Како изгледа обука на хеликоптерима Ми-35

На аеродрому "Наредник пилот Михајло Петровић" у Нишу одржана је летачка обука припадника Војске Србије на борбеним хеликоптерима "Ми-35". Обуци су присуствовали министар одбране Александар Вулин и начелник Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић, у пратњи команданта Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране генерал-мајора Душка Жарковића.

Министар Вулин је рекао да се Војска Србије обнавља као што није деценијама.

"Захваљујући упорности председника Србије и врховног команданта Војске Србије Александра Вучића набављамо најбоља средства и наши пилоти први пут у својој каријери имају и најбоље и најновије летелице. Развој државе Србије прати и развој војске", поручио је министар одбране.

Он се уверио у достигнути степен обученост посада, као и у врхунске перформансе хеликоптера "Ми-35", који важи за један од најбољих јуришних хеликоптера, намењених за извршавање борбених задатака у свим временским условима.

Основне одлике "Ми-35" су велика ватрена моћ и снажан оклоп, а набавком ових летелица Србија је добила савремене борбене хеликоптере за подршку копнених и специјалних снага.

Хеликоптери "Ми-35" се у основној намени употребљавају за извођење борбених дејстава по циљевима на земљи у оквиру ваздухопловне ватрене подршке снага Копнене војске. Поред тога, могу изводити дејства и по циљевима у ваздушном простору, транспортовати људе и терет, обављати извиђачке и патролне задатке, као и "десантирања тимова".

Хеликоптери "Ми-35" поседују заштиту од дејстава пешадијског наоружања и опремљени су савременим уређајима за навигацију, дигиталним показивачима, електронским индикаторима и осматрачко-нишанским системом.

број коментара 12 Пошаљи коментар
(недеља, 26. јан 2020, 23:54) - zoran [нерегистровани]

Kamov Ka-52 Aligator

Ovaj ruski jurisni helikopter ima stajni trap koji se uvlaci. Zasto kod njega nisu radili na smanjenju tezine pa ugradili fiksni stajni trap. Ne treba zaboraviti da fiksni stajni trap na Mi-35 smanjuje aerodinamiku, pruza otpor vazduhu i time smanjuje brzinu helikoptera za najmanje 50 kmh. Zar ne mogu nasi strucnjaci da ubace teleskop "noge" sa metalnom skijom na kraju koje se uvlace u trup na komandu? Robusnije i lepse.

(недеља, 26. јан 2020, 22:19) - anonymous [нерегистровани]

@e 42* ima pravo

Pa najbolje da ni avioni ni helikopteri nemaju tockove, jer uvek postoji verovatnoca da ih raketa pogodi u tocak nakon cega nece moci da slete.
Kao sto napisa komentator iznad, zabelezeni su slucajevi sletanja aviona na trup a sa helikopterom je kud i kamo lakse jer on moze da lebdi a avion to ne moze. Druga stvar, sanse da raketa pogodi helikopter bas u tocak su skoro pa ravne nuli. Rakete mahom pogadjaju u predelu motora, toplotno navodjenje, a ne u tockove.
Nisu Rusi nista zaboravili, sve modifikacije nastale na Mi-35 proizasle su iz vojnog iskustva. Sam Mi-24 je imao problema sa masom pogotovo kada je kretao na borbene zadatke prilikom poletanja nakrcan oruzjem i vojnicima bio je laka meta za Talibane u Afganistanu. Upravo zato se islo na smanjenje mase helikoptera, zato mu je stajni trap fiksni za razliku od starijih verzija.
I za kraj sto se tice elise, valjda znate da se elisa 'olabavi' tek kada se potpuno zaustavi rotiranje, sve dok se lopatice okrecu, pa makar i sporije, one ne mogu da dodirnu zemlju.

(недеља, 26. јан 2020, 21:38) - anonymous [нерегистровани]

Ljubitelj vazduhoplova

Izgleda zaista moćno i lepo. Verovatno i jeste moćan. Svakako doprinosi samopouzdanju vojsci. Nije naodmet da još koji nabavimo, ako se može naravno, kao i još koji avion. Podrška našoj vojsci.

(недеља, 26. јан 2020, 21:12) - avio mehanika [нерегистровани]

*tile 42* ima pravo

Problem je ako je jedan nosac tocka nastradao ili je usled eksplozije (rakete zemlja-vazduh) unisten. To znaci da sve tri dodirne tacke za sletanje helikoptera nisu iste duzine, u tom slucaju helikopter bi se nagnuo pri dodiru sa zemljom/ pistom, elisom bi zaparao zemlju/ pistu sto bi dovelo do katastrofe...Verovatno su na tu pretpostavku Rusi zaboravili. Ipak je to borbeni heli i tu je trebalo nesto kvalitenije da se ugradi.

(недеља, 26. јан 2020, 19:21) - Milos [нерегистровани]

u cemu je problem

A u cemo je problem da se helikopter prizemlji na probusenu gumu?
Pa covece putnicki avioni slecu na trup u vanrednim sitiscijama a helikopter ne moze na praznu gumu.

(недеља, 26. јан 2020, 19:08) - anonymous [нерегистровани]

@Pitanje je...

Ti tockovi nisu kao tockovi na automobilu niti se tako lako buse, cak sta vise nemoguce ih je probusiti.
Uvlaceci stajni trap ne postoji na novim Mi-35 helikopterima, postoji samo na starijim verzijama Mi-24. I to je s razlogom jer je helikopter cesto da manjim visinama i u slucaju prinudnog sletanja nema kad da izvuce tockove. Druga stvar je sto se izbacivanjem citavog mehanizma uvlaceceg stajnog trapa oslobodilo dodatnih 200-300 kilograma cime je helikopter postao agilniji, moze da ponese vise naoruzanja, vojnika itd. Na sve to Mi-35 za razliku od starijih verzija ima i kompozitne lopatice cime je helikopter postao laksi za 500kg. Sve izmene na Mi-24/35 proizasle su iz borbenih iskustava.

(недеља, 26. јан 2020, 18:31) - tile 42 [нерегистровани]

Pitanje je...

Kako ce da sleti ako mu tokom borbe neko osteti jedan od tih gumenih tockova. Dali je to neko predvideo? Ipak uvucen stajni trap u oklop helikoptera bi bio bolje resenje.

(недеља, 26. јан 2020, 18:14) - anonymous [нерегистровани]

@Nesredjeno

Sto se tice boje helikoptera, nasi Mi-35 su ofarbani kako su ofarbani po preporuci ruskih kolega. Oni su rekli da je ova boja manje uocljiva. Zasto im ne verovati ako se zna da vec godinama koriste Mi-35 u Siriji.
Sto se tice zastave na repu, pa zar zaista mislite da se zastava vidi golim okom? Nemoguce ju je uociti sa zemlje golim okom osim ako helikopter nije u niskom letu a tad je nebitno da li se zastava vidi ili ne vidi s obzirom da se vidi ceo helikopter.

(недеља, 26. јан 2020, 17:11) - srx [нерегистровани]

nesredjeno

Maskirna sema...koja? Koji standard? Rondela je niske vidljivosti a zastava ne repu u boji? Znam da je raspad sistema kod nas, ali bar najosnovniji rad i zakon da postoje pa da imamo nase maskirne seme, standarde za rondele i oznake, da lici na nesto barem. 

(недеља, 26. јан 2020, 14:43) - anonymous [нерегистровани]

Nova snaga Srbije

Bravo! Puno srce!