Срушио се војни авион, погинули пилот и војник

Министарство одбране потврдило да се у уторак, 7. јула, десет минута после 9 сати, код Батајнице срушио ваздухоплов Војске Србије. Погинули су пилот Раде Ранђеловић и војник Милан Улемек. Војник Драгољевић лакше повређен. Реч је о авиону типа МИГ 29. Авион је пао на војни полигон. Председник Тадић наредио истрагу и упутио телеграм саучешћа породицама настрадалих припадника Војске Србије.

Приликом извршавања редовног летачког задатка јутрос око 9.10 часова, у рејону аеродрома Батајница, дошло је до удеса авиона МИГ-29 Ваздухопловства и ПВО Војске Србије, саопштено је из Министарства одбране Србије.

Пилот авиона Раде Ранђеловић се катапултирао, али је преминуо од задобијених повреда. У несрећи је погинуо и војник Милан Улемек, док је лакше повређен и војник Војислав Драгољевић.

Заменик командата Ваздухопловства и ПВО генерал Небојша Ђукановић, на конференцији за новинаре представника Ваздухопловства и ПВО Војске Србије, потврдио је да је пилот Ранђеловић погинуо приликом пада, а војник Улемек приликом удара авиона у земљу.

Ђукановић је навео је да је пилот Ранђеловић увежбавао маневарске способности авиона које је требало да прикаже на предстојећем аеромитингу, а да се несрећа десила при крају маневра.

"Ранђеловић се катапултирао на изузетно малој висини", објаснио је Ђукановић истакавши да узрок несреће још није познат и да очекује да ће резултати истраге бити познати до краја месеца.

"Раде Ранђеловић је 1985. године завршио Ваздухопловну академију и био је један од наших најскупљих пилота", рекао је Ђукановић.

Према речима генерала Миленка Вранића, војник Улемек био је на пожарству у парку техничких средстава када је авион пао на то место, а двадесетједногодишњи Драгољевић повређен је док је гасио пожар узрокован падом авиона.

Двадесетчетворогодишњи Улемек служио је војни рок на аеродрому Батајница у лаком артиљеријском дивизону.

Одмах по сазнању о удесу, предузете су све прописане мере за обезбеђење места удеса и провођење истражних радњи од стране надлежних органа.

Комисија за испитивање узрока и околности удеса одмах је почела рад, о чему ће јавност бити благовремено обавештена.

Председник Владе Мирко Цветковић и председник Србије Борис Тадић упутили су телеграме саучешћа породицама настрадалог пилота Радета Ранђеловића и војника Милана Улемека који су изгубили живот у трагичном удесу авиона Војске Србије.

МИГ-ови ВС за сада приземљени

Према речима генерала Ђукановића, преостала четири авиона типа МИГ 29 ВС бити приземљена док се не утврде узроци ове несреће.

Војска Србије до данас је имала пет МИГ-ова 29, док су остали изгубљени на земљи или у ваздушним борбама са НАТО 1999. године. Ремонт прве летелице завршен је у Русији 2008. године.

Авиони су били приземљени, због истека ресурса, и 2004. године, када је заштита ваздушног простора поверена авионима нешто старије генерације МИГ 21.

Како су пренеле агенције, на авионе у Русији уграђени су ремонтовани системи, агрегати и склопови, и нова опрема којом је авион модернизован, у складу је са Међународним стандардима за ваздушну пловидбу.

Авион који се срушио био је ремонтован 25. маја прошле године у Војном заводу "Мома Станојловић". Од ремонта је имао 145 летова, а после несреће је потпуно уништен.

Коментаришући евентуално смањење броја аеромитинга, генерал Ђукановић је навео да су овакви догађаји саставни део пилотског позива и да избегавање таквих активности нема логике и не би било сврсисходно.

"Ми пилоти смо свесни посла којим се бавимо и морамо да живимо са том чињеницом", објаснио је Ђукановић додајући да је на пилотима и техничком саставу да несрећа буде што мање.

Представници Ваздухопловства Војске Србије потврдили су да ће по плану наставити да се припремају за аеромитинг у Београду, који би требало да буде одржан 11. јула.

Авион МИГ-29 Војске Србије, који се јутрос срушио у околини аеродрома Батајница код Београда, једанаести је удес војних летелица од 1999. године.

Удеси војних ваздухоплова

У претходним удесима укупно су изгубљена три авиона Утва 75 (В-53), три хеликоптера Газела (Х-42), два Супергалеба (Н-62), један Орао (Ј-22) и један транспортни авион Ан-26 (Т-70).

Први удес након НАТО бомбардовања догодио се 14. августа 1999. године када је авион Ан-26 принудно слетео на цивилни аеродром у Сурчину без извученог стајног трапа. Посада авиона је остала неповређена али је авион због оштећења расходован и коришћен за резервне делове.

Највећа катастрофа у претходних девет година догодила се 20. марта 2000. године када су на аеродрому Ковин, у удесу школског авиона Утва-75, погинули капетан прве класе Стевица Жарков и поручник Дејан Радовановић.

Исте године, крајем октобра, у околини аеродрома у Голубовцима код Подгорице, изгубљен је један авион Супергалеб Г-4, али су се двојица пилота спасила искакањем.

Током 2001. године није било удеса војних летелица, али је црна серија настављена већ 2002. године, када је у околини Ниша изгубљен хеликоптер Газела, чија су два члана посаде успели да преживе.

У околини аеродрома Лађевци код Краљева 11. октобра 2003. године оштећена је још једна Утва-75 приликом принудног слетања а два члана посаде су повређена.

Претпоследњег дана децембра исте године у центру Крагујевца пала је Газела која је требало да учествује у програму обележавању Нове године за око 500 деце из вртића и школа у том граду.

Само великом срећом избегнута је трагедија а два члана посаде, сниматељ, човек костимиран у Деда мраза и једно дете који су се налазили у хеликоптеру прошли су са лакшим и тежим повредама.

У 2004. и 2005. години изгубљен је један авион Утва-75 и хеликоптер Газела, чије су посаде преживеле, док у 2006. и 2007. години није било губитака.

Прошле године Војска Србије изгубила је два авиона и једног пилота.

Прво је 21. маја, у околини војвођанског села Баранда, мајор Томас Јаник искочио из авиона Орао за време тренажног лета, а 24. септембра на аеродрому Батајница погинуо је потпуковник Иштван Канас приликом припреме за учешће на аеромитингу у авиону Г-4.

Број коментара 73

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво