 путника и чланова посаде срушио се рано јутрос у море свега неколико минута након полетања из Џакарте. Око 300 људи ангажовано у истрази и акцији спасавања. Нису пронађени преживели. У току је потрага за настрадилим путницима, олупином и црним кутијама које би помогле да се утврди узрок несреће.

"Боинг 737" индонежанског авио-превозника "Лајон ер", полетео је из Џакарте према гавном граду малог рударског острва Бангка Белитунг. После само 13 минута лета изгубио је контакт са земаљским службама.  

11.40 – Званичник индонежанске агенције за потрагу и спасавање Бамбанг Сурјо проценио је да неће бити преживелих, преноси Ројтерс

9.55 – Спасиоци пронашли у мору делове тела путника. Осим потраге за путницима, покушавају да пронађу и труп авиона, јавља Ројтерс.

9.15 – Индонежански председник Џоко Видодо каже да је наредио истрагу узрока пада авиона. Додаје да спасиоци улажу максималан напор како би пронашли путнике и апелује на Индонежане да наставе да се моле, преноси АП.

08.40 – У акција трагања и спасавања, поред бродова, укључени и хеликоптери. За сада нису пронађени преживели, јавља Ројтерс.

07.50 – Тек што је полетела, посада авиона затражила да се врати на аеродром због техничких проблема, саопштили званичници. Дозвољено им је принудно слетање, али се ускоро прекинула веза.

Индонежанска авио-компанија је саопштила да је потпуно нов авион који се упутио ка Пангкал Пинангу на острву код Суматре превозио 181 путника, међу којима једно дете и две бебе, као и осам чланова посаде, преноси АП.

"Пилот је после два минута лета уочио проблем и тражио да се врати у базу. Знамо како се завршило. Авион је пао десетак минута касније. Временски услови су били повољни", истиче Едвард Сират, председник компаније "Лајон ер". 

Агенција за катастрофе Индонезије објавила је на интернету фотографије – сломљених телефона, уништених књига, пртљага и делова авиона које су сакупили бродови за претрагу и спасавање.

Индонежанска телевизија емитовала је снимке на којима се види проливено гориво и остаци летелице.

"Још не знамо да ли је ико преживео. Надамо се и молимо, али не можемо ништа да потврдимо", рекао је директор индонежанске Агенције за претрагу и спасавање Мухамед Сјуауги.

Око 300 људи укључујући војнике, полицајце и локалне рибаре ангажовано је у истрази и до сада није пронађено ниједно тело, већ само лични предмети путника и остаци авиона.

"Пао је у море и потонуо на 30 до 40 метара дубине. Треба да пронађемо главну олупину. Не надамо се да је ико преживео", наводи Бамбунг Сурјо Аји из Националне агенције за потрагу и спасавање.  

Међу настрадалима је и 20 запослених у министарству финансија. Трагедија каква се не памти у овој земљи од 2014. па председник моли за стрпљење.

"Разумем забринутост породица, али морамо да сачекамо резултате потраге и истраге. Сви напорно раде на месту пада авиона", поручио је Џоко Видодо, председник Индонезије.

Реч је о авиону "боинг 737 макс 8" који је испоручен "Лајон еру" половином августа, и то је прва несрећа коју је доживео тај модерни тип летелице и како стручњаци кажу, најсигурнији авион на свету.   

"Још се не усуђујемо да кажемо шта се догодило, или шта се није догодило, збуњени смо јер је ово био нов авион", рекао је Ројтерсу извршни директор "Лајон ера".  

Портпарол "Боинга" рекао је да та компанија помно прати ситуацију, али није пружио детаље о летелици.

Ово је најгора авионска несрећа у Индонезији откако се авион који је летео из Сурабаје ка Сингапуру срушио у море децембра 2014. године, када су погинуле 162 особе колико их је било у летелици.

За сада је права мистерија како се срушио авион овогодишње производње који је забележио тек 800 сати лета. Поједини стручњаци, међутим, наводе да је тај модел летелице од лансирања 2016. године имао тешкоће у одржавању нивоа лета.

Компанија "Лајон ер", покренута 1999. године, највећи је индонежански лоу-кост превозник, који лети на домаћем терену, али има и међународне руте ка Блиском истоку и Аустралији.

У прошлости је имала проблеме због лошег одржавања и руководства, па су јој чак забрањени летови у европски ваздушни простор.

Званичници тврде да је пилот био искусан – са више од 6.000 летачких сати.

Крајња дестинација била је Пангкал Пинанг, главни град малог рударског острва Бангка Белитунг.

број коментара 0 пошаљи коментар