У саобраћају најугроженији пешаци, деца и мотоциклисти, како променити црну статистику

Иако је укупан број погинулих у саобраћајним несрећама од почетка године мањи него у истом периоду лане, страдало је више деце – чак четворо је погинуло у саобраћају. Најчешће страдају старија деца, и то као пешаци, што показује да их нисмо научили да буду безбедна у саобраћају, рекао је за РТС директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

Због тога је у договору са Министарством просвете договорено да мај буде "Месец безбедности деце", који ће се обележити низом предавања за предшколце, основце и средњошколце о безбедности саобраћаја, рекао је Душко Пешић гостујући у Јутарњем програму.

"Такође, у наредном периоду желимо да радимо на унапређењу предшколских и школских планова и програма који се тичу безбедности саобраћаја, како би њиховим унапређењем допринели да заштитимо децу у саобраћају", рекао је Пешић. 

Поред деце и старијих суграђана, у саобраћају су са топлијим временом посебно угрожени бициклисти и мотоциклисти.

"Када говоримо о бициклистима веома је важно да буду осветљени, да имају светло напред и позади и да када скрећу на време најаве то другим учесницима. За мотоциклисте је важно да не возе брзо у насељеним местима, да не претичу с десне стране, да се не провлаче између возила, посебно на почетку сезоне када их возачи аутомобила још не очекују", објашњава директор Агенције за безбедност саобраћаја.

Возачи морају да буду свесни да нису сами и да постоје и пешаци, бициклисти и мотоциклисти и да морају да поштују ограничење брзине. У неким градовима попут Париза и Брисела уведена су додатна ограничења брзине у зонама где има више пешака и бициклиста на 30 километара на сат.

"Подаци показују да у 36 одсто случајева незгоде у којима учествују возачи аутомобила и мотоциклисти, возачи кажу да нису видели мотоциклисту. Веома је важно да мотоциклисти носе заштитну опрему јер ће, и ако дође до несреће, избећи озбиљније повреде", каже Пешић.

Агенција ће у наредном периоду радити додатне обуке за мотоциклисте, како да предвиде потенцијално опасне ситуације.

Када је реч о пешацима, они често греше јер мисле да постоји зона пешачког прелаза од 5 до 10 метара, међутим, то није тачно и минимално одступање значи да прелазимо улицу ван пешачког прелаза где нас возачи не очекују.

"У Београду, највише пешака је у прошле године погинуло у општини Чукарица, на деловима где нема тротоара, у ноћним условима, чак двадесет троје. Али и када је реч о саобраћајним несрећама у Старом граду и на Врачару највећи број страдалих су такође пешаци. Нажалост, пешаци највише страдају у насељу, односно управо ту где би требало да су најзаштићенији. Чак 12 одсто пешака страда на пешачком прелазу", рекао је за РТС директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

уторак, 04. јун 2024.
23° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије