Судар воза и аутобуса код Ниша – петоро погинулих и 26 повређених

Пет особa је погинуло, а 26 је повређено у судару воза и аутобуса на пружном прелазу без рампе у Доњем Међурову код Ниша. Аутобус је превозио децу у средњу школу. Од силине ударца воз је преполовио аутобус. Повређени су збринути у Клиничком центру у Нишу. Лекари се боре за живот двоје младих од 16 година који имају врло тешке повреде, каже министар здравља Златибор Лончар. Сутра Дан жалости у Нишу.

Несрећа се догодила око 7.30, када је путнички воз који је у 7.14 кренуо из железничке станице Ниш за Прокупље при изласку из железничке станице Међурово ударио у путнички аутобус.

Аутобус је превозио децу у средњу школу. Од силине ударца воз је преполовио аутобус.

Према речима директора полиције Владимира Ребића, до несреће је највероватније дошло услед пропуста возача аутобуса

На лицу места погинуло је двоје одраслих и један дечак, потврдио је за РТС директор Клиничког центра у Нишу Зоран Радовановић.

Још две особе преминуле су током операција у Клиничком центру у Нишу, јавља репортер РТС-а. 

Сви повређени збринути су у КЦ у Нишу.

Двоје тинејџера животно угрожено 

На интензивној нези Ургентног центра збринуто је 13 особа, од тога је осморо малолетно, старости око 16 година, рекао је министар здравља Златибор Лончар.

Према његовим речима, девојка и момак од 16 година су животно угрожени.

"Девојка има изузетно озбиљне повреде централног нервног система и у коми је. Дечко има озбиљне повреде горњег дела кичме. То су за сада најтеже повређени пацијенти и наставља се борба за њих двоје", истакао је министар.

Остали су стабилно и код њих се не очекују неке озбиљније промене стања, каже Лончар.

Још један пацијент је у операционој сали са повредама екстремитета и унутрашњих органа и чека се крај операције.

"Људи овде су максимално одговорили на изазов какав је био јутрос, урадили су посао, биће појачане дежурне екипе, људи неће ићи кућама да могу да реагују ако треба и уђу у салу", истакао је Лончар.

Директор Ургентног центра Миодраг Лазић рекао је да је у болници као ратно стање, додајући да је за 15 минута збринуто 30 особа.

"Поред траума, то су тешке повреде више система. Хирурзи свих других клиника су дошли да помогну јер је у тим тренуцима неопходна брзина јер је у питању крварење и све се решава веома брзо", рекао је Лазић. 

Родитељи и родбина деце из аутобуса окупили су се у Клиничком центру.

Сви повређени били су у аутобусу, а нико од десет путника из воза није повређен. 

Пруга без рампе 

Шеснаестогодишњи Димитрије Јовановић, који има лакше повреде, испричао је за РТС да је несрећа била стравична и да је у аутобусу било доста његових другова. 

"Изашао сам напоље, они су плакали. Само сам чуо кад је аутобус ударен, на два дела", испричао је Димитрије. 

Железничка композиција једним делом је због овог удеса исклизнула са шина, а железнички саобраћај на овом делу пруге је у прекиду, наводи се у саопштењу "Инфраструктуре железнице Србије". 

На прузи нема браника, али постоје знаци вертикалне друмске сигнализације. 

Мештани Доњег Међурова испричали су да је Хитна помоћ брзо дошла на место несреће. "У аутобусу су деца средњошколци, на прелазу нема рампе", причају мештани.

Како кажу, ово није први пут да се деси несрећа, и већ годинама траже да се пружни прелаз уради како треба. Срамота је, истичу, да село на три километра од града нема рампу.

На месту несреће су полиција, ватрогасци и Хитна помоћ, као и железничка Комисија за ислеђење ванредних догађаја. 

број коментара 49 пошаљи коментар
(недеља, 23. дец 2018, 13:24)
anonymous [нерегистровани]

Gde su rampe u glavama vozaca??

Zar ne treba na svakoj raskrsnici da se dobro pogleda sta dolazi iz ukrstenog pravca???

(субота, 22. дец 2018, 05:16)
anonymous [нерегистровани]

Zar su nesrece potrebne da bi neko preduzeo nesto ?

U Zrenjaninu na primer postoje rampe na pruznim prelazima, ali ne funkcionisu, sto nikoga i nije briga, jer da je nekoga briga, to ne bi bilo tako vec mesecima.

(петак, 21. дец 2018, 21:36)
Nedeljko [нерегистровани]

rampe

gde su rampe?

(петак, 21. дец 2018, 21:27)
anonymous [нерегистровани]

Rampe na prelazima uopste nisu potrebne

U Canadi je to regulisano na sljedeci nacin i nikada nema ovakvih nesreca.
U skoro svakom gradu u Canadi pruga prelazi putne prelaze,i rijetko gdje ima rampi,a voz ide polako i staje na svakom prelazu,iz njega izlazi pomocni masinovodja sa crvenom zastavicom i zaustavlja saobracaj.Vozaci automobila se zaustavljaju,voz prelazi preko prelaza,a pomocni masinovodja uskace u voz i tako na svakom prelazu.
I,moze li nekome u Srbiji pasti na pamet da voz MORA STATI na svakom prelazu a ne da juri i svira?I poslije masinovodja nije kriv.To je strasno sta se desava.

(петак, 21. дец 2018, 21:18)
Djordje [нерегистровани]

Pitanje

Da prijatelju to je rampa izmedju Vladirovca I Banatskog Karlovca. To je mesjunarodni put tamo ima skretnicar koji spusta rampu rucno, ali ona se ne vidi uopste nocu kad je spustena. Zamiislite nakad su stavili nocu fenjer, to mora de se resi vec jednom.Molim nadlezne da to sto pre rese ljudi to je medjunarodni put. Hvala

(петак, 21. дец 2018, 21:04)
Železničar [нерегистровани]

Sigurnost na prelazima

Idealno bi bilo da se svi prelazi opreme rampama ali to su jako jako skupe investicije i trebat će još bar 50 godina da se svi prelazi osiguraju. Mnogo jeftinija rešenja su sledeća:
-jaka rotaciona svetla na prednjom delu voza (kombinacija crveno - plava boja), rotacija se pali prilikom priblizavanja prelazu. Tako bi voz bio mnogo uočljiviji, naročito noći, u magli, kiši i slično.
-obavezno smanjitu dozvoljenu brzinu kretanja voza prilikom približavanja takvim prelazima (npr. na nekih 20 km na cas, kako bi voz svakog trenurka mogao stati ili bar dodatno smanjiti brzinu i tako ublažiti udarac u slučaju, da se pojavi vozilo na pruzi
-jedna od varianti su i ležeći policajci pred prelazom, kako bi vozači bili primorani jako smanjiti brzinu a sa tim i uveriti se da nema voza.

(петак, 21. дец 2018, 19:46)
anonymous [нерегистровани]

...

u 21. veku mi nemamo rampe na pruznim prelazima....

(петак, 21. дец 2018, 18:49)
anonymousTamara [нерегистровани]

pitanje

I kada postoje rampe na pruznim prelazima trebalo bi da budu uocljive.Konkretno se radi o pruznom prelazu na medjunarodnom putu Beograd = Vrsac,izmedju naselja Banatsko Novo selo i Banatski Karlovac rampa se uopste ne vidi nocu,nije propisno osvetljena,I pored prilagodjene brzine ona se ne vidi dok se vozilo potpuno ne priblizi .Moliim nadlezne da to rese.

(петак, 21. дец 2018, 18:23)
anonymous [нерегистровани]

Strasno

Dosta prelaza kod nas nemaju rampe a I na mestima gde ima branika strasno lose je obelezeno. Nocu se branici uopste ne vide. Trebalo bi postaviti uocivljiju svetlosnu signalizaciju ispred rampi kao sto je svuda u civilizovanim zemljama.

(петак, 21. дец 2018, 17:40)
anonymous [нерегистровани]

uzas

saucesce porodicama koji su izgubili najmilije,povredjenima brz oporavak a nadleznima da izgrade rampu i postave kucicu i zaposle coveka sa video nadzorom.tuga i bol.