Читај ми!

Деца у рекламама

Због манипулисања и искоришћавања малишана у рекламама, удружење "Родитељ" апелује на маркетиншке агенције и надлежне да реагују и детаљније проверавају какве се рекламе емитују.

Удружење "Родитељ" апелује на маркетиншке агенције и надлежне да реагују због манипулисања и искоришћавања деце у сврху рекламирања. Повод су многе рекламе у којима учествују малишани, изговарајући текст и радећи ствари које нису примерене њиховим годинама.

Деца се у рекламама користе на два начина, да рекламирају производе за вршњаке и да промовишу производе за одрасле. У оба случаја је ефикасна њихова појава у реклами. Обавезном сагласношћу родитеља могућност злоупотребе је смањена.

"Шта су деца у рекламама, она су симбол некога ко је незаштићен, симбол среће, симбол просперитета породице, сигурности, перспективе, продужетка породице", рекао је Александар Југовић професор медија и друштвених девијација.

Према његовим речима, одговорност је на родитељима који децу дају у агенције за рекламе, а који, у ствари, задовољавају неке своје потребе. 

Из удружења "Родитељ" апелују да би надлежни требало детаљиније да проверавају какве се рекламе емитују, било да су деца актери рекламе било да су намењене њима. Злоупотреба може бити и оно што тако у први мах не изгледа.

"Уколико идемо по систему 'ако прође прође', ако се свиди потрошачима свиди, ако има ефекат на профит, то још боље, можемо доћи у ситуацију да ће одговорност бити искључиво на родитељима. Зато је важно да се и држава укључи", каже Бојана Селаковић из удружења "Родитељ".

Закон о оглашавању забрањује злоупотребу малишана у сврху рекламирања и непрецизно је дефинисан када и како деца не треба да се појављују у маркетиншке сврхе.

"Мењање и допуна закона је приоритет, да се такве ствари не би дешавале. Ово што се десило, свима треба да буде пример како не треба радити и пример решења проблема за сличне случајеве", рекао је Марко Радованац из маркетиншке агенције "Абнормал".

Стручњаци сматрају да би требало оформити државни орган који би се бавио само провером реклама и маркетншких кампања.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво