Дизелаши без филтера су највећи загађивачи – како им стати на пут

Влада Србије изменила је недавно усвојену уредбу о критеријумима за одређивање активности које негативно утичу на животну средину, па грађани Србије, ипак, неће плаћати еко-таксу од 1.200 динара годишње по домаћинству. Загађеност долази и од азотних оксида, које испуштају дизел возила без катализатора.

Према званичним подацима, у Србију је за пет година увезено 800.000 половних возила. Чак 50 одсто са дизел моторима, годишта од 2000. до 2006.

Многима од њих је скинут катализатор или ДПФ филтер који издваја такозване азотне честице, а све из разлога да се они рециклирају или из њих извуче племенити материјал после хемијске обраде. Ти аутомобили су највећи загађивачи.

"И даље се увози много више половних аутомобила којима је животни век на крају. Према томе, скоро 50.000 возила ушло је за првих пет месеци, а око 65.000 за прву половину године. Ја мислим да је то тужан податак, да су то возила 'евро 3' и 'евро 4', која су забрањена за вожњу у Европи", каже Милош Павловић са Универзитета у Новом Саду. 

Доста се говори о забранама уласка у град великим загађивачима, давању налепница о статусу возила, а на Саобраћаном факлутету кажу да би све парцијалне мере дале лоше резултате.

"Ја нисам ни за какве забране. Напомињем, за системско решење, да се направи једна дубинска техничко-технолошка анализа и да се на основу реалних могућности свих становника ове земље донесу примењиви прописи који ће направити еколошки подобнију слику саобраћајно- транспортног система", каже Славен Тица са Саобраћајног факултета.

На Машинском факултету подржавају забрану увоза аутомобила са "евро 3" моторима.

"Мислим да треба само подићи критеријуме да се не возе више 'евро 3' мотори, а са електричним шта буде. Мали смо ми да би се тркали у тој области", сматра Милош Васић са Машинског факултета.

О загађењу ће бити све више речи како се време у зимским условима побољшава, кажу метеоролози и еколози.

Узроци загађења нису само аутомобили, али ово које праве дизели без катализатора директно утиче на здравље људи и тај проблем ће морати да се реши новим техничким прегледима који ће мерити азотне оксиде.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво