Хоћемо ли бицикле куповати уз субвенцију државе

Министарство заштите животне средине размотриће достављени предлог који се односе на то да се субвенционише куповина бицикала, како би се смањило загађење, кажу у ресорном министарству.

Новосадска бициклистичка иницијатива саопштила је раније данас да је поднела Министарству заштите животне средине и Влади Србије предлог да субвенционише куповина бицикала.

У ресорном министарству кажу да су добили тај допис и да су удружењу из Новог Сада одговорили да ће га размотрити, и упутили даље да исти предлог доставе и Министарству саобраћаја.

"Сваки предлог упућен Министарству заштите животне средине, који је у циљу решавања еколошких проблема Министарство узима у разматрање, и сходно својој надлежности даље поступа", кажу за Танјуг у Министарсту животне средине.

Из удружења Новосадска бициклистичка иницијатива наводе да је Влада Србије до сада доносила само основне мере које су се односиле на моторни саобраћај и на то како да се ублаже последице загађења које та возила изазивају.

"Желимо да се субвенционише превоз који је еколошки прихватљив. Верујемо да више људи жели да вози бицикл, да су ти мали подстицаји, у односу на оне такси подстицаје, довољни да се то и учини и верујемо да то може на једноставан начин да буде реализовано", каже у изјави за Танјуг Марко Трифковић из Новосадске бициклистичке иницијативе.

У Новом Саду, каже Трифковић, има више од 30.000 бициклиста и приближно 100 километара бициклистичких стаза, те бицикл делује као очигледан избор.

Ако је могуће да таксисти од државе добију 8.000 евра субвенција за куповину аутомобила, зашто не би могло да се обезбеди 100 евра подстицаја за куповину бицикла, наводи Трифковић.

Каже да је то само полазна рачуница, те да би ова идеја могла да се надограђује.

Додатни предлози Новосадске бициклистичке иницијативе односе се на подстицаје привреди за набавку доставних бицикала, затим омогућавање послодавцима да трошкове за долазак на посао исплате и онима који долазе бициклом или пешке, јер и они, такође, имају одређене трошкове и када на посао долазе пешке или бициклом.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(четвртак, 23. јан 2020, 15:06) - anonymous [нерегистровани]

misljenje

To bi bio veliki korak napred ove zemlje. Ako se pametno radi ovo bi moglo da ima dalekosezne posledice na poziciju Srbije na rang listi drzava sa najvecom stopom smrtnosti od srcanih bolesti.

(среда, 22. јан 2020, 07:54) - anonymous [нерегистровани]

To bi bio potez decenije

Ako stvarno Zele da poboljšaju kvalitet života i zivotne sredine, to treba da urade, jos da se daju i za električne bicikla i trotinet to bi bilo dobro da bude 30 % posto od vrednosti .

(уторак, 21. јан 2020, 22:22) - anonymous [нерегистровани]

Saran

A da drzava da subvencije za uvodjenje plina domacinstvima koji koriste cvrsta goriva

(уторак, 21. јан 2020, 18:49) - anonymous [нерегистровани]

Kupovina bicikla uz subvenciju države

...ali bez obimnije izgradnje biciklističkih staza neće se ništa postići...

(уторак, 21. јан 2020, 18:31) - anonymous [нерегистровани]

Nikola

Odlican predlog