Пронађени делови авиона "Ер Франса"

Бразилска морнарица пронашла у Атлантском океану делове авиона "Ер Франса" који се у понедељак срушио током лета на линији Рио де Жанеиро-Париз. У Рију одржана верска церемонија за жртве несреће.

Бразилска морнарица пронашла је у Атлантском океану делове олупине авиона "Ер Франса" који се у понедељак срушио током лета на линији Рио де Жанеиро-Париз.

Како је саопштено, извучен је пртљажни део авиона "ербас А330" у којем се налазило 228 путника и чланова посаде.

У акцији извлачења делова авиона који се срушио око 1.000 километара од бразилске обале учествују авиони и бродови бразилске, француске и америчке војске.

У  зони од 6.000 квадратних километара ангажовано је око 150 припадника војске.

Трага се и за црним кутијама пошто још није утврђен тачан узрок несреће.

У Рију је одржана верска церемонија за жртве несреће, у присуству више десетина чланова породица погинулих и министара спољних послова Бразила и Француске, Серза Аморима и Бернара Кушнера.

Управа "Ер Франса" је саопштила породицама путника да више нема наде да има преживелих и да авион није могао да се спусти на воду већ да се "распао или у ваздуху или при контакту са водом".

Три бразилска ратна брода стигла су у зону удаљену 1.100 километара од обале Бразила.

Они имају задатак да покупе остатке авиона пре него што потону их снажне океанске струје разнесу, јавила је агенција Ројтерс.

Шпански дневик "Ел Мундо" је, у данашњем издању, објавио да је пилот авиона шпанске компаније "Ер комет", који је 1. јуна летео на линији Лима - Мадрид, пријавио да је видео бљесак беле светлости у време када је нестао француски авион.

"Изненада смо угледали у даљини јак, интензиван бљесак беле светлости која се кретала надоле, вертикалном путањом и која је нестала после шест секунди", рекао је пилот мадридске компаније "Ер комет".

"Ер Франсов" авион на лету из Рио де Жанеиро за Париз нестао је у понедељак са радара, после слања аутоматске поруке о прекиду напајања струјом по уласку у зону у којој је владало невреме. То је довело до губитка притиска у авиону.

Будући да посада авиона није послала СОС поруку, разлози пада "Ербаса А330" остају мистерија.

Француски војни бродови плове ка месту које је означено као област пада авиона. Прва француска фрегата ће стићи 7. јуна.

Брод са мини подморницом "Наутилус", која ће бити употребљена за тражење "црне кутије" пошто може да рони на дубини од 6.000 метара, требало би да стигне 12. јуна.

Непознат узрок

Екипе за потрагу које су надлетале Атлантски океан пронашле  су остатке срушеног француског авиона  разбацане на површини од око 90 километара, што их је учврстило у уверењу да се авион распао у ваздуху.

Бразилски министар одбране Нелсон Жобим је, међутим, рекао да присуство велике мрље од керозина на површини океана искључује експлозију и доводи у сумњу шпекулације о бомбашком нападу, пренела је агенција Ројтерс.

"Присуство остатака керозина могао би да искључи могућност пожара или експлозије", рекао је министар на конференцији за новинаре и додао да уколико постоје остаци керозина значи да авион није горео.

Стручњаци наводе да су екстремне турбуленције или декомпресија (губитак притиска) могле да изазову распад "Ербасовог А330" авиона пре три дана током његовог пута од Рио де Жанеира до Париза.

Француски званичници саопштили су јуче да се можда неће никада открити зашто се авион срушио, пошто су подаци и записи о лету (црна кутија) вероватно изгубљени на дну океана.

Бразилски министар Жобим је рекао да дуж обале државе Пернамбуко има ајкула, као и да је познато да је некада потребно телима неколико дана да испливају на површину. 

Пилоти који су претраживали област навели су да није било знакова о преживелима, а званичници да ће проналажење тела можда бити екстремно тешко.

број коментара 27 Пошаљи коментар
(субота, 06. јун 2009, 17:56) - Boris Janjic [нерегистровани]

strucnjaci



Skoro da ste u pravu, posle pazljivog citanja objasnjenja , jasno je da su vecinom sami " strucnjaci"! Flight Data Recorder i Flight Voice Recorder su dva odvojena uredjaja, dakle postoje DVE "crne kutije" , koje kako im nazivi govore, beleze parametre leta i komunikaciju posade i ATC. Razgovor putnika se ne belezi!!! Ovi uredjaji se cesto kontrolisu i proveravaju se njihovi podaci, a ne samo kada avion padne. Veoma su potrebni u utvrdjivanju postupaka pilota u slucaju odstupanja od utvrdjenih procedura ili u slucaju izbegnutih incidenata, i kod nas je bilo vise takvih slucajeva.

(субота, 06. јун 2009, 15:09) - nenad [нерегистровани]

hvala na odgovorima

Hvala svima na odgovorima ali mi nije jasno zasto mozgovi nisu izmislili da je crna kutija neunustiva i da se moze da nadje i na 8000 metara,,,kao recimo evo sad da odma vidi odakle signal dolazi ,,,kao sa mobilnim telefonom,,,predjes od Srbije u Madjarsku ,dobijes poruku na telefon ,dobro dosao na nasu teritoriju i mozes uzeti nase usluge.,,,u svakom slucaju hvala svima....

(петак, 05. јун 2009, 21:19) - anonymous [нерегистровани]

wow

nisam ni znao da u srbiji ima toliko eksperata u vezi vazduhoplovstva i tih crih kutija!!!

(петак, 05. јун 2009, 09:53) - anonymous [нерегистровани]

koment

Crna kutija je uobičajen naziv za uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vrijeme leta.Osnovna svrha uređaja je da snima informacije kao i konverzacije koje se koriste u slučaju nesreće za određivanje uzroka nesreće.Iako se naziva crnom, u stvarnosti je fluorescentno crvene ili narandžaste boje, kako bi se u slučaju nesreće što prije mogla pronaći. Pridjev crna dobila je zbog događaja nakon kojega se traži (udes aviona).

(петак, 05. јун 2009, 09:41) - anonymous [нерегистровани]

delovi

e pa i nisu delovi od er franca!!

(петак, 05. јун 2009, 09:23) - aca [нерегистровани]

imam pitanje???

crna kutija emituje signale do 30 dana, ali u nekim normalnim uslovima. nazalost moze da izdrzi pritisak vode do nekih 5000-6000 metara dubine. dalje puca od pritiska kao i mnogo toga na toj dubini.

(петак, 05. јун 2009, 08:24) - Vladislav [нерегистровани]

imam pitanje???

Crne kutije (a uopste nisu crne) odasiljaju signal od prilike 30 dana koliko traju baterije. Ima ih dve. Jedna belezi podatke o letu a druga razgovor u kokpitu. Zasto ih je problem naci. Pa u tekstu od pre 2 - 3 dana pisalo je lepo da je okean tu dubok i do 7 000 metara ;) Potrebna je mini podmornica na daljinsko upravljanje. I racunaj da je vidljivost na toj dubini gotovo 0. I sa reflektorima koje imaju te podmornice vidljivost je i dalje slaba. I ako nadju odakle dolazi signal crne kutije on moze biti ispod krhotina koje mogu teziti nekoliko tona (nedo Bog). A ako je kako su predpostavljali doslo do dekompresije cne kutije im nece puno pomoci :( Nazalost u slucaju dekompresije avion se u delicu sekunde raspadne u vazduhu :( U tom slucaju da bi dokazali razlog pada aviona, morace vaditi krhotine sa dna okeana :( Pozeleo bi srecu timu istrazitelja ove nesrece da rasvetle zasto se avion srusio da se nebi ubuduce ponovilo. Sorry na greskama na brzinu sam napisao ovaj post ;)

(петак, 05. јун 2009, 08:24) - anonymous [нерегистровани]

crne kutije

crna kutija nije crna nego crvene boje, salje signal da se moze locirati.problem je sto je atlantik na tom mjestu na dnu kao planina sto otezava prijem signala kao planine na konu.naci taj rekorder o letz teoretski moze prakticno ce zavisiti od srece ,jer se i baterije te kutije prazne ja mislin 30 dana i zavisi na kojoj dubini je pala ili da li je neka morska struja odnjela.pozdrav iz republike srpske

(петак, 05. јун 2009, 08:23) - Vlado [нерегистровани]

Crne kutije (a uopste nisu crne ;)

Crne kutije odasiljaju signal od prilike 30 dana koliko traju baterije. Ima ih dve. Jedna belezi podatke o letu a druga razgovor u kokpitu. Zasto ih je problem naci. Pa u tekstu od pre 2 - 3 dana pisalo je lepo da je okean tu dubok i do 7 000 metara ;) Potrebna je mini podmornica na daljinsko upravljanje. I racunaj da je vidljivost na toj dubini gotovo 0. I sa reflektorima koje imaju te podmornice vidljivost je i dalje slaba. I ako nadju odakle dolazi signal crne kutije on moze biti ispod krhotina koje mogu teziti nekoliko tona (nedo Bog). A ako je kako su predpostavljali doslo do dekompresije cne kutije im nece puno pomoci :( Nazalost u slucaju dekompresije avion se u delicu sekunde raspadne u vazduhu :( U tom slucaju da bi dokazali razlog pada aviona, morace vaditi krhotine sa dna okeana :( Pozeleo bi srecu timu istrazitelja ove nesrece da rasvetle zasto se avion srusio da se nebi ubuduce ponovilo. Sorry na greskama na brzinu sam napisao ovaj post ;)

(петак, 05. јун 2009, 08:13) - Draganica [нерегистровани]

crne kutije

Crna kutija je uobičajen naziv za uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vreme leta. Osnovna svrha uređaja je da snima informacije kao i konverzacije koje se koriste u slučaju nesreće za određivanje uzroka nesreće.
Iako se naziva crnom, u stvarnosti je fluorescentno crvene ili narandžaste boje, kako bi se u slučaju nesreće što prie mogla pronaći. Pridev crna dobila je zbog događaja nakon kojega se traži (udes aviona).