Да ли је угрожена пловидба

Водостаји Велике и Западне Мораве и Ибра толико су ниски да се свакодневно појављују нова острвца. Рибари тврде да не памте овакве сцене за последњих 30 година. Ипак, из Хидрометеоролошког савеза тврде да је овакво стање нормално за ово доба године.

Из Хидрометеоролошког савеза је речено да су капетанијама дали упозорења и препоруке да би низак водостај могао да угрози пловидбу великих бродова.  

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а Милан Николић, шеф Лучке капетаније "Београд", рекао је да се пловидба одвија несметано уз неколико ограничења које је Лучка капетанија "Прахово" издала у сарадњи са надлежним органима.

Николић је појаснио да је Капетанија у сарадњи са Хидроелектраном "Ђердап два", РХМЗ-ом и Дирекцијом за одржавање пловних путева издала саопштење и ограничила пловидбу у низводном предпристаништу ХЕ "Ђердап два", где је макисмални дозвољени газ пловила ограничен са 180 центиметара.

"Са друге стране, када говоримо о тим огрничењеима, Дирекција за водне путеве извршила је додатно обележавање од 1237. километра од Сремских Карловаца до 1247. километра, са три додатне бове сузила је мало пловни пут али што се тиче пловидбе на рекама несметана је пловидба и у пловном путу има довољно пловних дубина", истакао је Николић.

Код "Ђердапа два" на Дунаву је најкритичнија тачка где је само ограничен газ пловилима.

Већи проблем може да буде и кошава. "Познато је да дува три или седам дана, тако да лучке капетаније Велико Градиште и Панчево на чијем подручју су најјачи удари, редовно прате стање и у складу са тим ће издавати потребна упитства", рекао је Николић.

Власници сплавова треба да обрате пажњу

Када је водостај екстремно низак и испод уобичајених вредности у овом делу године, када се плутајући објекти налазе на сувом, власници сплавова морају да обрате пажњу на безбедност својих објеката када водостај почне да расте.

"Сваки додир са тлом и са дном може да доведе до структурних оштећења у материјалу од кога је изграђен на понтонима и да доведе до нежељених ефеката и да дође до продора воде", указује Николић.

Позивају се власници плутајућих објеката који су додирнули дно да обрате пажњу приликом доласка воде у наредном периоду.

Према његовим речима, на Тиси се пловидба обавља несметано, на Сави се пловидба, уз лађарима познате критичне секторе, одвија такође несметамо.

"Од 12. новембра су посебна правила код Остружничког моста, измешта се пловни пут, и пловидбени отвор на друмском мосту, затвара се узводни пловидбени отвор на железничком мосту, ограничени су састави бродова, забрањена је пловидба пловилима за рекреацију а за све додатне информације заинтересована лица могу се обратити Капетанији", појаснио је Николић.

број коментара 0 Пошаљи коментар