Како отићи на путовање без страха од преваре

Преварених туриста за трећину више, кажу у Јути. Од 1. јануара почела су да се примењују два правилника, а све агенције имају рок од месец дана да обезбеде лиценце и гаранције путовања, тако да ћемо, по свему судећи, тек од фебруара бити сигурнији на путовању.

За новогодишње и божићне празнике распродати су туристички аранжмани за путовања по европским градовима.

Најгоре је прошла група туриста који су организатору платили цео износ и кренули из Београда. Стигли су до прве локације и ту остали. Аутобус се није појавио, па не само што се нису сместили у хотел и наредног дана наставили путовање већ нису могли ни да се врате у Србију.

Морали су да се довијају на разне начине, па су се у Србију вратили како се ко снашао. Испоставило се да су рекламу за аранжман видели на друштвеним мрежама, а новац су уплатили особи која нема туристичку агенцију.

"Све мора да буде транспарентно, да се види пословно име туристичке агенције, матични број, ПИБ агенције, да можете о неким основним информацијама да се информишете, да добијете Уговор о путовању јер само тада се можете позвати на Закон о заштити потрошача и Закон о туризму", објашњава Никица Јовановић из Националне организације потрошача Србије.

Додаје да, ако са друге стране имате регистровано правно лице за обављање туристичке  делатности, а испостави се да је радио на црно, да постоји одређена превара, "можете то лице да тужите само уколико га идентификујете".

Многи замерају, али ретко ко агенцији напише жалбу, а то је прво што морају да ураде. Ако нису задовољни одговором или га уопште нису добили, не треба да одустану. Следећа адреса је Национална организација потрошача Србије.

"Уколико не добијете одговор у законском року, обраћате се тржишној инспекцији која је ту да као орган наложи туристичкој инспекцији да вам одговори и да даље процесуира, покрене прекршајни поступак како би се изрекла новчана казна за овакве прекршаје", објашњава Јовановићева.

Од 1. јануара почела су да се примењују два правилника, а све агенције имају рок од месец дана да обезбеде лиценце и гаранције путовања. Лимит покрића гаранције путовања, као и висина депозита зависе од лиценце коју има агенција. То опет зависи од тога колико су имали путника у протеклих годину дана, односно, од дана подношења захтева за издавање лиценце.

Велики број агенција поседује гаранције путовања до 25. јануара и до тада треба да се ускладе са новим правилницима и поднесу захтев за нове лиценце Агенцији за привредне регистре.

Тек у фебруару знаће се колико агенција у Србији послује како треба. Ускоро би требало да се донесе и нови пропис о заштити потрошача, па ће незадовољни путници лакше моћи да остваре своја права, бар да им се врати део новца када агенција не испуни оно што је у програму путовања обећала.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво