Ратно ваздухопловство за девет година изгубило три пилота и десет летелица

Војска Србије, у несрећама које су се догодиле у последњих девет година, изгубила је укупно десет летелица, укључујући три хеликоптера и седам авиона. Погинула три пилота.

У удесима су укупно изгубљена три авиона Утва 75 , три хеликоптера Газела, два Супергалеба, један Орао и један транспортни авион "антонов" Ан-26.

Први удес након бомбардовања догодио се 14. августа 1999. године када је авион Ан-26 принудно слетео на цивилни аеродром у Сурчину без извученог стајног трапа. Посада је остала неповређена али је авион због оштећења расходован и коришћен за резервне делове.

Највећа катастрофа у претходних девет година догодила се 20. марта 2000. године када су на аеродрому Ковин, у удесу школског авиона Утва-75, погинули капетан Прве класе Стевица Жарков и поручник Дејан Радовановић.

Исте године крајем октобра, у околини аеродрома у Голубовцима код Подгорице, изгубљен је авион Супергалеб Г-4 али су се два пилота спасила "катапултирањем".

Прва година без губитака у техници и људству била је 2001. када није било удеса али је црна серија настављена већ 2002. године када је у околини Ниша изгубљен хеликоптер Газела, чија су два члана посаде успела да преживе.

Једанаестог октобра 2003. године, у околини аеродрома Лађевци код Краљева, оштећен је још један авион Утва-75 приликом принудног слетања. а два члана посаде су повређена.

Претпоследњег дана децембра исте године у центру Крагујевца пао је хеликоптер Газела, а срећом је избегнута трагедија.

Два члана посаде, сниматељ, костимирани Деда мраз и једно дете задобили су са лакшие и теже повреде.

У 2004. и 2005. години изгубљен је авион Утва-75 и хеликоптер Газела, чије су посаде преживеле, док у 2006. и 2007. години није било губитака.

У 2008. години Војска Србије изгубила је два авиона и једног пилота.

У околини војвођанског села Баранда 21. маја мајор Томас Јаник "катапултирао се" из авиона Орао за време тренажног лета док је 24. септембра, на аеродрому Батајница живот изгубио
потпуковник Иштван Канас у авиону Г-4., приликом припреме за аеромитинг.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи