Какви су ефекти провокативне руске изборне кампање?

Руси ће сутра на биралишта. Најновије анкете показују да ће 80 одсто њих подржати актуелног председника Владимира Путина за нови шестогодишњи мандат. Оно што се током кампање чуло јесте да ће управо та предвидивост смањити одзив бирача. Не би ли се пробудио њихов интерес да изађу на биралишта интернетом круже огласи и снимци, провокативног садржаја.

Ми идемо на изборе – најновији је позив са фотографије нагих модела како би Руси у што већем броју изашли на биралишта. А не позивају само оне. Осим стикера за чет у којима жене заводе мушкарце и подстичу их да изађу на гласање, објављен је и фото-сет провокативних модела које одлазе на изборе.

"Било је ексцентричних спотова и раније у смислу да су чак били и непристојни па су се удаљавили. Појаве се на телевизији једном, била је, рецимо, лубеница која се разбила па је потекла крв – то су истог момента удаљили. Како време пролази тако се мењају и начини привлачења посетилаца. Међутим, сви ти начини не допиру до свих грађана Русије", објашњава Љубинка Милинчић, главна и одговорна уредница портала Спутњик.

Избор овакве кампање не чуди маркетиншке стручњаке. Несумњиво су, кажу, утемељене на истраживањима јавног мњења. Важна порука се чита и у непознаници ко је финансира.

"На један део бирачког тела таква врста комуникације може да има неки призвук модерне, да би се привукли људи да кажу да то није нешто што је назадно него напредно. Са друге стране, та иста порука може да буде и контра – да некима буде непријатно и да се лоше осећају због тога па да не изађу", истиче маркетиншки стручњак Миљан Премовић.

О руским изборима ипак, чини се, више се говори на друштвеним мрежама и у иностранству, него на улицама Москве. Кампањом се баве само они којима је то посао.

"Истраживачи јавног мњења одржали су прес конференцију на којој су рекли да је кампања била интензивна, чак и агресивна с времена на време, али да све то уопште није променило однос снага које је постојао међу кандидатима и пре почетка кампање или на почетку кампање. Изгледа да сав тај труд који је уложен није пореметио никаква предвиђања", каже новинар РТС-а Бојан Бркић.

На прошлим и претпрошлим председничким изборима излазност је била око 60 одсто. Другачија кампања за овогодишње изборе, сматрају познаваоци прилика, може да је повећа.

"Млади људи у Русији уопште не гледају телевизију и опозиција и позиција су нашли начин да им се обрате преко оних медија који њих занимају. У том смислу, чини ми се да је мобилизација већа, али пре свега због промена климе начина мишљења", навела је Милинчићева.

А како протиче изборни дан, од ове године, сваки гласач моћи ће да проверава све време са свог компјутера. Камере су постављене на сваком бирачком месту било да желите да пратите гласање у Москви, Санкт Петербургу или у било ком другом делу Русије.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи