Одлазак на београдски сајам туризма постаје доживљај

"Пут под ноге" слоган је овогодишњег Сајма туризма, и ту буквално има за свакога понешто. Добро је што грађани на једном месту могу да виде све што Србија има да понуди, каже за РТС Марија Лабовић из Туристичке организације Србије. Туристи воле чак и ако су се определили да негде путују да ипак дођу и попричају о дестинацији коју ће посетити како би добили додатне информације, каже Лабовићева.

У Београду у четвртак почиње Сајам туризма, једна од најпосећенијих манифестација на сајму. 

Београдски сајам сваке године на неколико дана постаје "свет у малом". 

Неко тражи пословне партнере, неко туристичке аранжмане, али сви су ту и на једном месту представљају се туристичке агенције, дестинације и атракције, савези и организације, хотели, туристички центри.

Некада су се аранжмани бирали полагано, одете на Сајам, погледате понуде, покупите неке проспекте, одете кући и размислите о томе. Данас су многи аранжмани распродати и пре самог почетка Сајма, а онда оно што је наповољније се брзо разграби на сајму. 

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић је рекла да с обзиром на то да су нове технологије преузеле нeку главну функцију промоције а и продаје, многи који се одлучују за путовање то раде путем онлајна и зато ТОС има интензивне кампање које су везане за тај вид промоције, односно за дигитални вид промоције.

"Не бих се сложила да баш све прође пре сајма, зато што је ипак у туризму људски контакт јако важан и туристи воле чак и ако су се определили да негде путују да ипак дођу и попричају о дестинацији коју ће посетити како би узели још неке додатне информације и како би се још боље информисали о томе где ће путовати, али и за оне који нису одлучичили где ће ићи - да им сајам помогне да се одлуче", рекла је Лабовићева.

Према њеним речима, важно је што се на једном месту представља компелтна Србија, у хали број четири, традиционално. Поред ТОС-а, ту су скоро све локалне организације које представљају своје детинације, али и манифестације које се одигравају, посебни догађаји и фестивали - за сваког има понешто.

"Добро је што грађани на једном месту могу да виде малтене све што Србија има да понуди, али и за излагаче због пословних контаката са страним излагачима којих има доста", каже Лабовићева.

Организовано довођење купаца на сајам 

Говорећи о томе постоји ли још нешо чега нема на сајму, Дејан Веселинов каже да се труде да на Сајму појачају пословни сегмент самог сајма што подразумева организовано довођење купаца, туроператора туристичких агенција и медија из иностранства како би дошле на сајам и имају прилике да се виде са нашом привредном јер је најзаступшљенија на сајму као и другима из региона.

То су ствари, како каже Веселинов, које ћемо у будућности радити а оно што је тенденција сајма је да доведемо неке нове земље, неке нове детинације.

Према његовим речима, путовања су доживљај и одлазак на сајам је доживљај.

"Можете код куће да претражите неке аранжмане, али свакако ове агенције које излазе на сајам, излазе у том тренутку са најбољом понудом, ценама и аранжманима", каже он.

Сајам је добар јер можете много више да се распитате и упознате, ту су представници туристичких организација јер је долазак на сајам нека врста доживљаја, а навике наших људи су се дефинитивно промениле, каже Веселинов.

Сајам туризма је период када људи одлучују где ће путовати, а после решити финансије. Прошле године сајам туризма је посетило око 70.00 људи.

Веселинов каже да ове године то буде слично као и прошле године, али све активности које спроводимо су ускмерене да дође што већи број људи.

"Оно на шта смо посебно поносни је део који се односи на пословне госте. Креирали смо пословни портал где посетиоци могу да се заказују састнаке и на једном простору на сваких 20 минута размењују понуде", каже Веселинов.

Ове године биће и нове земље, долази Шри Ланка, Кенија и Словачка и традицонално земље које већ долазе дуго на сајам - цео регион, али и Русија, Куба и далеке земље, 44 земље долазе на сајам, указао је Веселинов.

О утицају коронавируса на туризам 

Туризам постаје мотор привреде, Србију је прошле године посетило више од 3,5 милиона туриста.

"И 2018. је била рекордна година и надовезала се 2019. која је била још успешнија. Значајно је што су ноћења која су реализовали инострани туристи повећала за 10 одсто у однсу на 2018. годину и тиме смо сврстани у топ пет земаља по расту иностуриста од стране Европске туристичке комисије", каже Лабовићева. 

Говорећи о коранавирусу, Лабовићева каже да ће то имати утицаја у наредном периоду, јер у јануару и фебруару имамо смањени број долазака кинеских туриста у Србији што ће се одразити на укупан резултат.

"Потрудили смо се да будемо прилагодљиви оваквим ситуацијама и додатно ћемо ставити акценат на промоцију других тржишта, као тржиште Немачке, Русије и Турске", рекла је директорка ТОС-а.

"Такође, посебну пажњу посвећујемо домаћим туристима, само ћемо мало одложити те активности док не видимо како иде ситуација са вирусом и поново ћемо наставити са активностима јер су значајни као туристи а и односи Кине и Србије су добри", закључила је Лабовићева.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво