Београд смањује број таксиста за трећину, на улицама нешто више од 4.000 возила

Према решењу Града Београда, које је објављено у Службеном гласнику, регистрованих таксиста биће за трећину мање. Та одлука треба да се примењује од 1. јануара следеће године. Истраживали смо који критеријуми ће бити одлучујући за то ко ће бити прекобројан.

Неочекивано, за таксисте свакако, Град је смањио број регистрованих и то тачно за трећину. Према градској одлуци, од почетка нове године требало би да их буде 4.149. Неће бити спискова, наглих брисања, ко год ради прописно остаће у послу. До смањења ће доћи постепено.

"Имате трајну неспособност, одлазак у пензију, прекид рада због неких кривичних дела или неплаћање држави државних обавеза", рекао је Александар Бјелић, председник Савеза такси удружења Србије.

У времену када расте број житеља, долази све више пословних људи и туриста, смањује се број таксиста. Да ли то значи да неће бити и примања? Повећање броја зависиће пре свега од сузбијања сиве економије у коју Бјелић убраја и коришћење разних апликација.

"Ако вам кажем да је држава у последње две или три недеље одузела скоро 20 аутомобила нелегалним превозницима, уколико се то сузбије са представницима државе у наредних месец или два, наравно да ће се вероватно и појавити онда потреба за неким одређеним бројем такси возила", навео је Бјелић. 

Према његовим речима, намера Града је да заиста уради ову службу, а један од начина је да држава субвенционише набавку нових возила. Беле боје, сазнали смо од различитих произвођача, вредних 13–20.000 евра. Ново је безбедно за све, смањује трошкове одржавања.

"Једнообразну службу на коју ће сви грађани, као и гости овог града, моћи да се ослоне и препознају ко јесте, а ко није таксиста", истакао је Бјелић. 

Таксиста мора бити задовољан платом, односно реалном ценом превоза, која се увек заснива на понуди и потражњи.

"Да он може да обнавља возило, да га унапређује, да узима сутра електрични погон и тако даље", казао је проф. Миломир Веселиновић.

Градски превоз се значајно дотира из буџета, јер карте нису економске. Такси је допуна градском животу, јер штеди време и трошкове паркирања пословним људима. Незаменљив је ноћу и у оним деловима града где градски превоз не долази. А како проверити колико таксисти раде? Требало је, каже, давно оформити јединствен кол центар.

"Који ће прикупити свакодневно реалне податке о извршеним вожњама, о захтевима за вожњом, и на тој основи видети и колебање потреба за превозом у току дана, и недеље, и месеца. И на тај начин видети да ли треба или не треба и у ком периоду треба више или мање таксиста", напоменуо је Веселиновић. 

Крајем идуће године добићемо још једну студију која ће обухватити и број такси возила. За нас је битно да коначно имамо возило кад пада киша, снег и у различитим деловима града.

Било на позив, било да га зауставимо на улици, што би се рекло да уђемо на "кваку".

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво