Срушио се војни авион код Чачка

Војни авион типа "орао" срушио се између Мрчајеваца и Слатине, код Чачка. Пилот мајор Иван Пантић се катапултирао и без видљивих повреда је пребачен на ВМА. Нема веће материјалне штете. Истрага је у току.

16.00 - Пилот авиона налази се на ВМА и његово здравствено стање је стабилно, без видљивих повреда, саопштило је Министарство одбране.

У околини села Мрчајевци око 12.30 часова, приликом пробног лета-техничке пробе ваздухоплова, срушио се авион Војске Србије типа Ј-22 "орао", а пилот се катапултирао и добро се осећа, саопштило је Министарство одбране.

Пилот мајор Иван Пантић, из 98. ваздухопловне бригаде у Краљеву, добро се осећа и у стабилном стању превезен је на Војно медицинску академију ради даљег испитивања.

"Мајор Иван Пантић налази се на ВМА и његово здравствено стање је стабилно, свестан је, комуникативан, без видљивих повреда и субјективно се добро осећа", саопштило је Министарство одбране и истакло да ће пилот бити задржан ради даљих дијагностичких процедура.

Авион је пао на ливаду између села Мрчајевци и Слатина не оштетивши објекте, а место пада обезбеђују Војска Србије и припадници МУП-а.

Авион је пао на 25 метара од прве куће, а приликом пада мање су оштећени само црепови и стакла на прозорима неколико кућа у близини, јавио је дописник РТС-а. Повређених није било. 

Начелник Одељења за ванредне ситуације Моравичког округа Драгиша Броћић рекао је да су на лице места упућене екипе ватрогасаца и хитне помоћи.

"Ватрогасне специјалне јединице су у 12.57 стигле на подручје између Мрчајеваца и Слатине, где су затекли олупину војног авиона", рекао је Брочић за РТС.

Како каже, од мештана су добили информацију да се непосредно пре пада авиона пилот катапултирао и пао неких 100 метара од места на којем се срушио авион.

Мештанин Слободан Рајичић, у чију њиву је Пантић пао, каже да је мајор најпре птао да ли је "некога убио".

"Мештани су одмах кренули ка пилоту. Затекли смо га како лежи и пуши. Рекао је да га мало боле леђа, ребро, али да је добро. Прво нас је питао где је и да ли је некога убио. Када смо му рекли да нема повређених и већих последица затражио је мобилни телефон да се јави жени да је жив и здрав", рекао је новинарима Рајичић.

Додао је да су мештани у шоку. "Оштећени су им кровови, а на појединим кућама попуцала су стакла. Кажу да су чули снажну детонацију након чега су видели да се авион обрушава под углом од 90 степени", рекао је Рајичић.

Место пада авиона обишао је и градоначелник Чачка Војислав Илић који је обећао помоћ мештанима у санацији оштећених кућа. 

У складу са прописима, командант 98. ваздухопловне бригаде Војске Србије из Краљева формирао је комисију која ће испитати узроке пада авиона и она је одмах почела са радом.

Ово је трећи авион Војске Србије тог типа који је изгубљен у удесима у протеклих пет година. У све три ситуације пилоти су успели да искоче из авиона и тако се спасу.

Прво је 21. маја 2008. године у близини зрењанинског села Баранда пао "орао" евиденцијског броја 25114, којим је управљао пилот мајор Томас Јаник, из 98. авијацијске бригаде из Краљева.

Пилот мајор Слободан Јоцић искочио је из авиона "орла" 25156, 3. јуна 2010. године, због немогућности да извуче стајни трап и слети на писту аеродрома Лађевци код Краљева.

Јоцић је искочио изнад Книћког језера, како би избегао евентуалну штету и жртве на земљи.

Авион "орао" пројектован је у Ваздухопловно-техничком институту у Жаркову, а у наоружање је почео да улази 1983. године. Произведено је више од 110 комада јуришне, школске и извиђачке варијанте.

Овај авион је у ратовима од 1991. до 1999. године био окосница ловачко-бомбардерске авијације СР Југославије и Републике Српске.

Преостали "орлови" данас лете у саставу 241. ловачко-бомбардерске ескадриле из Краљева и у саставу Сектора за летна испитивања у Батајници.

број коментара 67 Пошаљи коментар
(субота, 16. нов 2013, 07:14) - Dzigi [нерегистровани]

Moderno

Davne 87' sam bio u vojsci u danasnjoj Hrvatskoj na jednom od vecih vojnih aerodroma. Vec u to praistorijsko vreme nisu leteli Orlovi, jer se odredjeni broj aviona srusio u kratkom periodu. Vec u to vreme piloti su pricali da je to zastareo avion i nazivali ga "Mrtvacki Sanduk..."

Drugo ovaj komentar sa autobusima za Beograd je jako neumesan.

(субота, 16. нов 2013, 05:08) - anonymous [нерегистровани]

Sve se dobro zavrsilo sto je najvaznije

Sve se dobro zavrsilo, sto je najvaznije nema zrtava. Padaju i Americki mnogo noviji avioni, jednostavno desava se, masine su to, mogu da zakazu bilo kada.
Neki komicni cinicni komentari komsija iz susednih republika su smesni :)

(субота, 16. нов 2013, 01:03) - anonymous [нерегистровани]

za sve internet ratnike

ovaj sto komentarise da su J 22 i G 4 jurisni i izvidjacki je u pravu....poz sa sve internet ratnike i vojnike!
ne mora avion biti nevidljivi od par bilijardi i komplikovane elektronike za podrsku pesadije,u ostalom,ameri koriste A 10 kojem tepaju ,,limeni kovceg'' jer je spor i krntija kako oni sami kazu,a rusi Su 25 koji je odlican avion i ameri ga obozavaju i mnogo hvale,u ostalom,za taj avion otvoreno tvrde da je mnogo bolji od A 10...i F22 raptor i F 35 najnoviji nevidljivi su svi prizemnjeni zbog raznoraznih gresaka i probleme zbog komplikovanosti sistema,zato orao i galeb su odlicni za svoju namenu,ako hocete da skidate spijunske satelite po svemiru i vodite vazdusne borbe na 18 000 metara i plafonu leta ili gadjate po 30 ciljeva odjednom na 400 km udaljenosti,onda kupite najnoviji ruski ili americki avion...ali ko je lud da tako skup i dragocen aparad baca na blisku podrsku pesadije i rizikuje da ga obore puskom?
a i ti aparati nisu napravljeni ni namenjeni za letove male brzine i blisku podrsku,vec da gadjaju ciljeve na zemlji sa par km visine,a to je ipak beskorisno kada se snage pomesaju i nema jasne linije fronta....i J 22 je modernizovan neposredno pre bombardovanja i jeste zastareo,ali po kojim standardima?
za svoju namenu u sredini u kojoj deluje,on je moderniji od onih migova 29

(петак, 15. нов 2013, 23:50) - anonymous [нерегистровани]

j22 i g4

raznijeh ljudi ima pa i ovaj sto komentarise kako su j22 i g4 izvidjacki i jurisni avioni ... majstore , j22 i g4 su vec muzejski eksponati , i koja modernizacija njih . to je kao kada bi uzeo da modernizujes tristaca ...

(петак, 15. нов 2013, 23:05) - anonymous [нерегистровани]

dobro je

Samo da je pilot ziv i zdrav. Bice i crepova i stakla i novih aviona. Dosta primedbi i zapomaganja.
Odlicno se snasao.
Samo napred vazduhoplovci.

(петак, 15. нов 2013, 22:57) - anonymous [нерегистровани]

odg."J22 i G4"

Nije odlično, ti bi modernizovao te krševe a narod stenje već 20.godina.

Bolje je za autobuse nego u vetar kome još trebaju ti avioni, od koga bi nas branili ???

(петак, 15. нов 2013, 22:51) - anonymous [нерегистровани]

pilot-sabotaza

A sta je to radilo tehnicko osoblje?Kako su pustili avion da poleti?U ispravnom ili neispravnom stanju?A mozda je i neka diverzija?,pre poletanja ili nesto sa zemlje???
Pa ne padaju avioni kao kruske tek tako...

(петак, 15. нов 2013, 22:41) - anonymous [нерегистровани]

Novca nema

Novca nema za svašta nešto, ali mi i dalje kao država gubimo novac koji nemamo na stvari koje nam nikako nisu potrebne, gubimo na akcizama koje ne naplaćujemo istim tim Hrvatima, gubimo na sve strane.

Samo mi malo da se osvestimo i počnemo da kupujemo domaće dok ga još ima... i biće ne samo novca, nego i domaćih aviona.

(петак, 15. нов 2013, 22:39) - anonymous [нерегистровани]

Materijali, gorivo, elektronika, sredstva inspekcija i odrzavanja ...

To je slozen sklop, koji ima hiljade komponenti gde jedna da zakaze pada. Plus proces starenja materijala, delove nije moguce proveriti osim pod ultrazvukom i rendgenom, a to kosta. Ne cudite se, vrhunske tehnologije traze vrhunske mehanicare za odrzavanje mehanike i elektronike. Na stranu sto je avio elektronika osetljiva na radio frekvencije. Na svakom boljem mobilnom telefonu ima dugme za iskljucivanje vecine funkcija priliom letenja jer moze da bude opasno i stetno. Jedna dizna, jedan ventil, najmanja kolicina vibrirajuce nano prasine u gorivu ili rezervoaru i ode mast u propast. Na lonac masti, kasika katrana i vise ne osta nista.

(петак, 15. нов 2013, 21:29) - Pv Rz M.A [нерегистровани]

steta

Licno sam ga video kako je proleteo nad Krusevac na nekih 300 metara od zemlje i bas mi je bilo cudno sto leti tako nisko nakon 1 sata sam cuo da se je avion srusio kod Kraljeva steta