Компанија "Мицубиши моторс" на ивици понора

У Јапану се одвија клупко скандала сличног оном који је прошле године уздрмао "Фолксваген". Произвођач аутомобила "Мицубиши моторс" преварио је купце и државу тако што је фалсификовао податке у вези са потрошњом горива. Компанији прети банкрот због казни које ће морати да плати и губитка поверења потрошача.

У Јапану се ових дана одвија клупко великог скандала који је изненада озбиљно угрозио опстанак чувене фабрике аутомобила "Мицубиши моторс", која запошљава више од 30.000 људи.

У јапанске медије недавно је доспела вест да је тај произвођач, у Србији најпознатији по свом бестселер џипу "пајеро" и седану "лансер", фалсификовао податке добијене мерењем потрошње горива на својим моделима, како би их приказао исплативијим него што реално јесу. Руководство компаније је признало да је потрошња горива приказана мањом него што јесте у 27 од 30 модела колико је она избацила на тржиште у последњих десет година, те да укупни број проблематичних аутомобила који су продати прелази два милиона.

Ово откриће гурнуло је компанију на ивицу понора, јер ће она сада морати да плати огромну одштету не само бројним купцима, већ и компанији "Нисан", под чијим брендом се продају два њена аутомобила, али и држави, јер је од ње годинама примала велике дотације које се додељују возилима која су категорисана као "еколошка", односно поседују перформансе које умањују потрошњу фосилних горива и емисију штетних гасова.

Осим тога, оштра компетиција у Јапану и у иностранству, верује се, присилиће компанију да направи промене у дизајну и производњи мотора како би заиста остварила ниску потрошњу, што ће знатно продубити трошкове. Прве процене говоре о директној штети од око пет милијарди долара.

Проблем у вези са потрошњом горива открили су радници "Нисана" који су тестирали економичност малих аутомобила за вожњу у граду које је њиховој компанији, по уговору, уступио "Мицубиши моторс".

Руководство "Мицубиши моторса" најпре је негирало оптужбе да је плански заташкало лажирање тестова потрошње горива и одговорност свалило на инжењере те компаније, који су, наводно, били мотивисани жељом да свој рад прикажу успешнијим него што јесте, али је ових дана на видело изашла чињеница да компанија већ 25 година фалсификује резултате мерења економичности мотора за возила произведена у Јапану. 

Опадање упркос технолошким иновацијама

"Мицубиши моторс" годишње прода између милион и милион и по аутомобила и шести је по величини јапански произвођач возила. Иако за јапанске услове мало предузеће, "Мицубиши моторс" је последњих година лидер у области производње електричних возила.

Та компанија је прва у Јапану и на свету увела у масовну производњу и продају електрични аутомобил - то је био модел "и-миев", који је на тржиште изашао 2009. године. 

Вредност деоница "Мицубиши моторса" на Токијској берзи преполовила се од краја прошлог месеца када су прве вести о лажирању података почеле да цуре у медије, док је број продатих возила последњих недеља пао за 70 одсто.

Очекују се даљи велики губици и дубока криза која би могла да стави тачку на постојање те компаније, која под данашњим именом ради од 1970. године, али чији корени сежу све до 1917. године када је у бродоградилишту "Мицубишија" ручно направљен први аутомобил под тим брендом.

Аналитичари процењују да ће "Мицубиши моторс", чак и ако успе да се спаси од банкрота, морати да распрода део својих фабрика и вероватно се повуче из производње малих градских, породичних аутомобила. 

Иза "Мицубиши моторса", као највећи деоничари, али са релативно ниским улогом од свега неколико процената, стоје гигант машинске индустрије "Мицубиши хеви" и највећа јапанска банка "Токио-Мицубиши", који би теоретски у њу могли да улију милијарде долара.

Међутим, јапански медији наводе изјаве челника групе "Мицубиши", конгломерата који запошљава чак 350.000 радника, који сматрају да би економски најрационалније било продати тешко уздрману фабрику аутомобила, те да би се евентуални купци могли наћи пре свега у Кини и САД.

Разлози за такав став су вероватно то што је почетком прошле деценије "Мицубиши моторс" већ прошао кроз велики скандал у којем је откривено вишедеценијско прикривање дефеката на возилима, када је примио огромну помоћ од других компанија у групи, и то што се тај произвођач аутомобила налази у дугогодишњем опадању које се огледа и у чињеници да је у протеклих осам година позатварао своје фабрике у Аустралији, Европи и Северној Америци.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво