Читај ми!

Нобел за књижевност за Алис Манро

Канађанка Алис Манро добитница је овогодишње Нобелове награде за књижевност.

Овогодишња Нобелова награда за књижевност додељена је Канађанки Алис Манро, саопштила је Шведска академија у Стокхолму.

Како је саопштио жири, Алис Манро је "господар савремене кратке приче", жанра који до сада није награђен овом престижном наградом.

Манро је прва Канађанка и 13. жена која је добила Нобелову награду за књижевност.

"Алис Манро је посебно позната као ауторка прича, али она доноси дубину, мудрост и прецизност у свакој причи као већина романописаца у својим делима", оцењује жири и наводи да је "Манро цењена због суптилне уметности прича, прожетих јасним стилом и психолошким реализмом".

Алис Манро (82) каже да је знала да је била међу кандидатима, али није мислила да може добити ту престижну награду.

"Изненађена сам и почаствована. Посебно ми је драго што ће ова награда усрећити толико Канађана", рекла је Манро, а преноси њен издавач Даглас Гибсон .

Манро се радује због награде и зато што ће она привући већу пажњу на канадску књижевност. Како јавља Си-Би-Ес, списатељицу је о награди обавестила ћерка која ју је пробудила усред ноћи.

Алис Манро спада у водеће канадске приповедаче, а према оценама критике и једна је од најзначајнијих савремених књижевница. Објавила је десет збирки приповедака, као и роман "Животи девојака и жена".

Поред романа "Животи девојака и жена", на српски су преведене збирке приповедака "Бекство" и "Више од среће".  

Збирке приповедака су јој три пута доносиле награду "Гавернор" - најпрестижније књижевно признање у Канади. Године 2009. за животно дело је одликована Међународном Букеровом наградом.

Једно од најупадљивијих својстава њених прича јесте њихова лоцираност у малим местима југозападног Онтарија. Слично као у делима Вилијема Фокнера и Фленерија О'Конора, јунаци долазе у сукоб са ускогрудим схватањима средине и супротстављају се дубоко укорењеним традицијама.

Та конфронтација, међутим, у овим причама најчешће остаје невидљива, затомљена у свести главних јунакиња (жена у преломним годинама живота, различитог порекла и образовања), док приповедачку тензију генерише однос између привидно непомућеног тока стварности и стремљења ликова из прича. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво